GP Αυστρίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!
Με συννεφιά, κρύο και βροχή υποδέχτηκε το Red Bull Ring στην καρδιά των Αυστριακών Άλπεων ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τις ελεύθερες δοκιμές του Αυστριακού GP που μετά το 2003 επιστρέφει στο Σπήλμπεργκ.
Ο Ρόσμπεργκ δοκίμασε και ένα κάλυμμα στο πίσω μέρος της Mercedes που παράγει σπίθες προσθέτοντας στο θέαμα. Παραλίγο όταν αντιμετώπισε το πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος να πέσει πίσω του ο Χάμιλτον που ήταν 2ος στους χρόνους της πρώτης περιόδους. Δεν ήταν αυτή όμως η μόνη αλλαγή στις W05. H ομάδα έκανε αλλαγές στο σύστημα ψύξης των ηλεκτρονικών της μονάδας ισχύος για να μην επαναληφθεί αστοχία σαν αυτή που τους στέρησε τη νίκη στον Καναδά. Παρόμοια προβλήματα υπερθέρμανσης των ηλεκτρονικών αντιμετώπισε στον Καναδά και η Williams μόνο που δεν είχαν τόσο μεγάλες επιπτώσεις όπως στη Mercedes όπου σταμάτησε να λειτουργεί το ERS και ο Ρόσμπεργκ έχασε τη νίκη ενώ ο Χάμιλτον εγκατέλειψε.
Σε μικρή σχετικά απόσταση από τις δυο Mercedes ακολούθησε ο Αλόνσο, ο Ισπανός είναι ο μόνος με μονάδα ισχύος Ferrari στη 10αδα. Στη 10η θέση ο μόνος με μονάδα ισχύος Renault ήταν ο Βερν.
Νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στην εμπρός αεροτομή για τους Ταύρους. Στην αριστερή πλευρά διακρίνεται η μπογιά αεροπορικού τύπου που χρησιμοποίησαν οι αεροδυναμιστές για ν' αποτυπώσουν τη ροή και τους στροβιλισμούς του αέρα.
Στη Red Bull παρότι εντός έδρας φάνηκε να δυσκολεύονται να βρουν πατήματα και σετάρισμα, χαρακτηριστικά τα τετακέ και των δυο πιλότων στη τελευταία στροφή. Απογοήτευση για τη Lotus που δυσκολεύεται να ξεχωρίσει από Marussia και Caterham.
Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών η βροχή δεν έκανε την εμφάνισή της στην αρχή. Ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος στο ξεκίνημα με τη μαλακή γόμα. Μάλιστα ο Ισπανός ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:11. Άμεση ήταν η απάντηση των Mercedes χωρίς όμως η διαφορά να τρομάζει όπως σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε προηγούμενους αγώνες. Σύντομα όμως οι ομάδες αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν και την πολύ μαλακή γόμα και οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν. Ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:10 ήταν ο Χάμιλτον που τελικά ήταν και ο ταχύτερος της 2ης περιόδου. Επιπλέον παρουσίασε εντυπωσιακή βελτίωση χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα (7 δέκατα). Δεν ήταν ανέφελη όμως για το Βρετανό η περίοδος καθώς ακούστηκε κατά τη διάρκεια προσομοίωσης αγώνα που επιχείρησε να παραπονιέται για πτώση δύναμης. Η τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού φάνηκε να προβληματίζει τους οδηγούς, εκεί είχαμε πολλές εξόδους και λάθη. Επίσης πολλά μπλοκαρίσματα είχαμε στα φρένα για τη στροφή 3. O Κίμι Ράικονεν είχε μια προβληματική περίοδο με έντονα θέματα στο set - up της Ferrari ενδεικτική εικόνα η έξοδός του στην τελευταία στροφή.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε: «Στο Μόντρεαλ κατάφερα να κοντράρω το Λιούις στις δοκιμές. Θα δουλέψω σκληρά για να το καταφέρω και εδώ. Η διαφορά ανάμεσά μας είναι πολύ μικρή. Όπως φάνηκε σήμερα διατηρούμε το προβάδισμα έναντι των αντιπάλων μας οπότε η pole θα κριθεί ανάμεσά μας. Αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί ο ρυθμός αγώνα θα είναι παραπλήσιος και το να στρίψεις πρώτος στην πρώτη στροφή δίνει μεγάλο πλεονέκτημα».
Από την πλευρά του ο Λιούς Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα παίζοντας άριστα το παιχνίδι της ψυχολογίας έριξε λάδι στη φωτιά: «Είμαι σίγουρος πως ο Νίκο έχει στο τσεπάκι του λίγο χρόνο».
Οι πιλότοι των Ταύρων που βρίσκονται εντός έδρας δεν τα πήγαν όσο καλά προσδοκούσαν στα ελεύθερα. Ο Φέτελ σημείωσε σχετικά: «Είχαμε προβλήματα το πρωί, όμως το απόγευμα τα πράγματα κύλησαν καλύτερα. Πολλοί δυσκολεύτηκαν να φέρουν σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας την πιο σκληρή γόμα ελαστικών, όμως αύριο τα πράγματα θα είναι διαφορετικά καθώς θα έχει περισσότερη ζέστη. Όλοι στην ομάδα ανυπομονούν για ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο, όμως δεν είμαστε φαβορί. Θα το θέλαμε αλλά ακόμα δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Η σημερινή ημέρα ήταν πολύ παραγωγική, σημειώσαμε πρόοδο και το γεγονός πως είναι εντός έδρας αγώνας για εμάς, μας δίνει επιπλέον κίνητρα».
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στο Μόντρεαλ, Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήσωσε: «Μάθαμε πολλά σήμερα. Ήρθαμε το πρωί εδώ με κάποιες νέες ιδέες. Άλλες απέδωσαν καρπούς, άλλες όχι. Αυτό συμβαίνει πάντα τις Παρασκευές, ποτέ δεν έχεις την τέλεια ημέρα. Στη δεύτερη περίοδο βελτιωθήκαμε σημαντικά σε σχέση με την πρώτη. Πιστεύω πως μπορούμε να κινηθούμε ταχύτερα. Δεν είμαστε γρήγοροι όσο οι Mercedes, δεν το περιμέναμε άλλωστε, όμως ελπίζω να είμαστε ξανά η αμέσως καλύτερη ομάδα».
Σημάδια βελτίωσης έδειξε ακόμη μια φορά η Ferrari στα χέρια του Αλόνσο. Ο Ισπανός είναι ένας εκ των τεσσάρων πιλότων που έχει αγωνιστεί στο Red Bull Ring στο παρελθόν και θα πάρει εκκίνηση την Κυριακή. Μιλώντας σχετικά τόνισε: «Είναι ωραίο που γυρίσαμε ν’ αγωνιστούμε εδώ. Η διαδρομή έχει πολλές υψομετρικές διαφορές και αυτό πάντα είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Υπήρχε διαφορά στα προγράμματα σήμερα άλλα έκανα εγώ άλλα ο Κίμι, πρέπει να συνδυάσουμε τα δεδομένα για να κρίνουμε ποια στοιχεία αποδίδουν και αξίζει να χρησιμοποιηθούν. Ο καιρός θα βελτιωθεί και αυτό θα επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών. Ελπίζω να δώσουμε μια ωραία παράσταση στους θεατές».
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m11.295s 19 |
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m11.435s +0.140s 32 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m11.606s +0.311s 23 |
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m11.756s +0.461s 27 |
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m11.839s +0.544s 33 |
6. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m12.009s +0.714s 33 |
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m12.072s +0.777s 20 |
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m12.114s +0.819s 21 |
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m12.313s +1.018s 36 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m12.364s +1.069s 30 |
11. Kimi Raikkonen Ferrari 1m12.365s +1.070s 21 |
12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m12.372s +1.077s 35 |
13. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m12.570s +1.275s 28 |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m12.984s +1.689s 19 |
15. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m12.988s +1.693s 25 |
16. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m13.168s +1.873s 28 |
17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m13.642s +2.347s 27 |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m13.738s +2.443s 26 |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m13.857s +2.562s 28 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m14.611s +3.316s 24 |
21. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m14.691s +3.396s 9 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m17.501s +6.206s 8 |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m09.542s 37 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m09.919s +0.377s 50 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m10.470s +0.928s 40 |
4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m10.519s +0.977s 44 |
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m10.521s +0.979s 39 |
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m10.807s +1.265s 39 |
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m10.813s +1.271s 44 |
8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m10.920s +1.378s 36 |
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m10.936s +1.394s 45 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m10.972s +1.430s 39 |
11. Kimi Raikkonen Ferrari 1m10.974s +1.432s 45 |
12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m11.261s +1.719s 45 |
13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m11.296s +1.754s 36 |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m11.491s +1.949s 42 |
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m11.765s +2.223s 30 |
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m11.806s +2.264s 42 |
17. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m11.935s +2.393s 39 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m12.229s +2.687s 43 |
19. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m12.262s +2.720s 46 |
20. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m12.279s +2.737s 36 |
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m12.937s +3.395s 24 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m13.596s +4.054s 48 |
Κάνει κρύο στο Red Bull Ring όπως φαίνεται και από το ντύσιμο του Τζένσον Μπάτον και της συντρόφου του, Τζέσικα Μιτσιμπάτα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr