F1 – Crash Gate: Τέλος η F1 (και όχι μόνο) για τον Μπριατόρε
- H γαλλική εταιρεία θα είναι υπό αναστολή μέχρι το τέλος του 2011
- Ο Μπριατόρε αποκλείεται δια βίου από οιαδήποτε δραστηριότητα της FIA
- Ο Σίμοντς αποκλείεται για 5 χρόνια από κάθε δραστηριότητα της FIA
Το κλίμα από το Παρίσι ήταν ενδεικτικό ότι η Renault θα πέσει στα μαλακά. Αυτός είναι και ο λόγος που είχαμε τόσο νωρίς απόφαση, μέσα σε μισή μέρα. Η υπόθεση είχε ουσιαστικά τελειώσει προτού ξεκινήσει η σημερινή ακρόαση που είχε περισσότερο διαδικαστικό χαρακτ
- H γαλλική εταιρεία θα είναι υπό αναστολή μέχρι το τέλος του 2011
- Ο Μπριατόρε αποκλείεται δια βίου από οιαδήποτε δραστηριότητα της FIA
- Ο Σίμοντς αποκλείεται για 5 χρόνια από κάθε δραστηριότητα της FIA
Το κλίμα από το Παρίσι ήταν ενδεικτικό ότι η Renault θα πέσει στα μαλακά. Αυτός είναι και ο λόγος που είχαμε τόσο νωρίς απόφαση, μέσα σε μισή μέρα. Η υπόθεση είχε ουσιαστικά τελειώσει προτού ξεκινήσει η σημερινή ακρόαση που είχε περισσότερο διαδικαστικό χαρακτήρα. Είχε τελειώσει από τη στιγμή που η Renault απομάκρυνε τους Μπριατόρε, Σίμοντς και δέχτηκε το μερίδιο ευθύνης της, για τα γεγονότα προσφέροντας πλήρη συνεργασία στη FIA.
Όλα αυτά συνεκτιμήθηκαν σήμερα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο που αποφάσισε να επιβάλλει ποινή αποκλεισμού με διετή αναστολή στη γαλλική ομάδα. Πράγμα που σημαίνει ότι εάν η Renault υποπέσει σε ανάλογο σφάλμα μέχρι το τέλος του 2011 τότε θα ισχύσει ο αποκλεισμός.
Επιπλέον η Renault θα συμβάλει στην καμπάνια ασφαλούς οδήγησης της FIA και θα καλύψει τα έξοδα διερεύνησης και εκδίκασης της υπόθεσης.
Από την πλευρά της η γαλλική εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση: «Αποδεχόμαστε την απόφαση του Συμβουλίου. Ζητούμε συγνώμη για την απαράδεκτη συμπεριφορά. Ελπίζουμε να ξεχαστεί γρήγορα ότι συνέβη, επικεντρωνόμαστε στο μέλλον».
Η FIA προχώρησε σε αποκλεισμό δια βίου του Φλάβιο Μπριατόρε από οιαδήποτε αγωνιστική δραστηριότητα υπό την αιγίδα της. Απαγορεύεται στον Ιταλό ακόμη και να μανατζάρει οδηγούς, σήμερα διαχειρίζεται τα συμβόλαια των Αλόνσο, Κοβαλάινεν, Γκροζάν και Γουέμπερ.
Η ποινή είναι τόσο αυστηρή γιατί ο Μπριατόρε δεν δέχτηκε το μερίδιο ευθύνης του και αρνήθηκε να συνεργαστεί για την υπόθεση.
Τέλος ο Πατ Σίμοντς τιμωρήθηκε με 5ετή ποινή αποκλεισμού, αυτό χατιρικά επειδή συνεργάστηκε για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.
Αναμένεται ανακοίνωση από τη Renault για το ποιος θα τους αντικαταστήσει στη διοίκηση της ομάδας. Θυμίζουμε ότι ο Μπιατόρε ήταν ο αγ. διευθυντής και ο Πατ Σίμοντς ο αρχιμηχανικός.
Στην ακρόαση βρέθηκε και ο Αλόνσο για τον οποίο το συμβούλιο απεφάνθη ότι δεν είχε γνώση των συμβάντων.
Ο Νέλσον Πικέ jr που εξασφάλισε αμνηστία αποκαλύπτοντας τα γεγονότα δήλωσε ότι δεν περιμένει «συγχώρεση» από κανέναν ενώ έδειξε να κατανοεί πως η αγωνιστική του καριέρα θα χρειαστεί χτίσιμο από την αρχή: « Μετανιώνω που υπάκουσα στις εντολές που δέχτηκα. Κάθε μέρα εύχομαι να μην το είχα κάνει. Η σχέση μου με τη Renault μετατράπηκε σε εφιάλτη. Όλη μου τη ζωή ονειρευόμουν και πάλευα σκληρά για να γίνω οδηγός F1 και όταν έφτασα εκεί βρέθηκα στο έλεος του Μπριατόρε. Ο πραγματικός του χαρακτήρας που ήταν γνωστός μέχρι χτες μόνο σ’ όσους τον είχαν αφεντικό, αποκαλύφθηκε σ’ όλους τώρα. Ήταν μάνατζέρ μου και ταυτόχρονα αγ. διευθυντής στην ομάδα που αγωνιζόμουν είχε το μέλλον μου στα χέρια του και δεν έκανε τίποτα γι’ αυτό. Τότε δεν είχα την δύναμη να αρνηθώ αυτό που μου πρότεινε τώρα συνειδητοποιώ πόσο λάθος έκανα. Θέλω να ξαναζητήσω συγνώμη απ’ όλους στην ομάδα της Renault, τους φιλάθλους και τη FIA. Δεν περιμένω να ξεχάσουν ή να συγχωρέσουν αλλά τώρα τουλάχιστον μπορούν να κρίνουν με βάση τα πραγματικά γεγονότα».
Ο Πικέ πήρε λοιπόν την εκδίκησή του καταστρέφοντας το Μπριατόρε που τον απέλυσε πριν από 2 μήνες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr