GP Μπαχρέιν: O Χάμιλτον στην pole!
Ο Φέτελ κατάφερε να περάσει το Ρόσμπεργκ όπως στη Μαλαισία και να φέρει τη Ferrari στη 2η θέση. Εντελώς προβλέψιμη η κατάταξη στις έξι πρώτες θέσεις όπως και στους υπόλοιπους αγώνες βρίσκονται Mercedes, Ferrari, Williams.
Στη διάθεση όλων των ομάδων από την Pirelli βρίσκονται η μέση και η μαλακή γόμα με τη διαφορά ανάμεσά τους στο 1.5 δευτερόλεπτα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 30 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου. Οι Ferrari, Mercedes και Williams έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια στο Q1 με τη μέση γόμα με το Ρόσμπεργκ να σημειώνει χρόνο στο 1:35.6 που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mercedes φάνταζε αρκετό για πρόκριση στο Q2. Ο Χάμιλτον ήταν τρία δέκατα πιο αργός. Από την ομάδα τον ενημέρωσαν για μείωση της έντασης του ανέμου σε σχέση με νωρίτερα στο FΡ3 όπου ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος όλων με μικρή διαφορά από το Ράικονεν (69 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Πάντως η φορά του ήταν αντίθετη από την κίνηση των μονοθεσίων στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού Ο Μπάτον όπως χτες σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών έτσι και σήμερα αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Ο Βρετανός πάρκαρε το μονοθέσιο στη στροφή 3. Τελικά ούτε ο Ρόσμπεργκ αρκέστηκε στο χρόνο του με τη μέση γόμα και επιχείρησε με τη μαλακή γόμα. Ο Χάμιλτον σ' αυτή τη δεύτερη προσπάθεια ήταν ταχύτερος όλων. Μάλιστα έγινε ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:34 με χρόνο 1:33.9. Από την πρώτη περίοδο αποκλείονται οι πέντε πιο αργοί οδηγοί που ήταν οι Κβιάτ (Red Bull), Μαλντονάντο (Lotus), Στήβενς, Μερχί (Manor) και Μπάτον (McLaren). Για πρώτη φορά η McLaren Honda στα χέρια του Αλόνσο προκρίθηκε στο Q2 ο Ισπανός βρέθηκε προσωρινά στην 9η θέση 1.3 sec πίσω από το Χάμιλτον. Ο Μαλντονάντο αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος ενώ ο Κβίατ δεν τα πήγε καλά όντας 1 sec πιο αργός από το Ρικιάρντο με την άλλη Red Bull.
Ο Φέτελ - νικητής στη Μαλαισία - εκκινεί από την πρώτη σειρά της εκκίνησης και τη 2η θέση δίπλα στο Χάμιλτον.
Αρκετοί οδηγοί είχαν στο μυαλό τους ότι θα έπρεπε να εκκινήσουν τον αγώνα με το σετ ελαστικών που θα σημείωναν τον ταχύτερο χρόνο στο Q2. Πιθανόν αυτό εν μέρει να εξηγεί και τη διαφορά ανάμεσα σε Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ που ήταν στα 1.2sec. Ο Χάμιλτον πάντως εντυπωσίασε καθώς έσπασε και το φράγμα του 1:33 και ήταν 9 δέκατα ταχύτερος από το δεύτερο Κίμι Ράικονεν. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Πέρεζ (Force India), Νασρ, Έρικσον (Sauber), Αλόνσο (McLaren) και Verstappen (Toro Rosso). Ο Φέτελ διαμαρτύρονταν για την επιτάχυνση της Ferrari κάνοντας λόγω για διακυμάνσεις στην απόδοση της μονάδας ισχύος.
O Χάμιλτον είναι σταθερά στην pole position φέτος στους τέσσερις πρώτους αγώνες.
Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε τις Ferrari να επιχειρούν την πρώτη τους προσπάθεια νωρίτερα απ' όλους με τον Φέτελ να ξεκινά και το Ράικονεν ν' ακολουθεί. Αμφότερες οι SF15T με χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας καθώς προφανώς φύλαξαν το τελευταίο φρέσκο που είχαν για τη δεύτερη προσπάθεια. Θυμίζουμε πως στη διάθεση όλων των οδηγών βρίσκονται 3 σετ της πιο μαλακής και άλλα 3 σετ της πιο σκληρής γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Ο Ρικιάρντο έβαλε ευθύς εξαρχής φρέσκο σετ μαλακής γόμας και πέτυχε χρόνο 1:33.8. Ο Χάμιλτον με χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας (σ.σ: αυτό που είχε χρησιμοποιήσει στο Q1) ήταν ταχύτερός του κατά 3 δέκατα. Επίσης ήταν 9 δέκατα πιο αργός από την προσπάθεια που τον έφερε πρώτο στο Q2. Ο Βρετανός στη 2η του προσπάθεια πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο ημέρας που του έδωσε την pole. Απογοήτευση από Ρόσμπεργκ μένει να δούμε αν ο Γερμανός καταφέρει να επωφεληθεί από την καθαρή γραμμή στην εκκίνηση για ν' ανακτήσει τη 2η θέση από το Φέτελ.
Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε: "Νιώθω σπουδαία πολύ χαρούμενος. Στόχος μου ήταν να καταφέρω να υποτάξω την πίστα. Έτσι έγινε οι γύροι μου ήταν καλοί πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση αλλά είμαι ευγνώμων που κατάφερα να δαμάσω το κτήνος".
Ο Φέτελ επίσης ήταν μες την καλή χαρά: " Είμαι πολύ χαρούμενος με τη 2η θέση σήμερα. Ήταν μια δύσκολη περίοδος δεν μπόρεσα να βρω το ρυθμό μου από την αρχή αλλά στο τέλος βελτιώθηκα και μπόρεσα να πιέσω. Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στην πρώτη σειρά σε ρυθμό αγώνα είμαστε λίγο πιο κοντά οπότε ας περιμένουμε να δούμε τι μπορεί αν γίνει".
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ δεν ήταν και πολύ ικανοποιημένος: "Έκανα λάθος στη στρατηγική μου. Σκεφτόμουν τον αγώνα και υποτίμησα την ταχύτητα του Σεμπάστιαν. Δεν πίεσα στο Q2 για να προστατέψω τα ελαστικά που θα εκκινήσω στον αγώνα και ήμουν εκτός ρυθμού στο Q3. Αυτό ήταν το λάθος μου, η 3η θέση δεν είναι ότι καλύτερο για μένα".
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m32.571s |
- |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m32.982s |
0.411s |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m33.129s |
0.558s |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m33.227s |
0.656s |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m33.381s |
0.810s |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m33.744s |
1.173s |
7 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m33.832s |
1.261s |
8 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m34.450s |
1.879s |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m34.462s |
1.891s |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m34.484s |
1.913s |
11 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m34.704s |
- |
12 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m34.737s |
- |
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m35.034s |
- |
14 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m35.039s |
- |
15 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m35.103s |
- |
16 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m35.677s |
- |
17 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m35.800s |
- |
18 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m38.713s |
- |
19 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m39.722s |
- |
20 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
- |
- |
Οι Williams σ' έναν ακόμη αγώνα αναμένεται να έχουν το ρόλο της 3ης ομάδας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr