Συζητώντας με τους μηχανικούς της Ferrari

Η συζήτηση ανάμεσα στους Άλτο Κόστα (τεχνικός διευθυντής Ferrari), Νίκο Τομπάζη (επικεφαλής σχεδιαστής), Λούκα Μαρμορίνι (υπεύθυνος κινητήρα) και δημοσιογράφους που ειδικεύονται σε τεχνικά θέματα αποκάλυψε πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες...

  • Μετά την  παρουσίαση της F10 και αφού έσβησαν τα πολλά φώτα το τεχνικό επιτελείο της Ferrari ανοίχτηκε σε επιλεγμένους δημοσιογράφους
  • Τα θέματα που συζητήθηκαν δεν αφορούν μόνο τη νέα Ferrari, αποσαφηνίστηκαν πολλά.

Η συζήτηση ανάμεσα στους Άλτο Κόστα (τεχνικός διευθυντής Ferrari), Νίκο Τομπάζη (επικεφαλής σχεδιαστής), Λούκα Μαρμορίνι (υπεύθυνος κινητήρα) και δημοσιογράφους που ειδικεύονται σε τεχνικά θέματα αποκάλυψε πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.

Ελαστικά
Μιλώντας για τα νέα στενότερα εμπρός ελαστικά της Bridgestone αλλά και τις καινούργιες γόμες ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari Άλτο Κόστα εξέφρασε τον προβληματισμό του.: «Δε συμβαίνει συχνά να βρεθούμε στο πρώτο τεστ με το νέο μονοθέσιο με ελαστικά που δεν έχουμε δει ποτέ και δεν έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Θα κληθούμε να αγωνιστούμε μετά από 4 τεστ. Δεν αμφιβάλλω ότι η Bridgestone έχει κάνει εξαιρετική δουλειά αλλά ίσως δε φτάνουν 4 τεστ για να δοκιμάσουμε τις νέες γόμες. Το επιπλέον βάρος που θα ασκηθεί στα ελαστικά και η διαφορετική κατανομή ειδικά στο ξεκίνημα του αγώνα είναι ένα θέμα που πρέπει να δει προσεκτικά η Bridgestone εδικά όσον αφορά στην ασφάλεια». Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari, Νίκος Τομπάζης συμπλήρωσε: «Επιπλέον δουλέψαμε για να επιταχύνουμε τη διαδικασία αλλαγής ελαστικών. Τα προηγούμενα χρόνια ο ανεφοδιασμός δεν επέτρεπε μεγάλες διαφορές αλλά τώρα που απαγορεύεται δουλέψαμε στα pit stop ώστε να αλλάζουμε ελαστικά πιο γρήγορα».

Η νέα F10
Μιλώντας για  τη νέα F10 ο Τομπάζης αιτιολόγησε την αισιοδοξία του ότι θα είναι ανταγωνιστική: «Αναλύσαμε προσεκτικά τους τομείς που υστερούσαμε φέτος. Τα δεδομένα δείχνουν ότι έχουμε σημειώσει μεγάλη βελτίωση. Όσον αφορά στην αεροδυναμική το να αυξήσεις την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Πάντα θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τη συνολική απόδοση του σχήματος. Ακόμη όμως έχουμε κάποιες αμφιβολίες όσον αφορά στο set –up γιατί ακόμη δεν έχουμε δοκιμάσει τα νέα ελαστικά. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αποτελεί παρελθόν ενώ ταυτόχρονα το ελάχιστο βάρος αυξήθηκε (620Kg). Οπότε έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερο έρμα για να μεταβάλλουμε την κατανομή βάρους εάν αυτό είναι απαραίτητο. Το KERS πέρυσι δούλεψε πολύ καλά αν και αποτελούσε μειονέκτημα στη συνολική απόδοση του μονοθεσίου. Η απουσία του μας κοστίζει σε απόδοση την οποία όμως ανακτήσαμε αξιοποιώντας διαφορετικά το χώρο που καταλάμβανε. Ο όγκος του τεπόζιτου φέτος αυξήθηκε αρκετά περισσότερο απ’ ότι γλυτώσαμε από το KERS».
Μιλώντας για  την εξέλιξη της F10 ο Άλτο Κόστα σημείωσε: «Ήταν καθοριστικής σημασίας ότι σταματήσαμε την εξέλιξη της F60 απ’ τη στιγμή που δεν είχαμε τύχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ξεχάσαμε το πέρυσι και έχουμε επικεντρωθεί στο φέτος».  

Κινητήρας
Με δεδομένο ότι η εξέλιξη των κινητήρων έχει παγώσει μέχρι το 2012 ο Λούκα Μαρμορίνι που επέστρεψε στα παλιά του λημέρια ως επικεφαλής του τμήματος κινητήρα και ηλεκτρονικών κλήθηκε να εξηγήσει πως μπορεί να βελτιωθεί η απόδοση: «Φέτος δεν επιτρέπονται οι ανεφοδιασμοί ενώ πρέπει με 8 κινητήρες να βγάλουμε 19 αγώνες. Αυτό δεν έχει προηγούμενο. Πρόκειται για μεγάλη πρόκληση να διατηρήσουμε ένα επίπεδο απόδοσης. Η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την απόδοση. Όσο λιγότερο καις τόσο πιο ελαφρύς θα είσαι και θα πηγαίνεις πιο γρήγορα. Έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά στη χαρτογράφηση αλλά και με τους οδηγούς σ’ αυτό τον τομέα. Αυξημένες αεροδυναμικές αντιστάσεις προκαλούν μεγαλύτερη κατανάλωση. Στο στήσιμο του μονοθεσίου θα λαμβάνουμε υπόψη και αυτή την παράμετρο εκτός από τη συμπεριφορά στις αργές και γρήγορες στροφές. Επίσης ξανασχεδιάσαμε όλο το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr