Τα μυστικά της νέας McLaren

Η ομάδα της  McLaren Mercedes παράλληλα με την παρουσίαση της νέας ΜΡ4/25 έδωσε στη δημοσιότητα μια λίστα με τις αλλαγές που υπάρχουν φέτος στους κανονισμούς και την επίδραση που αυτές έχουν στο μονοθέσιό της.

  • Η ΜΡ4/25 έχει επηρεαστεί από τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς
  • Αύριο κάνει το ντεμπούτο της στην πίστα της Βαλένθια

Η ομάδα της  McLaren Mercedes παράλληλα με την παρουσίαση της νέας ΜΡ4/25 έδωσε στη δημοσιότητα μια λίστα με τις αλλαγές που υπάρχουν φέτος στους κανονισμούς και την επίδραση που αυτές έχουν στο μονοθέσιό της.

Τιμ Γκος (αρχιμηχανικός  McLaren):
«Μετά την αποσαφήνιση των κανονισμών όσον αφορά στο πάτωμα του μονοθεσίου επανασχεδιάσαμε το κάτω μέρος για να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τα περιθώρια που αφήνει ο κανονισμός. Αυτό μας οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση του πίσω μέρους. Η ΜΡ4/25 είναι μακρύτερη από την MP4/24 λόγω του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ. Η απομάκρυνση του KERS μας έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία στη συναρμογή και την κατανομή βάρους. Η αεροδυναμική συμπεριφορά είναι διαφορετική από πέρυσι. Λόγω του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ επανασχεδιάσαμε το σύστημα ψύξης κάποια μέρη του βρίσκονται στο κέντρο του πίσω μέρους. Το πτερύγιο καρχαρία τροφοδοτεί καλύτερα με αέρα την πίσω αεροτομή όταν αυτή έχει διαμόρφωση για μέγιστη κάθετη δύναμη. Δε θέλαμε να κάνουμε το μονοθέσιο ούτε πολύ φαρδύ, ούτε πολύ μακρύ.  
 
ΑΛΛΑΓΗ  Απαγόρευση ανεφοδιασμού στον αγώνα

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Σημαντικά μεγαλύτερα ρεζερβουάρ. Καθοριστικό πως θα τοποθετηθούν τα μηχανικά μέρη ώστε να καταλαμβάνουν το λιγότερο χώρο. Δεν θα γίνονται ανεφοδιασμοί στα πιτ στοπ. Η στρατηγική επιλογής ελαστικών θα παίζει σημαντικό ρόλο. Τα πιτ στοπ θα είναι πολύ πιο γρήγορα μπορεί να διαρκούν ακόμη και λιγότερο από 4sec. Τα μονοθέσια θα είναι σημαντικά βαρύτερα και πιο αργά στην αρχή του αγώνα το βάρος θα έχει επίδραση στη φθορά των ελαστικών, στα φρένα και στη μετάδοση

ΑΛΛΑΓΗ  Ομόφωνη απόφαση να μην χρησιμοποιηθεί KERS

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Δεν πρόκειται να δούμε ξανά προσπεράσματα με τη χρήση του KERS. Οι δυνατότητες των μηχανικών όσον αφορά τη συναρμογή των μηχανικών μερών και τη χρήση έρματος για μεταβολή της κατανομής βάρους μεγαλώνουν.

ΑΛΛΑΓΗ  Στενότερα ελαστικά εμπρός

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Τα πιο στενά ελαστικά έχουν μικρότερη μετωπική επιφάνεια και αυτό επιδρά στην αεροδυναμική αλλά και την ισορροπία κρατήματος του μονοθεσίου.

ΑΛΛΑΓΗ  Απαγορεύτηκαν τα τάσια στις ζάντες

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Επρόκειτο ουσιαστικά για μορφοποιητές ροής του ζεστού αέρα των φρένων που εξέρχονταν από τις ζάντες. Είναι απόφαση της FOTA να καταργηθούν για λόγους κόστους. Οι ομάδες αναζητούν άλλους τρόπους να αμβλύνουν την αεροδυναμική απώλεια.

ΑΛΛΑΓΗ  Απαγορεύτηκαν τα συστήματα θέρμανσης των ζαντών

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Παρότι οι ηλεκτρικές κουβέρτες για τα ελαστικά παραμένουν απαγορεύτηκαν οι αντίστοιχες συσκευές για τις ζάντες έτσι θα είναι πιο δύσκολο να έλθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία τα ελαστικά

ΑΛΛΑΓΗ  Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος αυξήθηκε από τα 605 στα 620kg

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Τα μονοθέσια θα είναι βαρύτερα, η χρήση του έρματος θα παίζει πιο σημαντικό ρόλο.

ΑΛΛΑΓΗ  Οι δοκιμές  αεροδυναμικής μειώθηκαν από 8 σε 4 μέρες.

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Οι ομάδες έχουν λιγότερες μέρες στην πίστα για δοκιμές εξέλιξης, αυτό ίσως επιβαρύνει το πρόγραμμα της αεροσήραγγας.

ΑΛΛΑΓΗ
  Όσοι βρίσκονται ένα γύρο πίσω δε θα προσπερνούν το αυτοκίνητο ασφαλείας για να πάρουν τη θέση του στο τέλος της σειράς

ΕΠΙΔΡΑΣΗ  Οι εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας θα έχουν μικρότερη διάρκεια.
 
ΑΛΛΑΓΗ  Η χρήση 2ου κινητήρα το Σαββατοκύριακο του αγώνα θα επισύρει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση

ΕΠΙΔΡΑΣΗ 
Η αξιοποίηση των 8 κινητήρων ανά σεζόν ειδικά φέτος που έχουμε 19 αγώνες στο πρόγραμμα είναι καθοριστική
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr