F1: Μια παλιά γιαπωνέζικη ιστορία, επαναλαμβάνεται
F1: Μια παλιά γιαπωνέζικη ιστορία, επαναλαμβάνεται
Η Ιαπωνική τεχνολογία στη F1, έχει πολλές περιόδους προβληματισμού και μόνο μια περίοδο δόξας.
UPD:
16
ΣΧΟΛΙΑ
Πιθανόν οι παλιότεροι να θυμάστε τη φήμη ότι οι Ιάπωνες αντέγραφαν τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα: Συστήματα διεύθυνσης, αναρτήσεις, φρένα, κινητήρες, σχεδίαση, κατανομή βάρους. Τη δεκαετία του 1960 και 1970 υπήρχαν πολλά τέτοια παραδείγματα. Τα χρόνια πέρασαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίχθηκαν η νέα γενιά μηχανικών έχει χαράξει το δικό της δρόμο και αρκετές προσπάθειες των Ιαπώνων δείχνουν τον δρόμο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα χάρη στην επιμονή τους, την προσήλωσή τους στη λεπτομέρεια και την τίμια προσέγγιση έφτιαξαν αυτοκίνητα με παροιμιώδη αξιοπιστία.
Από όσα περιγράφουμε πιο πάνω δε θα μπορούσε να ξεφύγει η F1. Τις προηγούμενες δεκαετίες οι Ιάπωνες (Honda, Toyota, Bridgestone) έκαναν πολλές προσπάθειες στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αν εξαιρέσει κανείς την περίοδο της McLaren Honda με τους εκπληκτικούς κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό δεν υπήρξε ποτέ περίοδος κυριαρχίας για την Ιαπωνική τεχνολογία στη F1.
H Honda επέστρεψε πριν δυο χρόνια στη F1, σε συνεργασία με τη McLaren. Μια συνεργασία με ιστορία αλλά όχι ανάλογη συνέχεια. Το 2015 και το 2016 ήταν δυο χρονιές με πολλά προβλήματα τα οποία είχαν ως πηγή τη βασική σχεδιαστική κατεύθυνση που πήραν οι Ιάπωνες μηχανικοί όσον αφορά στην υβριδική μηχανή.
Από όσα περιγράφουμε πιο πάνω δε θα μπορούσε να ξεφύγει η F1. Τις προηγούμενες δεκαετίες οι Ιάπωνες (Honda, Toyota, Bridgestone) έκαναν πολλές προσπάθειες στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αν εξαιρέσει κανείς την περίοδο της McLaren Honda με τους εκπληκτικούς κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό δεν υπήρξε ποτέ περίοδος κυριαρχίας για την Ιαπωνική τεχνολογία στη F1.
H Honda επέστρεψε πριν δυο χρόνια στη F1, σε συνεργασία με τη McLaren. Μια συνεργασία με ιστορία αλλά όχι ανάλογη συνέχεια. Το 2015 και το 2016 ήταν δυο χρονιές με πολλά προβλήματα τα οποία είχαν ως πηγή τη βασική σχεδιαστική κατεύθυνση που πήραν οι Ιάπωνες μηχανικοί όσον αφορά στην υβριδική μηχανή.
Ονόμασαν το εγχείρημά τους "size zero" και πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα επιχείρησαν να φτιάξουν μια υβριδική μηχανή μικρή σε όγκο. Για να το πετύχουν αυτό διαχώρισαν το turbo από το συμπιεστή τοποθετώντας τα ανάμεσα στο V του θερμικού κινητήρα. Σε αντίθεση οι μηχανικοί της Mercedes τοποθέτησαν στη μια άκρη του κινητήρα το συμπιεστή και στην άλλη άκρη την τουρμπίνα. Μια διάταξη που έκανε τη διαφορά και τους έδωσε απόλυτη κυριαρχία με 51 στις 59 νίκες τα προηγούμενα 3 χρόνια. Αξίζει να τονιστεί πως σε αντίθεση με Renault, Ferrari η Honda καθώς μπήκε το 2015 στη F1 είχε την ευκαιρία να αξιολογήσει τη διάταξη της Mercedes.
Όπως επιβεβαίωσε ο τεχνικός διευθυντής της McLaren Τιμ Γκος η Honda προχωρά φέτος σε ριζική αναδιάταξη των βασικών μερών της υβριδικής μηχανής. Αυτό γίνεται τώρα γιατί οι αλλαγές στους κανονισμούς και συγκεκριμένα η άρση των περιορισμών (tokens) στην εξέλιξη των υβριδικών μηχανών επιτρέπει στους κατασκευαστές να κάνουν όσα βήματα εξέλιξης επιθυμούν. Ο Γκος είπε: "Για το 2017 η αρχιτεκτονική της υβριδικής μηχανής Honda άλλαξε ώστε να εξυπηρετεί ταυτόχρονα την απόδοση αλλά και τη χωροθέτηση. Στη νέα διάταξη ενσωματώνονται όσα μάθαμε τα προηγούμενα δυο χρόνια και είναι ειδικά σχεδιασμένη για το φετινό μονοθέσιο".
Έτσι λοιπόν μετά από μια τριετία αδιέξοδης προσπάθειας καταλήγουμε στην παλιά ιστορία: Οι Ιάπωνες κοιτούν τι έκαναν οι Ευρωπαίοι και ακολουθούν.
UPD:
16
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα