Ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα βλέπει διαφορετικά τα πράγματα.
25.03.2010
11:35
Ο Κουμπίτσα στο Μπαχρέιν ήταν ο οδηγός που πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα. Οπότε η οπτική του έχει ιδιαίτερη σημασία.
- Ο Πολωνός άσσος της Renault μιλά πριν τον αγώνα του Άλμπερτ Παρκ
- Διατηρεί την αισιοδοξία του για τη συνέχεια του πρωταθλήματος
Πως είδες τον αγώνα στο Μπαχρέιν;
Δεν ξέρω αν μπορούμε να περιμένουμε κάτι διαφορετικό. Αυτό που είδαμε στο Μπαχρέιν ήταν αυτό που φανταζόμουν για μένα δεν ήταν έκπληξη. Υπάρχουν βέβαια κάποια θέματα που έχουν διαφοροποιήσει τη ζωή μας. Αλλά όσον αφορά στο θέαμα και στα προσπεράσματα δεν υπήρξε έκπληξη. Οδηγικά και τεχνικά ο αγώνας είναι διαφορετικός όσον αφορά στο θέαμα δεν άλλαξε κάτι από πέρυσι ούτε προς το καλύτερο, ούτε προς το χειρότερο.
Είναι πιο δύσκολο να προσπεράσεις τώρα;
Τα πρώτα προσπεράσματα που έκανα ήταν εύκολα γιατί τα μονοθέσια που αντιμετώπιζα πήγαιναν πολύ αργά. Όμως ακόμη κι αν είσαι 2 sec πιο γρήγορος από τον προπορευόμενο είναι δύσκολο να προσπεράσεις έχοντας στο μυαλό σου ότι πρέπει να συμπληρώσεις 40 γύρους με τα ίδια λάστιχα. Πρέπει να είσαι προσεκτικός και με τα λάστιχα και με τα φρένα ειδικά στις υψηλές θερμοκρασίες. Όλα αυτά δυσχεραίνουν το προσπέρασμα ίσως περισσότερο απ’ ότι στο παρελθόν. Επιπλέον δεν υπάρχουν διαφορετικά φορτία καυσίμου και στρατηγικές.
Οδηγικά είναι πιο δύσκολο;
Είναι διαφορετικός αγώνας. Πρέπει να προστατεύσεις τα λάστιχα και τα φρένα, στο Μπαχρέιν το βρήκα ενδιαφέρον και έμαθα μερικά πράγματα. Σίγουρα όμως ο ρυθμός του αγώνα είναι πιο αργός κινούμαστε 8 sec πιο αργά απ’ ότι στις δοκιμές είναι σα να βλέπεις «slow motion». Πρόκειται για διαφορετική κατάσταση, στο παρελθόν οι αγώνες ήταν πιο γρήγοροι γιατί η οικονομία σε καύσιμο και ελαστικά δεν χρειάζονταν. Τώρα όλα είναι πιο αργά.
Τι επίδραση περιμένεις να έχουν οι υψηλές θερμοκρασίες της Μελβούρνης στα ελαστικά;
Κανείς δεν ξέρει πρόκειται για διαφορετικά ελαστικά, ενώ εγώ έχω και διαφορετικό μονοθέσιο από πέρυσι. Φέτος για παράδειγμα μπορώ πιο εύκολα να φέρω τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Πέρυσι η BMW ήταν πολύ πιο ευπαθής σ’ αυτό τον τομέα. Επίσης τα φετινά ελαστικά έχουν μεγαλύτερη αντοχή και πιθανόν μεγαλύτερο εύρος παραθύρου θερμοκρασιακής λ
ειτουργίας.
Πως βλέπεις την ανταγωνιστικότητα της Renault;
Νομίζω ότι δεν απέχουμε πολύ από τη Mercedes. Μετά τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες υπάρχει ένα γκρουπ από άλλες τέσσερις ομάδες Renault, Force India, Williams και Sauber που επίσης βρίσκονται κοντά. Όμως Μπαχρέιν, Άλμπερτ Παρκ και Μαλαισία είναι τρεις διαφορετικές πίστες, ας περιμένουνε λίγο για να δούμε πιο ξεκάθαρα τι συμβαίνει.
Γιατί πιστεύεις ότι δυσκόλεψαν τα προσπεράσματα;
Νομίζω ότι πάντα ήταν δύσκολα. Γίνεται μεγάλη συζήτηση γι’ αυτό. Μπορεί να με ενοχλεί η δυσκολία στο προσπέρασμα αλλά έτσι είναι. Καταργήσαμε τις αυλακώσεις στα ελαστικά, στενέψαμε τα εμπρός, άλλαξε η αεροδυναμική αλλά όχι το σκηνικό αυτό. Φέτος η στρατηγική έχει επικεντρωθεί στο να μπορείς να αλλάξεις ελαστικά και να βρεθείς με άδεια πίστα μπροστά σου.
Είναι διαφορετικός αγώνας. Πρέπει να προστατεύσεις τα λάστιχα και τα φρένα, στο Μπαχρέιν το βρήκα ενδιαφέρον και έμαθα μερικά πράγματα. Σίγουρα όμως ο ρυθμός του αγώνα είναι πιο αργός κινούμαστε 8 sec πιο αργά απ’ ότι στις δοκιμές είναι σα να βλέπεις «slow motion». Πρόκειται για διαφορετική κατάσταση, στο παρελθόν οι αγώνες ήταν πιο γρήγοροι γιατί η οικονομία σε καύσιμο και ελαστικά δεν χρειάζονταν. Τώρα όλα είναι πιο αργά.
Τι επίδραση περιμένεις να έχουν οι υψηλές θερμοκρασίες της Μελβούρνης στα ελαστικά;
Κανείς δεν ξέρει πρόκειται για διαφορετικά ελαστικά, ενώ εγώ έχω και διαφορετικό μονοθέσιο από πέρυσι. Φέτος για παράδειγμα μπορώ πιο εύκολα να φέρω τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Πέρυσι η BMW ήταν πολύ πιο ευπαθής σ’ αυτό τον τομέα. Επίσης τα φετινά ελαστικά έχουν μεγαλύτερη αντοχή και πιθανόν μεγαλύτερο εύρος παραθύρου θερμοκρασιακής λ
Πως βλέπεις την ανταγωνιστικότητα της Renault;
Νομίζω ότι δεν απέχουμε πολύ από τη Mercedes. Μετά τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες υπάρχει ένα γκρουπ από άλλες τέσσερις ομάδες Renault, Force India, Williams και Sauber που επίσης βρίσκονται κοντά. Όμως Μπαχρέιν, Άλμπερτ Παρκ και Μαλαισία είναι τρεις διαφορετικές πίστες, ας περιμένουνε λίγο για να δούμε πιο ξεκάθαρα τι συμβαίνει.
Γιατί πιστεύεις ότι δυσκόλεψαν τα προσπεράσματα;
Νομίζω ότι πάντα ήταν δύσκολα. Γίνεται μεγάλη συζήτηση γι’ αυτό. Μπορεί να με ενοχλεί η δυσκολία στο προσπέρασμα αλλά έτσι είναι. Καταργήσαμε τις αυλακώσεις στα ελαστικά, στενέψαμε τα εμπρός, άλλαξε η αεροδυναμική αλλά όχι το σκηνικό αυτό. Φέτος η στρατηγική έχει επικεντρωθεί στο να μπορείς να αλλάξεις ελαστικά και να βρεθείς με άδεια πίστα μπροστά σου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr