GP Αυστραλίας, νικητής ο Μπάτον
Σίγουρα οι συζητήσεις για το «θέαμα που πάσχει» θα κοπάσουν λίγο καθώς το GP Αυστραλίας ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας.
- Εκπληκτικός αγώνας, νίκη στρατηγικής για το Μπάτον
- Αυτοκτονία Red Bull, πρόβλημα στα φρένα για Φέτελ, κακή εμφάνιση Γουέμπερ
Σίγουρα οι συζητήσεις για το «θέαμα που πάσχει» θα κοπάσουν λίγο καθώς το GP Αυστραλίας ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας. Η εκκίνηση δόθηκε με το οδόστρωμα βρεγμένο και όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν ενδιάμεσα ελαστικά για το ξεκίνημα. Ο Φέτελ έφυγε καλά αλλά πίσω του έγινε χαμός. Ο Μάσα από την 5η θέση πετάχτηκε στη 2η, ο Γουέμπερ έστριψε 3ος ενώ ο Μπάτον ακούμπησε τον Αλόνσο που έχασε την πορεία του και έπεσε πάνω στο Σουμάχερ σπάζοντας την εμπρός αεροτομή της Mercedes.
Στη συνέχεια έφυγε η εμπρός αεροτομή του Κομπαγιάσι ο οποίος έπεσε πάνω στους Μποεμί και Χούλκενμπεργκ.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για λίγους γύρους μέχρι να καθαρίσει η διαδρομή από τα συντρίμμια. Όταν ο αγώνας ξαναβρήκε το ρυθμό του, ο Μάσα έχασε τη 2η θέση από το Γουέμπερ και μετά από λίγο τον πέρασε και ο Κουμπίτσα.
Ο Μπάτον αποφάσισε να βάλει σλικ ελαστικά
Πιο πίσω ο Μπάτον αποφασίζει στον 7ο γύρο να βάλει σλικ ελαστικά. Επιλογή του ήταν η μαλακή γόμα της Bridgestone που στον ένα γύρο είναι μισό sec πιο γρήγορη από τη σκληρή.
Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί όταν χρησιμοποιηθούν βρόχινα ελαστικά δεν ισχύει η υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν οι πιλότοι και τις δυο γόμες.
Όμως κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ο Μπάτον θα έφτανε από τον 7ο στον 58ο γύρο με τα ίδια ελαστικά.
Τα κατάφερε με ευκολία και κέρδισε. Εάν μάλιστα βγαίνοντας από τα πιτ δεν είχε μια έξοδο ίσως είχε πάρει την πρώτη θέση από τον Φέτελ όταν ο Γερμανός μπήκε να αλλάξει ελαστικά 3 γύρους αργότερα.
Ο Φέτελ είχε ρυθμό που του επέτρεπε να απομακρύνεται από το Μπάτον ενώ πιο πίσω ο Χάμιλτον έδινε τον υπέρ πάντων αγώνα με τις Ferrari και το Γουέμπερ. Ο Βρετανός κατάφερε να ανέβει μέχρι την 3η θέση και πίεζε για την 2η το Ρόμπερτ Κουμπίτσα.
Ξαφνικά ο Φέτελ βρέθηκε στην αμμοπαγίδα! Όπως εξήγησε ο ίδιος αργότερα: «Έσπασαν τα φρένα. Λίγο πριν βγω ένιωσα έντονο κραδασμό, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Είναι κρίμα νομίζω ότι ελέγχαμε τον αγώνα. Έχουν σπάσει τα νεύρα μου. Όλοι στην ομάδα προσπαθούν για το καλύτερο δε φταίει κάποιος απλά πρέπει να διορθώσουμε αυτή την κατάσταση».
Έτσι ο Μπάτον ανέλπιστα βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα έχοντας πίσω του τον Κουμπίτσα.
Η άλλη McLaren με το Χάμιλτον μπήκε στα πιτ και έβαλε φρέσκα λάστιχα. Αυτό έριξε το Βρετανό από την 3η στην 5η θέση. Οι τέσσερις πρώτοι Μπάτον, Κουμπίτσα, Μάσα, Αλόνσο δεν άλλαξαν τελικά ελαστικά.
Αυτό ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για το Χάμιλτον που βρέθηκε να παλεύει με τον Αλόνσο στους τελευταίους γύρους. Δεν κατάφερε να περάσει τον Ισπανό, έπεσε πίσω του και ο Γουέμπερ και έτσι έχασε ακόμη μια θέση από το Ρόσμπεργκ.
Έξαλλοι πανηγυρισμοί
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Μπάτον να πανηγυρίζει και να αποκαλύπτει ότι ήταν δική του επιλογή η αλλαγή ελαστικών: «Είναι πολύ πιο εύκολο για τον οδηγό να αξιολογήσει τις συνθήκες, δεν είχα καλή ισορροπία με τα ενδιάμεσα και αποφάσισα να βάλω σλικ. Ήταν η σωστή επιλογή. Ποτέ δε σκέφτηκα να αλλάξω ξανά ελαστικά. Απλά κινιόμουν σ’ ένα ρυθμό διαφυλάσσοντας τα πίσω ελαστικά. Νιώθω υπέροχα με την πρώτη μου νίκη με τη McLaren. Η αυτοπεποίθησή μου αυξάνεται μέσα στην ομάδα».
Αντίθετα ο έτερος πιλότος της ομάδας Λιούις Χάμιλτον άσκησε κριτική στην McLaren για τις επιλογές της: «Έκανα τον αγώνα της ζωής μου αλλά λόγω στρατηγικής βρέθηκα 3 θέσεις πιο πίσω νομίζω ότι άξιζα κάτι καλύτερο. Η στρατηγική δεν ήταν η σωστή. Όλοι οι άλλοι μπροστά μου έκαναν 1 pit stop ενώ εγώ έκανα 2».
Άνθρωπος του αγώνα ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Ο Πολωνός έφερε τη Renault στο βάθρο οδηγώντας εκπληκτικά: «Για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα να ανέβω στο βάθρο. Για μένα και τη Renault είναι ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σ’ όλους στην ομάδα. Δεν έχουμε ακόμη το ρυθμό για να πετύχουμε τέτοιο αποτέλεσμα. Αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Επόμενος αγώνας το Πάσχα (4/4) το GP Μαλαισίας.
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Button McLaren-Mercedes 1’33:36.531 |
2. Kubica Renault + 12.034 |
3. Massa Ferrari + 14.488 |
4. Alonso Ferrari + 16.304 |
5. Rosberg Mercedes + 16.683 |
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 29.898 |
7. Liuzzi Force India-Mercedes + 59.847 |
8. Barrichello Williams-Cosworth + 1:00.536 |
9. Webber Red Bull-Renault + 1:07.319 |
10. Schumacher Mercedes + 1:09.391 |
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:11.301 |
12. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:14.084 |
13. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 γύροι |
14. Chandhok HRT-Cosworth + 4 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: 1:28.358 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Glock Virgin-Cosworth 41 |
Vettel Red Bull-Renault 26 |
Di Grassi Virgin-Cosworth 25 |
Sutil Force India-Mercedes 12 |
Petrov Renault 10 |
Senna HRT-Cosworth 5 |
Buemi Toro Rosso-Ferrari 1 |
Hulkenberg Williams-Cosworth 1 |
Kobayashi Sauber-Ferrari 1 |
Trulli Lotus-Cosworth 1 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 37 1. Ferrari 70 |
2. Massa 33 2. McLaren-Mercedes 54 |
3. Button 31 3. Mercedes 29 |
4. Hamilton 23 4. Red Bull-Renault 18 |
5. Rosberg 20 5. Renault 18 |
6. Kubica 18 6. Force India-Mercedes 8 |
7. Vettel 12 7. Williams-Cosworth 5 |
8. Schumacher 9 |
9. Liuzzi 8 |
10. Webber 6 |
11. Barrichello 5 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr