Συνέντευξη: O Φέτελ για τον μεγάλο αγώνα!

Σήμερα Παρασκευή είναι μέρα ανάπαυλας στο Μονακό ενόψει του μεγάλου αγώνα. Χαλαρώνοντας μετά τις ελεύθερες δοκιμές χτες ο Φέτελ μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για τον μεγάλο αγώνα.

  • Μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτης ο Γερμανός μιλά για τον μεγάλο αγώνα
  • Αισιοδοξεί ότι θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά της εκκίνησης και θα ανέβει στο βάθρο.

 

Σου αρέσει να οδηγείς στο Μονακό;
Όταν δεν είναι βρεγμένος ο δρόμος ναι. Αστειεύομαι το Μονακό είναι πολύ ιδιαίτερο μέρος. Όλοι είναι πιο ενθουσιασμένοι απ’ ότι σε άλλες πίστες ακόμη και οι οδηγοί. «Δεν υπάρχει» η οδήγηση εδώ είναι από άλλο πλανήτη και πραγματικά προσφέρει διασκέδαση. Ίσως οι τηλεθεατές να μην μπορούν να συνειδητοποιήσουν τις αλλαγές στην κλίση του εδάφους είναι σα να βρίσκεσαι σε τρενάκι του τρόμου.

Θα σήμαινε κάτι ιδιαίτερο για σένα μια νίκη εδώ;
Ναι σίγουρα. Η διαδρομή είναι μεγάλη πρόκληση και εδώ υπάρχει μεγάλη παράδοση και ιστορία το να προσθέσεις το όνομά σου στην λίστα των νικητών είναι σπέσιαλ. Έχουν περάσει 60 χρόνια και ο αγώνας δεν έχει χάσει τίποτα από το χαρακτήρα του.

Στην πρώτη στροφή έχεις αντιμετωπίσεις δυσκολίες στο παρελθόν. Θα αλλάξεις τίποτα στην προσέγγισή σου φέτος;
Το λέτε αυτό επειδή πέρυσι χτύπησα στα λάστιχα και ο αγώνας μου τελείωσε εκεί. Πρώτα απ’ όλα θέλω να τα πάω καλύτερα από πέρυσι. Πιστεύω ότι το κλειδί για το συγκεκριμένο αγώνα βρίσκεται στις κατατακτήριες δοκιμές. Το καλύτερο σενάριο είναι να πάρεις την pole position ή οπωσδήποτε να βρίσκεσαι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης γιατί το προσπέρασμα πρακτικά είναι αδύνατον εδώ. Επίσης μην ξεχνάτε ότι είναι μεγάλος αγώνας 78 γύροι. Για τα μηχανικά μέρη μπορεί να είναι απλό αλλά για τον οδηγό είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσει την αυτοσυγκέντρωσή του τόσους γύρους όχι λόγω της ταχύτητας αλλά της χάραξης της διαδρομής.

Είναι αχτύπητες οι Red Bull εδώ;
Κανένα μονοθέσιο δεν είναι αχτύπητο. Σίγουρα είναι πολύ καλό αλλά πρέπει να βρούμε το κατάλληλο set –up για τις δοκιμές και να έχουμε έναν καλό αγώνα την Κυριακή

Πόσο ρόλο παίζει η στρατηγική;
Φέτος τα πράγματα είναι πιο απλά. Όλοι εκκινούν με το ίδιο φορτίο καυσίμου και μετά προσπαθούν να βρουν το κατάλληλο χρονικό σημείο για να αλλάξουν ελαστικά. Περισσότερο έχει να κάνει με την έγκαιρη αντίδραση σε ότι συμβαίνει και λιγότερο με την εύρεση του ιδανικού χρονικά σημείου. Ζητούμενο να έχεις τη σωστή αντίδραση τη σωστή στιγμή.

Παίζει πιο σημαντικό ρόλο ο οδηγός στο Μονακό απ’ ότι σ’ άλλες πίστες;
Μπορεί. Όμως είναι λάθος να πιστεύουμε ότι στο Μονακό ο οδηγός μπορεί από μόνος του να κάνει τη διαφορά. Χωρίς να έχεις ένα καλό μονοθέσιο βρίσκεσαι στο πουθενά. Ο συνδυασμός μονοθεσίου – οδηγού τα καταφέρνει ή όχι.

Παρότι έχει το ταχύτερο μονοθέσιο μηχανικά προβλήματα σ’ έχουν εμποδίσει να μαζέψεις το μέγιστο των βαθμών στους προηγούμενους αγώνες. Ανησυχείς για την Κυριακή;
Δεν τα χάνω με την πρώτη δυσκολία. Ξέρω σε τι επίπεδο βρίσκομαι και επειδή οι τρεις από τους πέντε αγώνες μέχρι τώρα δεν πήγαν όπως θα ήθελα δε σημαίνει ότι θα χάσω την αυτοπεποίθησή μου.

Σε ποια θέση πιστεύεις ότι θα βρεθείς το Σάββατο και ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία των κατατακτήριων δοκιμών;
Το Q1 θα είναι καθοριστικό. Θα βρίσκονται πολλά μονοθέσια με διαφορετικές ταχύτητες σε μικρή απόσταση. Αυτό θα δυσκολέψει πολύ την προσπάθεια για την επίτευξη ενός καθαρού γρήγορου γύρου.
Τι μπορούν να κάνουν οι πιο αργοί οδηγοί για να σας διευκολύνουν;
Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα στην πραγματικότητα γιατί και αυτοί πιέζουν στο όριο και δεν είναι δικό τους σφάλμα το ότι τα μονοθέσιά τους δεν πάνε πιο γρήγορα. Είναι μια κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Σίγουρα κανείς δε θέλει να κλείσει κανέναν. Αλλά μπορεί να συμβεί αυτό, ειδικά εδώ.

Ποιο κομμάτι της διαδρομής απολαμβάνεις περισσότερο;
Τη στροφή Τάμπακ και τις στροφές της Πισίνας γιατί πας πολύ γρήγορα και οι τοίχοι είναι δίπλα σου. Νιώθεις υπέροχα.

Σε όλους τους αγώνες φέτος στην pole position ήταν μια Red Bull. Αυτό θα γίνει και αύριο;
Είναι κομβικό να προκριθούμε στον ημιτελικό (Q2) χωρίς προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από το κυκλοφοριακό στο Q1. H θέση κατάταξης είναι το παν στο Μονακό. Όπως φάνηκε στις δοκιμές της Πέμπτης το μονοθέσιο μας είναι πολύ δυνατό εδώ ελπίζω να τα καταφέρουμε το Σάββατο.

Δεν έχεις καλά στατιστικά σ’ αυτή την πίστα…
Στην πραγματικότητα είναι χάλια. Πέρυσι εγκατέλειψα, το 2008 ήμουν πέμπτος που δεν είναι άσχημα. Είμαι σίγουρος ότι την Κυριακή θα τα πάω καλύτερα. Στοχεύω να ανέβω στο βάθρο.

Τόσο εσύ όσο και ο Γουέμπερ έχετε από μια νίκη. Πως βλέπεις την μεταξύ σας μάχη;
Είναι καλό να έχεις teammate ικανό ο οποίος σε πιέζει όπως ο Μαρκ. Είναι στη φύση μας σαν οδηγοί να θέλουμε πάντα το καλύτερο και να είμαστε νικητές. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να πω.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr