GP Τουρκίας: Ο Γουέμπερ στην pole!

Ο 33χρονος Αυστραλός θα εκκινήσει αύριο από την πρώτη θέση για τρίτο συνεχή αγώνα. Για να γίνει αντιληπτό το πόσο απίθανο είναι αυτό που έχει πετύχει ο Γουέμπερ αρκεί...

Ο 33χρονος Αυστραλός θα εκκινήσει αύριο από την πρώτη θέση για τρίτο συνεχή αγώνα. Για να γίνει αντιληπτό το πόσο απίθανο είναι αυτό που έχει πετύχει ο Γουέμπερ αρκεί να αναφέρουμε ότι αυτή είναι μόλις η 5η pole position της 9χρονης καριέρας του στη F1. Πριν απ’ αυτό το σερί σε Ισπανία, Μονακό Τουρκία ο Γουέμπερ είχε πάρει την pole πέρυσι σε Γερμανία και Βραζιλία.
Ο Αυστραλός παρότι στις ελεύθερες δοκιμές είχε προβλήματα με το ποτενσιόμετρο του γκαζιού κατάφερε την κρίσιμη στιγμή (Q3) να σημειώσει δυο πολύ γρήγορους γύρους που του χάρισαν την pole.
Αντίθετα ο teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ δεν απέφυγε ένα λάθος στον τελευταίο γύρο που του στέρησε την 2η θέση. Εκεί κατετάγη ο Λιούις Χάμιλτον, η McLaren του ήταν ταχύτερη στο πρώτο και το τρίτο κομμάτι της πίστας εκεί που παίζει ρόλο η τελική ταχύτητα. Αντίθετα στο δεύτερο κομμάτι της πίστας που παίζει ρόλο η κάθετη δύναμη η RB6 ήταν άπιαστη.
«Σήμερα πήγαν όλα καλά. Η συγκεκριμένη πίστα πιέζει πολύ τα ελαστικά, θα έχει ενδιαφέρον ο αγώνας» δήλωσε ο poleman.
Αντίθετα ο Φέτελ ήταν αποκαλυπτικός: «Στις δυο πρώτες περιόδους των δοκιμών στο Q1 και στο Q2 όλα ήταν ομαλά, ήμουν ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο. Στο Q3 ο πρώτος μου γύρος ήταν άψογος μέχρι τα φρένα στην πίσω ευθεία όπου μπλόκαραν οι εμπρός τροχοί. Το μονοθέσιο συμπεριφέρθηκε περίεργα και στις άλλες δυο στροφές του τελευταίου κομματιού πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού οπότε έχασα χρόνο. Στο 2ο γύρο το πρόβλημα επαναλήφθηκε στην 1η στροφή όπου έφυγα ευθεία χωρίς να μπορέσω να στρίψω. Είμαι στο καθαρό κομμάτι της πίστας και θα προσπαθήσω όσο μπορώ αύριο» ολοκλήρωσε προβληματισμένος ο Γερμανός.
Όπως αποδείχτηκε μετά τον έλεγχο που έκαναν οι μηχανικοί της ομάδας υπήρξε αστοχία στη σύνδεση του roll bar το οποίο προκάλεσε το μπλοκάρισμα του τροχού. Οι μηχανικοί της Red Bull θα αντικαταστήσουν το πρωί της Κυριακής τα σπασμένα εξαρτήματα.
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που βρίσκεται ανάμεσα στους «Ταύρους» τόνισε: «Ο γύρος μου άγγιξε το τέλειο. Παραταύτα στο δεύτερο κομμάτι υπολειπόμαστε τέσσερα δέκατα από τις Red Bull. Σε σύγκριση με τη Βαρκελώνη έχουμε κάνει μικρά βήματα προόδου που μας βοηθούν να μειώσουμε τη διαφορά. Αύριο είναι δύσκολο για μένα καθότι εκκινώ από το ακάθαρτο κομμάτι της πίστας αλλά θα προσπαθήσω να διατηρήσω τη 2η θέση και εν συνεχεία να απειλήσω το Μαρκ».
Ο Μπάτον στον τελευταίο γρήγορο γύρο του αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό καθώς ο Μ.Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο της Mercedes και βρέθηκε εκτός πίστας στη στροφή 8. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κίτρινη σημαία και ο Βρετανός αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι.
Παρά την έξοδό του ο Σουμάχερ κατετάγη 5ος μπροστά από τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ: « Είμαι ευχαριστημένος από την σημερινή μου απόδοση, έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου. Στο τελευταίο γύρο έχοντας εξασφαλίσει έναν καλό χρόνο πίεσα για το κάτι παραπάνω γλίστρησα και έχασα τον έλεγχο. Είναι πλεονέκτημα ότι εκκινώ από την καθαρή πλευρά της πίστας».
Κατήφεια στην πρώην ομάδα του Σουμάχερ τη Ferrari που σίγουρα προσδοκούσε κάτι καλύτερο από την 8η και 12η θέση για την συμπλήρωση του επετειακού αριθμού 800 συμμετοχών σε GP. Αντίθετα ικανοποιημένοι είναι στην Renault από την παρουσία και των δυο μονοθεσίων του στην δεκάδα.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha αύριο Κυριακή στις 14:15.
Συνολικά η σημερινή κατάταξη ήταν: 

 

Θέση Οδηγός         Ομάδα                     Q1        Q2        Q3      

 1.  Webber         Red Bull-Renault       1:27.500  1:26.818  1:26.295

 2.  Hamilton       McLaren-Mercedes       1:27.667  1:27.013  1:26.433

 3.  Vettel         Red Bull-Renault       1:27.067  1:26.729  1:26.760

 4.  Button         McLaren-Mercedes       1:27.555  1:27.277  1:26.781

 5.  Schumacher     Mercedes               1:27.756  1:27.438  1:26.857

 6.  Rosberg        Mercedes               1:27.649  1:27.141  1:26.952

 7.  Kubica         Renault                1:27.766  1:27.426  1:27.039

 8.  Massa          Ferrari                1:27.993  1:27.200  1:27.082

 9.  Petrov         Renault                1:27.620  1:27.387  1:27.430

10.  Kobayashi      Sauber-Ferrari         1:28.158  1:27.434  1:28.122

11.  Sutil          Force India-Mercedes   1:27.951  1:27.525

12.  Alonso         Ferrari                1:27.857  1:27.612

13.  de la Rosa     Sauber-Ferrari         1:28.147  1:27.879

14.  Buemi          Toro Rosso-Ferrari     1:28.534  1:28.273

15.  Barrichello    Williams-Cosworth      1:28.336  1:28.392

16.  Alguersuari    Toro Rosso-Ferrari     1:28.460  1:28.540

17.  Hulkenberg     Williams-Cosworth      1:28.227  1:28.841

18.  Liuzzi         Force India-Mercedes   1:28.958

19.  Trulli         Lotus-Cosworth         1:30.237

20.  Kovalainen     Lotus-Cosworth         1:30.519

21.  Glock          Virgin-Cosworth        1:30.744

22.  Senna          HRT-Cosworth           1:31.266

23.  di Grassi      Virgin-Cosworth        1:31.989

24.  Chandhok       HRT-Cosworth           1:32.060

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr