Ο Φέτελ έδωσε τη νίκη στον Χαμιλτον...
Το πάθος του Φέτελ για τη νίκη τον οδήγησε στο μεγάλο λάθος και στην απώλεια των βαθμών στο GP της Κωνσταντινούπολης. Παράλληλα όμως στέρησε από την Red Bull ένα ακόμα 1-2 και στον Γουέμπερ την τρίτη σερί νίκη του.
Ο νεαρός Γερμανός στον 41ο γύρο και προσπαθώντας να προσπεράσει τον πρώτο Γουέμπερ έπεσε επάνω στον Αυστραλό, σ ένα από τα πιο επιπόλαια λάθη που έχει κάνει. Το αποτέλεσμα ήταν ο ίδιος να εγκαταλείψει και ο Χάμιλτον και Μπάτον να προσπεράσουν τον Γουέμπερ κάνοντας το 1-2 για την McLaren.
Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρώτη του φετινή νίκη ανέλπιστα ενώ ο teammate του Τζένσον Μπάτον ολοκλήρωσε τον θρίαμβο των McLaren τερματίζοντας πίσω του.
Όλα αυτά συνέβησαν γιατί το Τουρκικό GP έκρυβε μια μεγάλ ανατροπή
Ο pole man Μαρκ Γουέμπερ διατήρησε στην εκκίνηση την 1η θέση και παρέμεινε εκεί παρά την πίεση του Χάμιλτον αρχικά και του Φέτελ μετέπειτα.
Ο Φέτελ πέρασε το Χάμιλτον στην εκκίνηση, ο Βρετανός του ξαναπήρε την 2η θέση στον πρώτο γύρο και απείλησε και την άλλη Red Bull του Μαρκ Γουέμπερ χωρίς επιτυχία. Ο Αυστραλός και ο Βρετανός μπήκαν μαζί για αλλαγή ελαστικών αλλά οι μηχανικοί του Χάμιλτον καθυστέρησαν με αποτέλεσμα ο Βρετανός βγαίνοντας να βρεθεί πίσω και από τον Φέτελ. Σ’ αυτό το κομμάτι του αγώνα με τη σκληρή γόμα ο Φέτελ αποδείχτηκε ταχύτερος ήταν μάλιστα σε θέση να πιέσει τον Μαρκ Γουέμπερ. Έτσι στον 41ο γύρο ο Φέτελ επιτέθηκε στην πίσω ευθεία για να περάσει τον teammate του και να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Οι δυο Red Bull βρέθηκαν πλάι πλάι με 300km/h και όταν ο Γερμανός έκλεισε τη γραμμή του για να φρενάρει ακούμπησε ο πίσω δεξιά τροχός του με τον εμπρός αριστερά του Γουέμπερ.
Αποτέλεσμα ο Φέτελ να εγκαταλείψει με κατεστραμμένο μονοθέσιο σε έξαλλη κατάσταση. Ο Γουέμπερ κατάφερε να συνεχίσει αφού άλλαξε αεροτομή και τερμάτισε τελικά 3ος πίσω από τις McLaren των Χάμιλτον, Μπάτον που ανέλπιστα έκαναν το 1-2.
Εντυπωσιακό το γεγονός ότι λίγους γύρους αργότερα οι δυο πιλότοι της McLaren είχαν μια παρόμοια μονομαχία καθαρή όμως με το Μπάτον να περνά στην πίσω ευθεία και το Χάμιλτον να ανακτά την πρώτη θέση στα φρένα μετά την ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Κανένας από τους οδηγούς της Red Bull δε δέχεται την ευθύνη για το συμβάν: «Προφανώς εάν δείτε τις εικόνες είναι ξεκάθαρο ότι είχα την εσωτερική ήμουν μπροστά και επικεντρώθηκα στο να φρενάρω ακούμπησε τον πίσω δεξί τροχό μου και βγήκα. Είναι κάτι που συνέβη, δεν το χρειαζόμασταν αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι τώρα» πρόλαβε να δηλώσει ο Φέτελ προτού βγει από το μονοθέσιο ο Γουέμπερ.
Ο Γουέμπερ από την πλευρά του πιστεύει ότι έφταιγε ο Φέτελ: «Ο Σεμπάστιαν είχε πλεονέκτημα στην τελική ταχύτητα, πήρε την εσωτερική βρεθήκαμε πλάι –πλάι και μετά έκοψε απότομα δεξιά και ακουμπήσαμε. Κανείς από τους δυο μας δεν ήθελε να συμβεί αυτό όλα έγινα γρήγορα. Είναι κρίμα για την ομάδα σίγουρα δεν είναι η καλύτερη μέρα μας».
Από την πλευρά του ο αγ. διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ προσπάθησε να κρατήσει ίσες αποστάσεις: «Είναι πραγματικά απογοητευμένος για την ομάδα δεν κάναμε κανένα λάθος επικρατήσαμε στην στρατηγική έναντι της ΜcLaren και το να δούμε τα δυο μονοθέσιά μας να συγκρούονται ήταν πραγματικά απογοητευτικό. Μίλησα στο Σεμπάστιαν επιχείρησε να περάσει αλλά δεν έπρεπε να βρεθούν σ’ αυτή την κατάσταση. Η ομάδα έχασε πολύτιμους βαθμούς. Προτεραιότητά μας είναι να κερδίσουμε τις άλλες ομάδες και σήμερα είχαμε την δυνατότητα να πάρουμε 43 βαθμούς. Αυτό που ζητάω συνέχεια από τους οδηγούς μας είναι να δίνουν χώρο ο ένας στον άλλο. Σήμερα κανείς δεν το έκανε αυτό και χάσαμε όλοι. Αντίθετα είδαμε τους Μπάτον και Χάμιλτον να μάχονται δίνοντας χώρο ο ένας στον άλλο».
Στη McLaren πανηγύρισαν έξαλλα την αναπάντεχη επικράτηση και ο νικητής Λιούις Χάμιλτον έσπευσε να εκμεταλλευτεί το γεγονός τονίζοντας ότι τώρα είναι η στιγμή να πάρουν το πάνω χέρι.
Επόμενος αγώνας στις 13 Ιουνίου το Καναδικό GP.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1’28:47.620 |
2. Button McLaren-Mercedes + 2.645 |
3. Webber Red Bull-Renault + 24.285 |
4. Schumacher Mercedes + 31.110 |
5. Rosberg Mercedes + 32.266 |
6. Kubica Renault + 32.824 |
7. Massa Ferrari + 36.635 |
8. Alonso Ferrari + 46.544 |
9. Sutil Force India-Mercedes + 49.029 |
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.650 |
11. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.944 |
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.800 |
13. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 γύρος |
14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 γύρος |
15. Petrov Renault + 1 γύρος |
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 γύρος |
18. Glock Virgin-Cosworth + 2 γύροι |
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Petrov, 1:29.165 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Chandhok HRT-Cosworth 53 |
Senna HRT-Cosworth 47 |
Vettel Red Bull-Renault 40 |
Kovalainen Lotus-Cosworth 34 |
Trulli Lotus-Cosworth 33 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Webber 93 1. McLaren-Mercedes 172 |
2. Button 88 2. Red Bull-Renault 171 |
3. Hamilton 84 3. Ferrari 146 |
4. Alonso 79 4. Mercedes 100 |
5. Vettel 78 5. Renault 73 |
6. Massa 67 6. Force India-Mercedes 32 |
7. Kubica 67 7. Williams-Cosworth 8 |
8. Rosberg 66 8. Toro Rosso-Ferrari 4 |
9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 1 |
10. Sutil 22 |
11. Liuzzi 10 |
12. Barrichello 7 |
13. Petrov 6 |
14. Alguersuari 3 |
15. Hulkenberg 1 |
16. Buemi 1 |
17. Kobayashi 1 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr