Τα φώτα ανάβουν!

Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 5 αγώνες αρχής γενομένης από το σημερινό νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης.

Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 5 αγώνες αρχής γενομένης από το σημερινό νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου.

Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay έχουν κλείσει από χτες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό του 15ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1.
Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι.

Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Λιούις Χάμιλτον χρειάστηκε 116 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120min.

Όλοι ποντάρουν πως εύκολα ή δύσκολα οι Red Bull θα κυριαρχήσουν στο συγκεκριμένο αγώνα. Στην πραγματικότητα όμως κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος. Αναλύοντας τους 3 προηγούμενους αγώνες, στην Ουγγαρία οι RBR είχαν διαφορά ενός δευτερολέπτου στο γύρο από τους διώκτες τους, στο Σπα υστερούσαν σε σχέση με τη McLaren και στη Μόντσα υπολείπονταν σε ρυθμό τόσο από τις Ferrari όσο και από τις McLaren.
Τα χαρακτηριστικά της πίστας στη Σιγκαπούρη ευνοούν τα δυνατά σημεία της RB6 όμως Ferrari και McLaren δεν έχουν μείνει με σταυρωμένα χέρια όλο αυτό το διάστημα.

Οι κόκκινοι είναι αισιόδοξοι για την απόδοση της F10 ενώ στην McLaren θεωρούν πως οι τελευταίες αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο της MP4/25 έχουν λύσει το πρόβλημα απόδοσης σε πίστες που απαιτούν υψηλή κάθετη δύναμη.
Οι ασημί επιμένουν ότι τα νέα αυστηρότερα τεστ ευκαμψίας της FIA έχουν μειώσει το πλεονέκτημα που είχε η Red Bull λόγω της εύκαμπτης (;) εμπρός αεροτομής.


Στη Σιγκαπούρη!
Παρότι οι προηγούμενοι αγώνες το 2008 και το 2009 στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας μεταξύ των στροφών 3 έως 7 και 14 έως 19. Επιπλέον χαμήλωσε η επιφάνεια του pit lane κατά 1cm και άλλαξαν μορφή τα κερμπ στη στροφή 10 που είχε το ατύχημα το 2008 ο Ράικονεν. Τέλος όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία τα τοιχώματα της πίστας έχουν βαφτεί με έντονα χρώματα ενώ τα σημεία διαφυγής είναι ζωγραφισμένα.

Η Bridgsestone πήγε στη Σιγκαπούρη 2000 ελαστικά και οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα.
Ο αγώνας ξεκινά στις 20:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος απευθείας Alpha) και πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως.
Ανάμεσα στους «πρωτάρηδες» για το συγκεκριμένο αγώνα (Κομπαγιάσι, Σένα, Γιαμαμότο, ντι Γκράσι) συγκαταλέγεται και ο Μ.Σουμάχερ: «Πάντα μου άρεσε να αγωνίζομαι σε νέες διαδρομές και η Σιγκαπούρη θα είναι σίγουρα μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια. Ανυπομονώ να βρεθώ εκεί για τρεις λόγους, είναι μια νέα πίστα για μένα, ο αγώνας γίνεται στο λιμάνι της πόλης και είναι νυχτερινός».

GP Σιγκαπούρης 15ος αγώνας

 

Διαδρομή: Marina Bay

Μήκος: 5073m

Γύροι: 61

Ρεκόρ πίστας: 1:45.599 (Ράικονεν 2009)

Στροφές: 23

Φορά: Αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού

Κάθετη δύναμη: Υψηλή

Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 63

ΜΩΤ: 168km/h

Τελική ταχ.: 295km/h

Φθορά φρένων: Πολύ υψηλή

Ελαστικά: Μέση και πολύ μαλακή γόμα

Νικητής 2009: Χάμιλτον

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr