Σιγκαπούρη: Νίκη Αλόνσο, απίστευτη μάχη για τον τίτλο
Ο Φερνάντο Αλόνσο απογείωσε τις ελπίδες του να κατακτήσει τον 3ο του παγκόσμιο τίτλο με τη νίκη του, 2η συνεχόμενη μετά τη Μόντσα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Ο Ισπανός ανέβηκε 2ος στη βαθμολογία και απέχει μόλις 11 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Μαρκ Γουέμπερ.
Ο σημερινός αγώνας ήταν συναρπαστικός αλλά σίγουρα η φάση που θα συζητηθεί περισσότερο αφορά στη σύγκρουση των Γουέμπερ και Χάμιλτον. Οι δυο τους διεκδικούσαν την 3η θέση όταν χτύπησαν στα φρένα για τη στροφή 7 με αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να βρεθεί εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες που εξέτασαν το συμβάν απεφάνθησαν ότι δεν υπήρχε τίποτα μεμπτό.
Μια σκηνή που έκοψε την ανάσα όλων ήταν αυτή της φλεγόμενης Lotus του Χέικι Κοβαλάινεν στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Με παροιμιώδη φινλανδική ψυχραιμία ο Φινλανδός σταμάτησε το μονοθέσιο, βγήκε και πήρε ένα πυροσβεστήρα από το pit lane για να σβήσει τη φωτιά. Όπερ και εγένετο χωρίς περαιτέρω δράμα για τον οδηγό.
Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα
Πολύ σύντομα ο αλυτάρχης υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί από την πίστα η Force India του Λιούτσι.
Ο Γουέμπερ άλλαξε στρατηγική έβαλε νωρίς τη μέση γόμα και αυτό τον έφερε μπροστά από τις McLaren μετά την αλλαγή ελαστικών των ασημί.
Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της σύγκρουσης Κομπαγιάσι Σένα έφερε το Χάμιλτον σε απόσταση βολής πίσω από τον Αυστραλό.
Την ώρα που ο Γουέμπερ προσπαθούσε να ντουμπλάρει τον Γκλοκ ο Χάμιλτον βρήκε την ευκαιρία να πάρει την εξωτερική. Έστριψαν μαζί στη Στάνφροντ ακούμπησαν και ο αγώνας τελείωσε εκεί για τη McLaren.
«Δεν είμαι σίγουρος για το τι συνέβη. Όπως το είδα εγώ ο Γουέμπερ έκανε λάθος και ήμουν σε θέση να βρεθώ μπροστά του. Είχα την εξωτερική στρίβοντας στην στροφή 7 και ήταν στην τυφλή γωνία πίσω μου. Νόμιζα ότι είχα περάσει πλέον, φρέναρα, έστριψα και προσπάθησα να αφήσω αρκετό χώρο γι’ αυτόν στην εσωτερική. Ένιωσα την επαφή έσκασε το ελαστικό μου και τέλος» δήλωσε μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο Χάμιλτον.
Από την πλευρά του ο Γουέμπερ χαρακτήρισε ατυχές το συμβάν: « Φρενάραμε οριακά και οι δυο, σίγουρα ήταν ελάχιστα τα περιθώρια δεν χτυπήσαμε δυνατά αλλά αρκετά ώστε να βρεθούμε και οι δυο εκτός αγώνα. Ευτυχώς αυτό δε συνέβη σε μένα. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την 3η θέση ήταν ένας δύσκολος αγώνας για μένα ίσως ο πιο δύσκολος φέτος».
Πιο μπροστά ο Φέτελ πίεζε ασφυκτικά τον Αλόνσο προσδοκώντας σε ένα λάθος του Ισπανού που δεν ήρθε μέχρι το τέλος του αγώνα.
O Ισπανός πάντως καρδιοχτύπησε στο φινάλε όταν πήρε φωτιά η Lotus του Χέικι Κοβαλάινεν.
Ο Φινλανδός ψύχραιμα σταμάτησε το μονοθέσιο και έσβησε την φωτιά με πυροσβεστήρα.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Αλόνσο να πανηγυρίζει έξαλλα: « Θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε αλλά δεν ξέρω αν θα αρκεί μια νίκη για να πάρουμε τον τίτλο στο Άμπου Ντάμπι. Να είστε σίγουροι ότι θα δώσουμε μάχη ως το τέλος.
Με τη 2η συνεχή του νίκη ο Ισπανός πέρασε στη 2η θέση της βαθμολογίας των οδηγών 11 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Γουέμπερ.
Στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Red Bull πήρε σημαντικό προβάδισμα από την McLaren.
Επόμενος αγώνας σε 15 μέρες το Ιαπωνικό GP στη θρυλική πίστα της Σουζούκα.
Συνολικά η κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Alonso Ferrari 1’57:53.579 |
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.293 |
3. Webber Red Bull-Renault + 29.141 |
4. Button McLaren-Mercedes + 30.384 |
5. Rosberg Mercedes + 49.394 |
6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101 |
7. Kubica Renault + 1:26.559 |
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416 |
9. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791 |
10. Massa Ferrari + 1:53.297 |
11. Petrov Renault + 1 γύρος |
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
13. Schumacher Mercedes + 1 γύρος |
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 γύροι |
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:47.976 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Glock Virgin-Cosworth 51 |
Heidfeld Sauber-Ferrari 35 |
Hamilton McLaren-Mercedes 34 |
Klien HRT-Cosworth 30 |
Kobayashi Sauber-Ferrari 29 |
Senna HRT-Cosworth 28 |
Trulli Lotus-Cosworth 26 |
Liuzzi Force India-Mercedes 1 |
|
|
Βαθμολογία |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Webber 202 1. Red Bull-Renault 383 |
2. Alonso 191 2. McLaren-Mercedes 359 |
3. Hamilton 182 3. Ferrari 316 |
4. Vettel 181 4. Mercedes 168 |
5. Button 177 5. Renault 133 |
6. Massa 125 6. Force India-Mercedes 62 |
7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 57 |
8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 27 |
9. Sutil 49 9. Toro Rosso-Ferrari 10 |
10. Schumacher 46 |
11. Barrichello 39 |
12. Kobayashi 21 |
13. Petrov 19 |
14. Hulkenberg 18 |
15. Liuzzi 13 |
16. Buemi 7 |
17. De la Rosa 6 |
18. Alguersuari 3 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr