GP Κορέας: Κωμωδία και δράμα!
Το πρώτο GP της Κορέας θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες που έχουν γίνει ποτέ. Σίγουρα σα διάρκεια ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας 20σαετίας.
Το πρώτο GP της Κορέας θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες που έχουν γίνει ποτέ. Σίγουρα σα διάρκεια ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας 20σαετίας.
Η διοργάνωση του αγώνα ήταν υπό αμφιβολία μέχρι πριν 10 μέρες. Ερχόμενοι στην Κορέα οι άνθρωποι της F1 αντιμετώπισαν με ανάμεικτα συναισθήματα την ολοκαίνουργια πίστα: «Ευτυχώς είναι καλύτερα απ’ ότι φοβόμασταν αλλά δυστυχώς χειρότερα απ’ ότι ελπίζαμε» είναι η πιο χαρακτηριστική φράση που ειπώθηκε.
Τις δυο πρώτες μέρες Παρασκευή και Σάββατο δεν έπεσε σταγόνα βροχή και οι πιλότοι προβληματίζονταν για τη σκόνη που υπήρχε παντού καθότι η γύρω περιοχή παραμένει ένα απέραντο εργοτάξιο.
Η πρόβλεψη του καιρού για σήμερα ήταν ότι μπορεί να βρέξει λίγο το πρωί, όπως και έγινε. Κατά τη διάρκεια του καθιερωμένου parade των οδηγών η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει αλλά λίγες στιγμές πριν τον αγώνα η βροχή δυνάμωσε. Ο αλυτάρχης της FIA Τσάρλι Ουίτινγκ αποφάσισε να καθυστερήσει για 10 λεπτά την εκκίνηση και μετέπειτα να δώσει «βρεγμένη» εκκίνηση. Όπερ μεθερμηνευόμενο ο αγώνας εκκίνησε με το μονοθέσιο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα για τέσσερις γύρους μέχρι που βγήκε κόκκινη σημαία και ο αγώνας διεκόπη.
Έτσι μείναμε μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές στην Ελλάδα και εκατοντάδες εκατομμύρια σ’ όλο τον κόσμο να κοιτάζουμε τους οδηγούς που κοίταζαν ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί τον Μεϊλάντερ και τον Άλαν Τζόουνς που βρίσκονταν στο Safety Car επιφορτισμένοι με την αξιολόγηση της κατάστασης του οδοστρώματος.
Αφού πέρασαν σχεδόν 40 βασανιστικά λεπτά απραξίας,
ο Ουίτινγκ έδωσε εντολή, οι κινητήρες ξαναπήραν μπροστά και οι οδηγοί βρέθηκαν πάλι να ακολουθούν την SLS του Μεϊλάντερ.Κάπου εδώ τα πράγματα άρχισαν να αγγίζουν τα όρια του κωμικού. Η ώρα περνούσε χωρίς δράση, οι οδηγοί άρχισαν να αγανακτούν και οι απόψεις να διίστανται. Ο καθένας μιλούσε με βάση αυτό που θεωρούσε συμφέρον του. Ο Χάμιλτον για παράδειγμα ζητούσε να ξεκινήσει η δράση « βρεγμένος αγώνας είναι τι συνθήκες περιμένουν να επικρατούν;» ήταν η πιο χαρακτηριστική ατάκα του Βρετανού για να έρθει η αντίδραση του Γουέμπερ: «Ούτε σε 5 χρόνια δε στεγνώνει εδώ».
Ο καθένας μιλούσε έχοντας στο μυαλό του το συμφέρον του τα λεπτά αυτά ήταν ενδεικτικά του κλίματος που επικρατεί, από τα χρόνια τα παλιά, στα πάντοκ. Το περιέγραψε σε πρόσφατη συνέντευξη, μιλώντας για άσχετο θέμα, ο Μπέρνι Έκλεστον: «Οι ομάδες ενδιαφέρον μόνο για το δικό τους συμφέρον. Κανείς τους δεν λειτουργεί με γνώμονα το καλό της F1 που είναι το καλό όλων».
Βέβαια ποιο ήταν το καλό της F1 σήμερα χωρά πολύ συζήτηση.
Το να γίνει αγώνας χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας θα ήταν ένα ρίσκο που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο ακόμη και για τη σωματική ακεραιότητα των πιλότων.
Το να αναβληθεί ο αγώνας για 24 ώρες ή ακόμη χειρότερα να ματαιωθεί θα ήταν ένα πολύ κακό σενάριο για τη F1 που ούτως ή άλλως ήρθε στην Κορέα ρισκάροντας ως
ένα βαθμό την άρτια διεξαγωγή.
Όπως και να έχει μετά από 17 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας η κωμωδία τελείωσε και άρχισε το δράμα.
Αρκετοί πιλότοι έχασαν τον προσανατολισμό του στη βρεγμένη πίστα. Ανάμεσά τους ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαρκ Γουέμπερ. Το πιο σοβαρό ατύχημα ήταν αυτό του Βιτάλι Πετρόφ που έχασε τον έλεγχο της Renault και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στα προστατευτικά ελαστικά.
Συνολικά εγκατέλειψαν οι εννιά από τους 24 πιλότους που εκκίνησαν εκτός από τους δυο προαναφερθέντες και οι Σούτιλ, Φέτελ, Γκλοκ, Μποεμί, ντι Γκράσι, Τρούλι, Γουέμπερ, Ρόσμπεργκ.
Την ώρα που ο Αλόνσο πήρε την καρό σημαία είχε σουρουπώσει στη Γέονκαμ και η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Ο Ισπανός με την ανέλπιστη νίκη του πήρε κεφάλι στην κούρσα του πρωταθλήματος. Αρκετοί πιλότοι μετά τη λήξη του αγώνα εξέφρασαν άποψη για τα συμβάντα, σταχυολογούμε τις πιο χαρακτηριστικές:
Βιτάλι Πετρόφ, Renault: Ήταν η πρώτη μου εμπειρία με F1 σε τόσο ακραίες συνθήκες. Πιστεύω ότι η FIA έκανε καλή δουλειά δίνοντας μας την ευκαιρία να εγκλιματιστούμε στις συνθήκες που επικρατούσαν οδηγώντας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Λιούις Χάμιλτον: Στην αρχή ήθελα απλά να αγωνιστώ. Πιστεύω ότι οι συνθήκες ήταν ασφαλείς. Συμπληρώσαμε 17 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας πράγμα που δεν ήταν ενδιαφέρον για τους θεατές, ούτε διασκεδαστικό για τους οδηγούς. Ένιωθα ότι είχε στεγνώσει πια όταν ευτυχώς ξεκίνησε ο αγώνας. Στο φινάλε οι συνθήκες ήταν δύσκολες καθότι είχε πέσει ο ήλιος και η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Πιστεύω ότι ο αγώνας έπρεπε να διακοπεί καθότι ήταν πολύ σκοτεινά για να τρέχεις με μονοθέσιο F1 στους τελευταίους γύρους.
Φερνάντο Αλόνσο: Ειδικά στην αρχή η κατάσταση της πίστας και η ορατότητα ήταν επικίνδυνες. Ανησυχούσα πολύ βλέποντας ότι αποτελεί κατόρθωμα να μείνεις στην πίστα. Δεν είχαμε ξαναοδηγήσει σ’ αυτή την πίστα στο βρεγμένο οπότε δεν υπήρχε σημείο αναφοράς.
Σωστά η FIA έδωσε βρεγμένη εκκίνηση θα ήταν αδύνατον να πραγματοποιηθεί κανονική.
Σεμπάστιαν Φέτελ: Στο τέλος του αγώνα είχε σκοτεινιάσει. Είχα ζελατίνα με μέτρια φιμέ τζάμι και μου ήταν δύσκολο να διακρίνω κάποιες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ή τα σημεία φρεναρίσματος. Βέβαια αυτοί που τερμάτισαν με κάποιο τρόπο έβλεπαν.
Μαρκ Γουέμπερ: Οι συνθήκες όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας και αρχίσαμε να αγωνιζόμαστε ήταν κανονικές, οριακά μεν αλλά ΟΚ. Έκανα λάθος και βρέθηκα εκτός αγώνα. Σήμερα δεν ήταν καλή μέρα για μένα αλλά μπορώ ακόμη να κερδίσω το πρωτάθλημα.
Προσωπικά πιστεύουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ενιαία στάση αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων. Σίγουρα κανείς δε θέλει να δει μια σύγχρονη αρένα με θύματα. Ούτε είναι κομψό να βλέπεις τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη να κοιτούν άπραγοι τον ουρανό. Λύσεις όπως ελαστικά για ακραίες συνθήκες δε θα φέρουν αποτέλεσμα καθότι δε λύνεται το πρόβλημα της ορατότητας και της απόστασης του μονοθεσίου απ΄ το έδαφος.
Όσοι αβασάνιστα λένε «έλα μωρέ ας τρέξουν τι έγινε» ας δοκιμάσουν να φρενάρουν οριακά σε βρεγμένο οδόστρωμα χωρίς ABS. Αν είναι δυνατόν σε πίστα γιατί σε δημόσιο δρόμο είναι επικίνδυνο.
Η λύση μπορεί να δοθεί μόνο από την τεχνολογία, δεν έφτασα να φαντάζομαι σκεπαστές πίστες αλλά οδόστρωμα ειδικής κατασκευής που να στραγγίζει το νερό. Ίσως τελικά το κόστος να είναι μικρότερο από το «νεκρό χρόνο» πέρυσι σε Μαλαισία και Βραζιλία και φέτος σε Ιαπωνία και Κορέα.
Αποτελέσματα - Βαθμολογία Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Alonso Ferrari 2’48:20.810 |
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.999 |
3. Massa Ferrari + 30.868 |
4. Schumacher Mercedes + 39.688 |
5. Kubica Renault + 47.734 |
6. Liuzzi Force India-Mercedes + 53.571 |
7. Barrichello Williams-Cosworth + 1:09.257 |
8. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:17.889 |
9. Heidfeld Sauber-Ferrari + 1:20.107 |
10. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:20.851 |
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:24.146 |
12. Button McLaren-Mercedes + 1:29.939 |
13. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 γύρος |
14. Senna HRT-Cosworth + 2 γύροι |
15. Yamamoto HRT-Cosworth + 2 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:50.257 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Sutil Force India-Mercedes 46 |
Vettel Red Bull-Renault 45 |
Petrov Renault 39 |
Glock Virgin-Cosworth 31 |
Buemi Toro Rosso-Ferrari 30 |
Di Grassi Virgin-Cosworth 25 |
Trulli Lotus-Cosworth 25 |
Webber Red Bull-Renault 18 |
Rosberg Mercedes 18 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 231 1. Red Bull-Renault 426 |
2. Webber 220 2. McLaren-Mercedes 399 |
3. Hamilton 210 3. Ferrari 374 |
4. Vettel 206 4. Mercedes 188 |
5. Button 189 5. Renault 143 |
6. Massa 143 6. Force India-Mercedes 68 |
7. Kubica 124 7. Williams-Cosworth 65 |
8. Rosberg 122 8. Sauber-Ferrari 43 |
9. Schumacher 66 9. Toro Rosso-Ferrari 11 |
10. Barrichello 47 |
11. Sutil 47 |
12. Kobayashi 31 |
13. Liuzzi 21 |
14. Petrov 19 |
15. Hulkenberg 18 |
16. Buemi 8 |
17. De la Rosa 6 |
18. Heidfeld 6 |
19. Alguersuari 3 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr