GP Κορέας: Κωμωδία και δράμα!

Το πρώτο GP της Κορέας θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες που έχουν γίνει ποτέ. Σίγουρα σα διάρκεια ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας 20σαετίας.

Το πρώτο GP της Κορέας θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες που έχουν γίνει ποτέ. Σίγουρα σα διάρκεια ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας 20σαετίας.

Η διοργάνωση του αγώνα ήταν υπό αμφιβολία μέχρι πριν 10 μέρες. Ερχόμενοι στην Κορέα οι άνθρωποι της F1 αντιμετώπισαν με ανάμεικτα συναισθήματα την ολοκαίνουργια πίστα: «Ευτυχώς είναι καλύτερα απ’ ότι φοβόμασταν αλλά δυστυχώς χειρότερα απ’ ότι ελπίζαμε» είναι η πιο χαρακτηριστική φράση που ειπώθηκε.

Τις δυο πρώτες μέρες Παρασκευή και Σάββατο δεν έπεσε σταγόνα βροχή και οι πιλότοι προβληματίζονταν για τη σκόνη που υπήρχε παντού καθότι η γύρω περιοχή παραμένει ένα απέραντο εργοτάξιο.

Η πρόβλεψη του καιρού για σήμερα ήταν ότι μπορεί να βρέξει λίγο το πρωί, όπως και έγινε. Κατά τη διάρκεια του καθιερωμένου parade των οδηγών η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει αλλά λίγες στιγμές πριν τον αγώνα η βροχή δυνάμωσε. Ο αλυτάρχης της FIA Τσάρλι Ουίτινγκ αποφάσισε να καθυστερήσει για 10 λεπτά την εκκίνηση και μετέπειτα να δώσει «βρεγμένη» εκκίνηση. Όπερ μεθερμηνευόμενο ο αγώνας εκκίνησε με το μονοθέσιο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα για τέσσερις γύρους μέχρι που βγήκε κόκκινη σημαία και ο αγώνας διεκόπη.

Έτσι μείναμε μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές στην Ελλάδα και εκατοντάδες εκατομμύρια σ’ όλο τον κόσμο να κοιτάζουμε τους οδηγούς που κοίταζαν ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί τον Μεϊλάντερ και τον Άλαν Τζόουνς που βρίσκονταν στο Safety Car επιφορτισμένοι με την αξιολόγηση της κατάστασης του οδοστρώματος.

Αφού πέρασαν σχεδόν 40 βασανιστικά λεπτά απραξίας,

ο Ουίτινγκ έδωσε εντολή, οι κινητήρες ξαναπήραν μπροστά και οι οδηγοί βρέθηκαν πάλι να ακολουθούν την SLS του Μεϊλάντερ.

Κάπου εδώ τα πράγματα άρχισαν να αγγίζουν τα όρια του κωμικού. Η ώρα περνούσε χωρίς δράση, οι οδηγοί άρχισαν να αγανακτούν και οι απόψεις να διίστανται. Ο καθένας μιλούσε με βάση αυτό που θεωρούσε συμφέρον του. Ο Χάμιλτον για παράδειγμα ζητούσε να ξεκινήσει η δράση « βρεγμένος αγώνας είναι τι συνθήκες περιμένουν να επικρατούν;» ήταν η πιο χαρακτηριστική ατάκα του Βρετανού για να έρθει η αντίδραση του Γουέμπερ: «Ούτε σε 5 χρόνια δε στεγνώνει εδώ».

Ο καθένας μιλούσε έχοντας στο μυαλό του το συμφέρον του τα λεπτά αυτά ήταν ενδεικτικά του κλίματος που επικρατεί, από τα χρόνια τα παλιά, στα πάντοκ. Το περιέγραψε σε πρόσφατη συνέντευξη, μιλώντας για άσχετο θέμα, ο Μπέρνι Έκλεστον: «Οι ομάδες ενδιαφέρον μόνο για το δικό τους συμφέρον. Κανείς τους δεν λειτουργεί με γνώμονα το καλό της F1 που είναι το καλό όλων».

Βέβαια ποιο ήταν το καλό της F1 σήμερα χωρά πολύ συζήτηση.
Το να γίνει αγώνας χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας θα ήταν ένα ρίσκο που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο ακόμη και για τη σωματική ακεραιότητα των πιλότων.
Το να αναβληθεί ο αγώνας για 24 ώρες ή ακόμη χειρότερα να ματαιωθεί θα ήταν ένα πολύ κακό σενάριο για τη F1 που ούτως ή άλλως ήρθε στην Κορέα ρισκάροντας ως
ένα βαθμό την άρτια διεξαγωγή. 

Όπως και να έχει μετά από 17 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας η κωμωδία τελείωσε και άρχισε το δράμα.
Αρκετοί πιλότοι έχασαν τον προσανατολισμό του στη βρεγμένη πίστα. Ανάμεσά τους ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαρκ Γουέμπερ. Το πιο σοβαρό ατύχημα ήταν αυτό του Βιτάλι Πετρόφ που έχασε τον έλεγχο της Renault και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στα προστατευτικά ελαστικά.

Συνολικά εγκατέλειψαν οι εννιά από τους 24 πιλότους που εκκίνησαν εκτός από τους δυο προαναφερθέντες και οι Σούτιλ, Φέτελ, Γκλοκ, Μποεμί, ντι Γκράσι, Τρούλι, Γουέμπερ, Ρόσμπεργκ.

Την ώρα που ο Αλόνσο πήρε την καρό σημαία είχε σουρουπώσει στη Γέονκαμ και η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Ο Ισπανός με την ανέλπιστη νίκη του πήρε κεφάλι στην κούρσα του πρωταθλήματος. Αρκετοί πιλότοι μετά τη λήξη του αγώνα εξέφρασαν άποψη για τα συμβάντα, σταχυολογούμε τις πιο χαρακτηριστικές:

Βιτάλι Πετρόφ, Renault: Ήταν η πρώτη μου εμπειρία με F1 σε τόσο ακραίες συνθήκες. Πιστεύω ότι η FIA έκανε καλή δουλειά δίνοντας μας την ευκαιρία να εγκλιματιστούμε στις συνθήκες που επικρατούσαν οδηγώντας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Λιούις Χάμιλτον: Στην αρχή ήθελα απλά να αγωνιστώ. Πιστεύω ότι οι συνθήκες ήταν ασφαλείς. Συμπληρώσαμε 17 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας πράγμα που δεν ήταν ενδιαφέρον για τους θεατές, ούτε διασκεδαστικό για τους οδηγούς. Ένιωθα ότι είχε στεγνώσει πια όταν ευτυχώς ξεκίνησε ο αγώνας. Στο φινάλε οι συνθήκες ήταν δύσκολες καθότι είχε πέσει ο ήλιος και η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Πιστεύω ότι ο αγώνας έπρεπε να διακοπεί καθότι ήταν πολύ σκοτεινά για να τρέχεις με μονοθέσιο F1 στους τελευταίους γύρους.

Φερνάντο Αλόνσο: Ειδικά στην αρχή η κατάσταση της πίστας και η ορατότητα ήταν επικίνδυνες. Ανησυχούσα πολύ βλέποντας ότι αποτελεί κατόρθωμα να μείνεις στην πίστα. Δεν είχαμε ξαναοδηγήσει σ’ αυτή την πίστα στο βρεγμένο οπότε δεν υπήρχε σημείο αναφοράς.
Σωστά η FIA έδωσε βρεγμένη εκκίνηση θα ήταν αδύνατον να πραγματοποιηθεί κανονική.

Σεμπάστιαν Φέτελ: Στο τέλος του αγώνα είχε σκοτεινιάσει. Είχα ζελατίνα με μέτρια φιμέ τζάμι και μου ήταν δύσκολο να διακρίνω κάποιες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ή τα σημεία φρεναρίσματος. Βέβαια αυτοί που τερμάτισαν με κάποιο τρόπο έβλεπαν.

Μαρκ Γουέμπερ: Οι συνθήκες όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας και αρχίσαμε να αγωνιζόμαστε ήταν κανονικές, οριακά μεν αλλά ΟΚ. Έκανα λάθος και βρέθηκα εκτός αγώνα. Σήμερα δεν ήταν καλή μέρα για μένα αλλά μπορώ ακόμη να κερδίσω το πρωτάθλημα.

Προσωπικά πιστεύουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ενιαία στάση αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων. Σίγουρα κανείς δε θέλει να δει μια σύγχρονη αρένα με θύματα. Ούτε είναι κομψό να βλέπεις τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη να κοιτούν άπραγοι τον ουρανό. Λύσεις όπως ελαστικά για ακραίες συνθήκες δε θα φέρουν αποτέλεσμα καθότι δε λύνεται το πρόβλημα της ορατότητας και της απόστασης του μονοθεσίου απ΄ το έδαφος.
Όσοι αβασάνιστα λένε «έλα μωρέ ας τρέξουν τι έγινε» ας δοκιμάσουν να φρενάρουν οριακά σε βρεγμένο οδόστρωμα χωρίς ABS. Αν είναι δυνατόν σε πίστα γιατί σε δημόσιο δρόμο είναι επικίνδυνο.

Η λύση μπορεί να δοθεί μόνο από την τεχνολογία, δεν έφτασα να φαντάζομαι σκεπαστές πίστες αλλά οδόστρωμα ειδικής κατασκευής που να στραγγίζει το νερό. Ίσως τελικά το κόστος να είναι μικρότερο από το «νεκρό χρόνο» πέρυσι σε Μαλαισία και Βραζιλία και φέτος σε Ιαπωνία και Κορέα. 

 

Αποτελέσματα - Βαθμολογία

 

Θέση Πιλότος       Ομάδα                       Χρόνος

 1.  Alonso        Ferrari                    248:20.810

 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    14.999

 3.  Massa         Ferrari                    +    30.868

 4.  Schumacher    Mercedes                   +    39.688

 5.  Kubica        Renault                    +    47.734

 6.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +    53.571

 7.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:09.257

 8.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:17.889

 9.  Heidfeld      Sauber-Ferrari             +  1:20.107

10.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +  1:20.851

11.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:24.146

12.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:29.939

13.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 γύρος

14.  Senna         HRT-Cosworth               +     2 γύροι

15.  Yamamoto      HRT-Cosworth               +     2 γύροι

 

Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:50.257

 

Εγκατέλειψαν:

 

Πιλότος       Ομάδα                      Γύρος

Sutil         Force India-Mercedes         46

Vettel        Red Bull-Renault             45

Petrov        Renault                      39

Glock         Virgin-Cosworth              31

Buemi         Toro Rosso-Ferrari           30

Di Grassi     Virgin-Cosworth              25

Trulli        Lotus-Cosworth               25

Webber        Red Bull-Renault             18

Rosberg       Mercedes                     18

 

 

Βαθμολογία:               

 

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            

 1.  Alonso       231        1.  Red Bull-Renault          426

 2.  Webber       220        2.  McLaren-Mercedes          399

 3.  Hamilton     210        3.  Ferrari                   374

 4.  Vettel       206        4.  Mercedes                  188

 5.  Button       189        5.  Renault                   143

 6.  Massa        143        6.  Force India-Mercedes       68

 7.  Kubica       124        7.  Williams-Cosworth          65

 8.  Rosberg      122        8.  Sauber-Ferrari             43

 9.  Schumacher    66        9.  Toro Rosso-Ferrari         11

10.  Barrichello   47      

11.  Sutil         47      

12.  Kobayashi     31      

13.  Liuzzi        21      

14.  Petrov        19      

15.  Hulkenberg    18      

16.  Buemi          8      

17.  De la Rosa     6      

18.  Heidfeld       6      

19.  Alguersuari    3      

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr