Test: Νέο Ford Focus
Βρεθήκαμε στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου και έγινε η πρώτη πανευρωπαική παρουσίαση του νέου Ford Focus που αναμένουμε στην Ελλάδα μέσα στον Ιανουάριο.
Από τη νέα έκδοση γνωρίσαμε τα 3θυρο / 5θυρο και SW. Μέσα στο 2008 θα δούμε και το 4θυρο, το Coupé Cabriolet και το ST. Ωστόσο πλέον το ST δεν θα είναι η κορυφαία σπορ έκδοση, καθώς θα παρουσιαστεί έκδοση RS με απόδοση 280PS και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Άξιον απορίας είναι πώς θα γίνει αυτό...
Βρεθήκαμε στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου και έγινε η πρώτη πανευρωπαική παρουσίαση του νέου Ford Focus που αναμένουμε στην Ελλάδα μέσα στον Ιανουάριο.
Οι αλλαγές στο Focus είναι μόνο αισθητικές και δεν αφορούν στα μηχανικά μέρη ή στους κινητήρες. Κυριότερη αλλαγή είναι αυτή του εμπρός μέρους η οποία πλέον παραπέμπει στο μεγαλύτερο Mondeo. Τραπεζοειδείς μάσκες, τραβηγμένοι προς τα πίσω, προβολείς και ρέουσες επιφάνειες αποτελούν στοιχεία της νέας ταυτότητας Ford με το κωδικό όνομα Kinetic. Τα εμπρός φώτα είναι πλέον «ζωντανά» σχεδιαστικά εκτός από λειτουργικά και υιοθετούν την τεχνολογία HID Bi - Xenon ενώ η δέσμη τους στρίβει μαζί με το αυτοκίνητο. Το προφίλ του νέου Focus έχει μεγαλύτερους θόλους τροχών και ένα έντονο νεύρο από μπροστά μέχρι πίσω.
Στο εσωτερικό του νέου Focus τα όργανα πλέον έχουν γίνει πιο ευανάγνωστα και μαζί με όλα τα υπόλοιπα χειριστήρια, φωτίζονται με κόκκινη απόχρωση. Τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού έχουν βελτιωθεί εργονομικά, ενώ η νέα κεντρική κονσόλα με τη ρευστή «kinetic» σχεδίαση διαθέτει μεγαλύτερο υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο τεσσάρων λίτρων. Το πίσω μέρος της προσφέρει επιπλέον χώρους αποθήκευσης ή σύνδεση μέσω USB. Ενα ακόμη στοιχείο που θα διατίθεται προαιρετικά από τις αρχές του 2008 είναι το κουμπί έναυσης κινητήρα που θα βρίσκεται εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων.
ΝΕΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
Στο Focus κάποια στιγμή μέσα στο 2008 θα τοποθετηθεί και το νέο ημιαυτόματο κιβώτιο Ford PowerShift, 6τάχυτο με διπλό συμπλέκτη στα πρότυπα του DSG του γκρούπο VAG.
Μιλώντας με τους μηχανικούς της Ford τους ρωτήσαμε αν στα άμεσα σχέδιά τους είναι η παρουσίαση υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων μικρού κυβισμού, οι οποίοι αποτελούν και τη νέα «καυτή» μόδα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας (βλέπε TSi της VW και T-Jet της Fiat). Οι άνθρωποι της Ford μας εξέπληξαν όταν ανακοίνωσαν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι στα σχέδιά τους. Παρατηρώντας κανείς τα ποσοστά πωλήσεων του Focus διαπιστώνει ότι παγκοσμίως ελάχιστα αυτοκίνητα πωλούνται με βενζινοκινητήρα, πόσο μάλλον με κυβισμό 1.4lt και 1.6lt: αυτά όμως ακριβώς τα μοντέλα αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα που πωλείται στην ιδιόμορφη ελληνική αγορά.
Μόνο για τον κινητήρα 1.6lt 115PS μάθαμε ότι θα γίνει νέα ρύθμιση, η οποία θα οδηγήσει σε μείωση του CO2 στα 120gr/km. Οδηγικά στο νέο Focus δεν είδαμε ιδιαίτερες μεταβολές. Παραμένει ασφαλέστατο και με εξαίρετη οδική συμπεριφορά. Οι τιμές του ανανεωμένου μοντέλου θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα και οι όποιες διαφοροποιήσεις θα προέλθουν από πιθανόν πλουσιότερα πακέτα εξοπλισμού.
FORD FOCUS 2.0 | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.999 cc |
ΙΣΧΥΣ | 145 PS /6.000 rpm |
ΡΟΠΗ | 18,9 kgm /4.500 rpm |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ | 0-100 km/h: 9,2 sec |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 206 km/h |
ΜΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 7,1 lt /100km |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) | 4.337x1839 x1.497mm |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ | 396lt |
ΒΑΡΟΣ | 1.307 kg |
Εκπομπές CO2 | 169 gr/km |
ΤΙΜΗ (Εκτίμηση) | από 24.000 ευρώ |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr