Δοκιμάζουμε το smart fortwo cabrio
Δοκιμάζουμε το smart fortwo cabrio
Η συνεργασία της Daimler με τη Renault για τη δημιουργία της τρίτης γενιάς smart μάλλον μόνο καλό έκανε από ό,τι φαίνεται.
Και αυτό είναι κάτι που το διαπιστώνεις αμέσως με το που βρεθείς πίσω από το τιμόνι του στο δρόμο. Πόσο μάλλον τώρα που είναι καλοκαιράκι, εάν βρεθείς πίσω από το τιμόνι ενός smart fortwo cabrio!
Δοκιμή: Αριάδνη Γερασιμίδου (aria@newsauto.gr)
Όμως ας τα πάρουμε από την αρχή τα πράγματα. Στη διάθεσή μου έχω το διθέσιο ανοικτό smart, με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου απόδοσης 71 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο twinamic διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το πισωκίνητο smart fortwo, εάν αφήσεις εκτός την εμφάνισή του που είναι θέμα γούστου, καταλαβαίνεις πως έχει ανανεωθεί σε κάθε επίπεδο.
Εσωτερικά, συναντάει κανείς παιχνιδιάρικο ύφος και ένα πλήρες σύστημα infotainment, αλλά και ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού!
Μπορεί το μήκος του να παρέμεινε το ίδιο, στα 2.69 μέτρα, όμως το πλάτος του έχει αυξηθεί αρκετά. Το εμπρός μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 18,6 εκατοστά. Τι σημαίνει στην πράξη αυτό;
Το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό, πατάει καλύτερα στο δρόμο και δεν έχει πλέον στον ίδιο βαθμό το σύνδρομο που …το «παίρνει ο άνεμος».
Όσοι έχουν βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός smart με καταλαβαίνουν. Με σημαντικές διαφορές λοιπόν οδηγικά, το νέο smart έχει αλλάξει αρκετά προς το καλύτερο. Ένα από τα δυνατά του σημεία είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο twinamic. Αυτό το ενοχλητικό μπρος – πίσω τράβηγμα σε κάθε αλλαγή ταχύτητας της προηγούμενης γενιάς smart εξαφανίστηκε πλήρως. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται τόσο ομαλά, σχεδόν ανεπαίσθητα οδηγώντας το στην πόλη.
Δοκιμή: Αριάδνη Γερασιμίδου (aria@newsauto.gr)
Όμως ας τα πάρουμε από την αρχή τα πράγματα. Στη διάθεσή μου έχω το διθέσιο ανοικτό smart, με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου απόδοσης 71 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο twinamic διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το πισωκίνητο smart fortwo, εάν αφήσεις εκτός την εμφάνισή του που είναι θέμα γούστου, καταλαβαίνεις πως έχει ανανεωθεί σε κάθε επίπεδο.
Εσωτερικά, συναντάει κανείς παιχνιδιάρικο ύφος και ένα πλήρες σύστημα infotainment, αλλά και ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού!
Μπορεί το μήκος του να παρέμεινε το ίδιο, στα 2.69 μέτρα, όμως το πλάτος του έχει αυξηθεί αρκετά. Το εμπρός μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 18,6 εκατοστά. Τι σημαίνει στην πράξη αυτό;
Το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό, πατάει καλύτερα στο δρόμο και δεν έχει πλέον στον ίδιο βαθμό το σύνδρομο που …το «παίρνει ο άνεμος».
Όσοι έχουν βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός smart με καταλαβαίνουν. Με σημαντικές διαφορές λοιπόν οδηγικά, το νέο smart έχει αλλάξει αρκετά προς το καλύτερο. Ένα από τα δυνατά του σημεία είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο twinamic. Αυτό το ενοχλητικό μπρος – πίσω τράβηγμα σε κάθε αλλαγή ταχύτητας της προηγούμενης γενιάς smart εξαφανίστηκε πλήρως. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται τόσο ομαλά, σχεδόν ανεπαίσθητα οδηγώντας το στην πόλη.
Τις καταλαβαίνεις μόνο εάν πατήσεις απότομα το γκάζι για να κάνεις κάποια προσπέραση, όπου ο κινητήρας για κλάσματα δευτερολέπτου τα «χάνει» λίγο μέχρι να υπακούσει και να κατεβάσει στη σωστή ταχύτητα. Θα ήθελα λίγη περισσότερη δύναμη και ροπή στον κινητήρα, οπότε εναλλακτικά ο turbo βενζινοκινητήρας των 90 PS είναι μάλλον αυτό που χρειάζομαι!
Η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σχετικά χαμηλά (4,1 – 4,5 λ / 100 χλμ βάσει κατασκευαστή) εάν το οδηγείς πολιτισμένα και το ντεπόζιτο αργεί να αδειάσει.
Κάτι άλλο που σε εντυπωσιάζει θετικά είναι ο μικρός κύκλος στροφής (με ακτίνα 6,95 μέτρα) που κάνει το παρκάρισμα και την αναστροφή πιο εύκολη από ποτέ. Σε γενικές γραμμές, σε αυτή την γενιά του, το smart fortwo είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Είναι ασφαλές, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, πιο μαλακές αναρτήσεις και ευελιξία στις μετακινήσεις.
Όσο για τους χώρους του, εσωτερικά έχουν αυξηθεί αρκετά, κάνοντας την μετακίνηση δύο ανθρώπων ιδιαίτερα άνετη, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να δεχθεί 260 έως 340 λίτρα για αποθήκευση. Η μαλακή του οροφή, ανοίγει και εν κινήσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, χωρίς να πιάνει χώρο από το διαθέσιμο των αποσκευών και σου δίνει τη χαρά του ξεσκέπαστου αυτοκινήτου.
Αναμφισβήτητα, η χώρα μας με τέτοιο κλίμα, είναι η κατάλληλη για cabrio! Ασχέτως εάν δεν μπορούμε λόγω καταστάσεων να κυκλοφορούμε με αυτά. Όμως, το πιο μικρό διθέσιο cabrio φέρνει χαρά όταν είναι ανοιχτό και δεν έχει σίγουρα το κόστος των υπολοίπων “ανοιχτών” αυτοκινήτων…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά smart fortwo cabrio
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 71 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 9.3 kgm/ 2.850 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων Twinamic
Επιτάχυνση 0-100km/h: 15,5 sec
Τελική ταχύτητα: 151 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,3l/ 100 km
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 89 €
Βάρος: 975 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 2.695/ 1.663/ 1.552 mm
Χώρος αποσκευών: 260 lt
Τιμή: Από 15.230 €
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα