Μάθε με ποιο τρόπο η αερανάρτηση βελτιώνει δραστικά την άνεση

Η αερανάρτηση ως είθισται τοποθετείται μόνο σε πολυτελή μοντέλα, έχει όμως πλέον υιοθετηθεί σε ένα ευρύ φάσμα premium αυτοκινήτων, λόγω της αποτελεσματικότητας της.

Η αερανάρτηση μπορεί αναμφισβήτητα να συμβάλει στην άνεση, να αυξομειώσει το ύψος του αυτοκινήτου προκειμένου να διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από ένα SUV, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει την οπισθέλκουσα βελτιώνοντας την αεροδυναμική σε υψηλότερες ταχύτητες.

Στη συνέχεια, μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος για οδήγηση εκτός δρόμου και μπορεί μάλιστα να σχεδιαστεί έτσι ώστε να αλλάζει ανά πάσα στιγμή το set up υποστηρίζοντας ταυτόχρονα διαφορετικά είδη οδήγησης.

Η αερανάρτηση δύναται να χρησιμοποιηθεί με οποιοδήποτε σύστημα απόσβεσης, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ και των αντιστρεπτικών ράβδων μεταβλητής ακαμψίας.

Οι αναρτήσεις αέρα αντικαθιστούν τα υπάρχοντα συμβατικά ελατήρια και ενσωματώνονται εύκολα και γρήγορα στα γόνατα και στους συνδέσμους της ανάρτησης. Εναλλακτικά, τα ελατήρια αέρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανεξάρτητα από τα αμορτισέρ, ειδικά στο πίσω μέρος. Έρχονται σε διάφορους τύπους και μεγέθη, αλλά τελικά κάνουν την ίδια δουλειά, δηλαδή να αναλάβουν τις υπηρεσίες ενός χαλύβδινου ελατηρίου. Χρησιμοποιώντας πεπιεσμένο αέρα, λειτουργούν λίγο σαν ένα μικροσκοπικό και πιο εξελιγμένο κάστρο, με τον αέρα να δίνει περισσότερη αντίσταση καθώς συμπιέζει.

Αυτό ξεκίνησε ως μια αρκετά ακατέργαστη σύνθεση που χρησιμοποιείται σε φορτηγά και λεωφορεία, έχει γίνει τώρα ένα σύστημα ακριβείας ελεγχόμενο από μικροεπεξεργαστή ικανό για πολύ περισσότερα πράγματα σε σχέση με ένα συμβατικό ελατήριο. Σε αντίθεση με τα συμβατικά ελατήρια, η διαδρομή της ανάρτησης δεν είναι ανάλογη με το φορτίο που τοποθετείται πάνω της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ελατήριο αέρα δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο σαν ένα κοινό ελατήριο, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για την αύξηση και τη μείωση της απόστασης. Η πίεση του αέρα παρέχεται από έναν συμπιεστή και συνήθως υπάρχει μια δεξαμενή για να παρέχει στιγμιαία πίεση καθώς το ελατήριο λειτουργεί.

Τα σύγχρονα συστήματα εξυπηρετούν διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, ενώ το λογισμικό ελέγχου μπορεί να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις σε μεμονωμένα στυλ οδήγησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός εξελιγμένου συστήματος είναι το ελατήριο τριών θαλάμων αέρα της Porsche, το οποίο προσδίδει ακόμα πιο αποτελεσματικό συνδυασμό μεταξύ άνεσης, σπορ οδήγησης και εκτός δρόμου χρήσης. Όπως υποδηλώνει το όνομα, κάθε γόνατο χωρίζεται σε τρεις θαλάμους, δύο εκ των οποίων μπορούν να αποκλειστούν ανά πάσα στιγμή. Για την πιο απαλή οδήγηση, στη λειτουργία Comfort, και οι τρεις μπαίνουν στο παιχνίδι για να δώσουν τη μέγιστη ένταση αέρα. Στη συνέχεια δύο για το Sport και ένα για το Sport Plus, το οποίο περιέχει πολύ μικρότερο συμπιεσμένο όγκο αέρα, δημιουργώντας ένα πιο άκαμπτο ελατήριο.

Παρά τα φανταχτερά εμπορικά σήματα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δίνουν στα συστήματα αερανάρτησης, το υλικό έχει αναπτυχθεί από διάφορους προμηθευτές, όπως η BWI και η Continental, με τους κατασκευαστές να εμπλέκονται στο στάδιο συντονισμού του λογισμικού προκειμένου να ταιριάζουν στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο καθώς και την ακριβή προδιαγραφή. Το συγκεκριμένο υλικό έχει εξελιχθεί αρκετά, με τους απλούς λαστιχένιους φυσητήρες των πρώιμων συστημάτων να είναι τώρα κατασκευασμένοι από crosslar Kevlar ή crossply νάιλον ίνες για μεγαλύτερη στιβαρότητα.

Η REE Automotive, με έδρα το Τελ Αβίβ του Ισραήλ, έχει σχεδιάσει μια αυτόνομη πλατφόρμα οχημάτων που ενσωματώνει ένα ξεχωριστό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ανάρτησης και διεύθυνσης σε κάθε γωνία του οχήματος. Η ιδέα της επίπεδης σχεδίασης αφήνει ελεύθερο το κεντρικό τμήμα του πλαισίου για την άνετη φιλοξενία των επιβατών. Κάθε γωνία μπορεί να αντικατασταθεί σε λιγότερο από μία ώρα, μειώνοντας το χρόνο της συντήρησης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr