Η Ρωσία αποχαιρετά το Lada!
06.05.2012
22:28
Ένας θρύλος κι ένα αυτοκίνητο σύμβολο μιας χώρας αποχωρεί οριστικά από την παραγωγή...
«Ήταν ένα άπιαστο όνειρο για εκατομμύρια Ρώσους»
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο ταιριαστό «αντίο» από τη φράση με την οποία ο κύριος Vyacheslav Lysakov, πρόεδρος της ρωσικής Λέσχης Αυτοκινήτου, αποχαιρέτισε το αυτοκίνητο – σύμβολο της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το θρυλικό Lada Klassica. Ένα αυτοκίνητο συνώνυμο μιας ολόκληρης χώρας κι ενός περήφανου λαού.
Η είδηση έκανε αστραπιαία το γύρο του κόσμου: η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ αποφάσισε να σταματήσει οριστικά την παραγωγή του πιο παλιού και πιο αναγνωρίσιμου προϊόντος της, του «κλασσικού» Lada. Το «κλασσικό» Lada περνάει στο πάνθεον της αυτοκινητοβιομηχανίας και μαζί του κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο της παγκόσμιας οικονομικής, πολιτικής και επιχειρηματικής ιστορίας.
Ενός αυτοκινήτου που παρέμεινε στην παραγωγή πάνω από τέσσερις δεκαετίες και συνδέθηκε όσο κανένα άλλο προϊόν με την «εικόνα» της Ρωσίας ανά τον κόσμο.
Παράλληλα η είδηση αυτή σήμαινε το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για γενιές και γενιές Ρώσων, που εξακολουθούσαν ακόμα και σήμερα να θεωρούν το «κουτί» της Lada ως το πραγματικά «δικό» τους αυτοκίνητο.
Στο άκουσμα της είδησης πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν πως η παύση της παραγωγής του Lada Classic ήταν μια απόφαση που άργησε να ληφθεί από τους Ρώσους πολιτικούς και οικονομικούς ταγούς, καθώς η συνέχιση της διάθεσής του στις αγορές – καίτοι εσχάτως πωλείτο πρακτικά μόνο στη Ρωσία και στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ – αποτελούσε πια «όνειδος» για τη Ρωσία και τις δυνατότητές της από τεχνολογικής, βιομηχανικής και οικονομικής πλευράς. Τα επιχειρήματα όσων βιάστηκαν να υπογράψουν το «θάνατο» του «οικογενειακού Lada» στηρίζονταν στο γεγονός ότι δεν μπορεί μια χώρα που φιλοδοξεί να επανακτήσει το στάτους της υπερδύναμης να συνεχίσει να παράγει ένα τόσο απαρχαιωμένο προϊόν.
Με τη διαφορά πως οι Ρώσοι είχαν με τα χρόνια αναπτύξει δεσμούς αγάπης με το Lada τους. Και για πολλούς η απόφαση να «θαφτεί» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας είναι το κύκνειο άσμα μιας αλλοτινής εποχής, τότε που η ΕΣΣΔ και η Ρωσία είχαν διαφορετική, πολύ πιο σημαίνουσα θέση στον παγκόσμιο χάρτη. Ήταν ο «τελευταίος συνδετικός κρίκος» με την σοβιετική εποχή.
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο ταιριαστό «αντίο» από τη φράση με την οποία ο κύριος Vyacheslav Lysakov, πρόεδρος της ρωσικής Λέσχης Αυτοκινήτου, αποχαιρέτισε το αυτοκίνητο – σύμβολο της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το θρυλικό Lada Klassica. Ένα αυτοκίνητο συνώνυμο μιας ολόκληρης χώρας κι ενός περήφανου λαού.
Η είδηση έκανε αστραπιαία το γύρο του κόσμου: η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ αποφάσισε να σταματήσει οριστικά την παραγωγή του πιο παλιού και πιο αναγνωρίσιμου προϊόντος της, του «κλασσικού» Lada. Το «κλασσικό» Lada περνάει στο πάνθεον της αυτοκινητοβιομηχανίας και μαζί του κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο της παγκόσμιας οικονομικής, πολιτικής και επιχειρηματικής ιστορίας.
Ενός αυτοκινήτου που παρέμεινε στην παραγωγή πάνω από τέσσερις δεκαετίες και συνδέθηκε όσο κανένα άλλο προϊόν με την «εικόνα» της Ρωσίας ανά τον κόσμο.
Παράλληλα η είδηση αυτή σήμαινε το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για γενιές και γενιές Ρώσων, που εξακολουθούσαν ακόμα και σήμερα να θεωρούν το «κουτί» της Lada ως το πραγματικά «δικό» τους αυτοκίνητο.
Στο άκουσμα της είδησης πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν πως η παύση της παραγωγής του Lada Classic ήταν μια απόφαση που άργησε να ληφθεί από τους Ρώσους πολιτικούς και οικονομικούς ταγούς, καθώς η συνέχιση της διάθεσής του στις αγορές – καίτοι εσχάτως πωλείτο πρακτικά μόνο στη Ρωσία και στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ – αποτελούσε πια «όνειδος» για τη Ρωσία και τις δυνατότητές της από τεχνολογικής, βιομηχανικής και οικονομικής πλευράς. Τα επιχειρήματα όσων βιάστηκαν να υπογράψουν το «θάνατο» του «οικογενειακού Lada» στηρίζονταν στο γεγονός ότι δεν μπορεί μια χώρα που φιλοδοξεί να επανακτήσει το στάτους της υπερδύναμης να συνεχίσει να παράγει ένα τόσο απαρχαιωμένο προϊόν.
Με τη διαφορά πως οι Ρώσοι είχαν με τα χρόνια αναπτύξει δεσμούς αγάπης με το Lada τους. Και για πολλούς η απόφαση να «θαφτεί» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας είναι το κύκνειο άσμα μιας αλλοτινής εποχής, τότε που η ΕΣΣΔ και η Ρωσία είχαν διαφορετική, πολύ πιο σημαίνουσα θέση στον παγκόσμιο χάρτη. Ήταν ο «τελευταίος συνδετικός κρίκος» με την σοβιετική εποχή.
Παρά τις αντιδράσεις η AvtoVAZ είχε ήδη λάβει τις αποφάσεις της εδώ και πάνω από έναν μήνα. Τελευταία μοντέλα που κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής ήταν αυτά με τον κωδικό 2107, η έβδομη δηλαδή παραλλαγή (facelift) του αρχικού Lada Klassika.
Πλέον σε παραγωγή θα παραμείνει, κι αυτή μέχρι το τέλος του 2012, μόνον η παραλλαγή 2104 του μοντέλου, ήτοι η station wagon έκδοση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr