Ο θρύλος Βάλτερ Ρερλ μιλάει αποκλειστικά στο «C+S»

Ο Βάλτερ Ρερλ είναι ο επίσημος δοκιμαστής της Porsche. Ο 61χρονος Γερμανός εξελίσσει όλα τα σπορ μοντέλα της εταιρείας. Φυσικά, τον τελευταίο καιρό η βασική του δουλειά είναι η εξέλιξη της νέας Porsche 911...

Ο Βάλτερ Ρερλ είναι ο επίσημος δοκιμαστής της Porsche. Ο 61χρονος Γερμανός εξελίσσει όλα τα σπορ μοντέλα της εταιρείας. Φυσικά, τον τελευταίο καιρό η βασική του δουλειά είναι η εξέλιξη της νέας Porsche 911 και της Cayman.
Ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τον 61χρονο Γερμανό ρωτώντας τον τι ακριβώς κάνει:

Ποιος ο ρόλος του δοκιμαστή στην Porsche;
Μη φαντάζεστε ότι οδηγώ όλη μέρα κάποιο αυτοκίνητο. Για να «στηθεί» μια Porsche απαιτούνται περίπου τέσσερα χρόνια. Σ’ όλο αυτό το διάστημα οδηγώ το αυτοκίνητο κάθε τρεις μήνες και λέω στους μηχανικούς τη γνώμη μου για όλες τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει στο μεσοδιάστημα. Στην πρώτη φάση της εξέλιξης δουλεύουμε στη Βαρκελώνη στην πίστα του Μοντμελό, όπου γίνεται το βασικό σετάρισμα του αυτοκινήτου.
Στη δεύτερη φάση δουλεύουμε στη Σουηδία κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, όπου σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, σε παγωμένες επιφάνειες, ρυθμίζουμε τα ηλεκτρονικά. Στην τρίτη και τελευταία φάση πάμε στο Νίρμπουργκρινγκ, όπου γίνεται το τελικό φινίρισμα στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Αυτή είναι και η πιο σημαντική φάση, γιατί λαμβάνονται όλες οι τελικές αποφάσεις.

Ποια η άποψή σας για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη;
Πολύ σύντομα όλα τα σπορ αυτοκίνητα θα διατίθενται αποκλειστικά με τέτοια κιβώτια. Η πρώτη φορά που δοκίμασα κάτι αντίστοιχο ήταν πριν από 21 χρόνια σε αγωνιστική Porsche. Το PDK είναι πιο γρήγορο από το χειροκίνητο κιβώτιο και πιο ασφαλές, διότι επιτρέπει μέσα στη στροφή να αλλάξεις ταχύτητα χωρίς να διακοπεί η παροχή ισχύος στους κινητήριους τροχούς. Για μένα αυτός είναι ο κυριότερος λόγος πρόκλησης ατυχημάτων με την 911. Οταν ο οδηγός αφήσει γκάζι μέσα στη στροφή γιατί πρέπει να αλλάξει ταχύτητα, δυσκολεύεται να ελέγξει τη μετατόπιση του πίσω μέρους. Το μόνο που δεν με εκφράζει απόλυτα είναι τα μικρά χειριστήρια πάνω στο τιμόνι. Οταν οδηγείς πολύ γρήγορα είναι απαραίτητα, κατά την άποψή μου, τα κλασικά μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι. Θα διατίθενται κατόπιν παραγγελίας από τα τέλη του χρόνου και τα συνιστώ στους φαν της σπορ οδήγησης.

Προτιμάτε να οδηγείτε με ή χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα;
Στο δρόμο δεν σβήνω ποτέ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, δεν έχει κανένα νόημα αυτό. Η σημερινή εξέλιξη των συστημάτων όπως το ΡASM είναι τέτοια που επεμβαίνουν μόνο όταν ο οδηγός κάνει κάποιο σοβαρό λάθος ώστε να τον σώσουν. Πριν από μια δεκαετία, όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, κάποιοι κατασκευαστές τα είδαν ως λύση για να «καλύψουν» το πρόβλημα μιας κακοσχεδιασμένης ανάρτησης. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα στην Porsche, η 911 για παράδειγμα, είναι εξαιρετικά καλά στημένη και τα ηλεκτρονικά έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να παρεμβαίνουν μόνο όταν «ανιχνευθεί» κίνδυνος.
Εγώ, για παράδειγμα, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης στη Σουηδία κάνω καλύτερο χρόνο με τα ηλεκτρονικά, παρά χωρίς αυτά. Ομως ακόμη και σε ιδανικές συνθήκες στην πίστα ελάχιστοι κορυφαίοι οδηγοί σ’ όλο τον κόσμο μπορούν να βρουν κάποια διαφορά στους χρόνους σβήνοντας τα ηλεκτρονικά. Αυτό σε καμιά περίπτωση δεν αφορά τον μέσο οδηγό ή τον μέσο υποψήφιο αγοραστή μιας 911. Οι καθημερινοί οδηγοί δεν πρέπει ποτέ να σβήνουν τα ηλεκτρονικά. Δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα σε ταχύτητα, ενώ αντίθετα κερδίζουν σε ασφάλεια.

Με τις οικολογικές τάσεις να γιγαντώνονται, πιστεύετε ότι στο μέλλον υπάρχει χώρος για αυτοκίνητα όπως η 911 και η Cayman;
Κινούμενος από το σπίτι μου προς το εργοστάσιο της Porsche με τη νέα 911 σε μια διαδρομή 380 km, είχα μέση ωριαία ταχύτητα 120 km/h και κατανάλωση 9,8 lt/100 km. Μ’ αυτό το παράδειγμα θέλω να τονίσω τη δουλειά που γίνεται από την Porsche στο θέμα της κατανάλωσης καυσίμου. Πλέον, μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπώς καίγοντας ελάχιστα. Βέβαια, οφείλω να ομολογήσω ότι όταν κάνουμε δοκιμές στο Ring οι τιμές της κατανάλωσης πολλαπλασιάζονται…

Μέχρι σήμερα…

Ο Βάλτερ Ρερλ γεννήθηκε στις 7 Μαρτίου του 1947. Αγωνίστηκε από το 1979 μέχρι το 1987 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι κατακτώντας δυο φορές τον τίτλο, το 1980 και το 1982. Εγραψε ιστορία τόσο με τα Audi Quattro όσο και με τις Lancia Stratos και FIAT 131 Abarth.
Από το 1993 είναι ο επίσημος δοκιμαστής-εξελικτής της Porsche και έχει ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας βάζοντας τη σφραγίδα του στη σπορτίφ συμπεριφορά τους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr