Ποιο Toyota MR2 είχε στενή σχέση με την F1;

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Έσσεν το 2001, η Toyota παρουσίασε το Concept Street MR2, το οποίο βασίστηκε στην τρίτη γενιά του διθέσιου σπορ αυτοκίνητου με τον κινητήρα στο κέντρο. Ας μάθουμε περισσότερα γι αυτό…

Εκείνη την εποχή, η τολμηρή μελέτη σχεδίασης έμεινε σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητη, πιθανόν επειδή η Toyota επικέντρωσε την επικοινωνία για το MR2 Street Affair στη γερμανική αγορά. Τώρα, όμως, η Toyota Motor Europe κοιτάζει πίσω στο ασυνήθιστο πρωτότυπο που περιελάμβανε σχεδίαση από τη Formula 1 – σημειωτέον, το επόμενο έτος η Toyota θα έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1 με τη δική της εργοστασιακή ομάδα. Εξελίχθηκε από την Toyota Motorsport GmbH (TMG) που ξεκίνησε το 2001, το project Street Affair ήταν ένας συνδυασμός του MR2 roadster (W30) και του Toyota TF102 Formula 1. Διαθέτει εξαιρετικά επίπεδη προσέγγιση, εντυπωσιακό αλεξήνεμο, στοιχεία από fiber glass, μύτη και σπόιλερ τύπου TF102, προβολείς xenon, δυο απολήξεις, ορατό μπλοκ κινητήρα με αεραγωγούς από άνθρακα που κατευθύνουν τον αέρα ψύξης σε αυτό, καθώς και ένα κάλυμμα που θυμίζει την τεράστια πίσω πτέρυγα του αυτοκινήτου της F1. Επιπλέον, η ελαφριά κατασκευή σήμαινε πως οι συμβατικές πόρτες μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Το cockpit των δύο θέσεων παρουσίαζε τεράστιες αλλαγές σε σύγκριση με το κανονικό Toyota MR2, υιοθετώντας ένα τιμόνι σχήματος U, τον απαραίτητο εξοπλισμό αλλά και μια οθόνη στο κέντρο της ταμπλό που συνδέεται με μια πίσω κάμερα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το MR2 Street Affair αποχωρίστηκε τους παραδοσιακούς καθρέφτες για να βελτιώσει την αεροδυναμική. Το πρωτότυπο παρουσίασε επίσης σημαντικές τεχνικές αναβαθμίσεις, με το κύριο χαρακτηριστικό να είναι ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας, αναβαθμισμένος από 140 σε 258 ίππους μέσω υπερσυμπιεστή και συστήματος εξάτμισης Remus. Σε συνδυασμό με ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη που κινεί τους πίσω τροχούς, η μονάδα turbo-four παρήγαγε εντυπωσιακή απόδοση. Τα 0-100 km/h απαιτούσαν μόλις 6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα προσέγγιζε τα 249 km/h.

Εκτός από την αναβάθμιση του κινητήρα, οι μηχανικοί της Toyota εργάστηκαν επίσης στο στήσιμο, χαμηλώνοντας το ύψος διαδρομής της ανάρτησης κατά 30 χιλιοστά, εφαρμόζοντας χαμηλού προφίλ ελαστικά σε ζάντες 9,5 x 19 ιντσών μπροστά και ζάντες 12,0 x 19 ιντσών στο πίσω μέρος, με ογκώδη πίσω ελαστικά 345/30 ZR 19 για καλύτερη πρόσφυση. Το σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε επίσης με αεριζόμενα δισκόφρενα 370 mm μπροστά και 295 mm πίσω. Σύμφωνα με την Toyota, αυτά ήταν υπεύθυνα για τις τιμές επιβράδυνσης που παρέπεμπαν σε αυθεντικό αγωνιστικό μηχάνημα.

Δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι το Toyota MR2 Street Affair παρέμεινε στο παρασκήνιο, αν και ενέπνευσε ένα μοντέλο περιορισμένης έκδοσης με τίτλο MR2 Competition. Ξεκίνησε το 2002, περιορίστηκε σε 100 μονάδες που υιοθέτησαν την κόκκινη και λευκή ετικέτα της Toyota F1, σπορ εξάτμιση, λευκές ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και το προαιρετικά σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr