Ξεκινάει η απόσυρση αυτοκινήτων
Ξεκινάει η απόσυρση αυτοκινήτων
Στα τέλη του μήνα θα ξεκινήσει το μέτρο της απόσυρσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Πρώτου ΘΕΜΑτος».
Μετά από διαβούλευση που είχε η Κυβέρνηση με τον κλάδο των αυτοκινήτων, η κοινή υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και ήδη προωθείται προς υπογραφή στους τρεις Υπουργούς, που εμπλέκονται...
Στα τέλη του μήνα θα ξεκινήσει το μέτρο της απόσυρσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Πρώτου ΘΕΜΑτος».
Μετά από διαβούλευση που είχε η κυβέρνηση με τον κλάδο των αυτοκινήτων, η κοινή υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και ήδη προωθείται προς υπογραφή στους τρεις υπουργούς, που εμπλέκονται, δηλαδή τον κ. Παπακωνσταντίνου, τον κ. Ρέππα και την κ. Μπιρμπίλη.
Χρονικά, όταν πέσουν οι υπογραφές, χρειάζονται το πολύ πέντε ημέρες για να δημοσιευθεί η απόφαση στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και άλλες δέκα για να ξεκινήσει η εφαρμογή της…
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η κυβέρνηση τελικά δέχτηκε το αίτημα του κλάδου να μπορεί το οικονομικό όφελος που προκύπτει με τη μείωση του τέλους ταξινόμησης από αποσυρόμενο όχημα, να μεταβιβάζεται σε κάποιον άλλον χωρίς, μάλιστα να υπάρχει η προϋπόθεση συγγένειας.
Από εκεί και πέρα, στην απόσυρση δε θα περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ οι εισαγωγείς δε θα μπορούν να συμπεριλάβουν στο μέτρο τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εκτελωνίσει. Το μέτρο δηλαδή θα αφορά μόνο τα αυτοκίνητα που θα εκτελωνίζονται από την ημέρα έναρξης του και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου που θα λήξει.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η διαδικασία της απόσυρσης θα είναι η εξής: ο κάτοχος του προς απόσυρση αυτοκινήτου, θα το πηγαίνει σε ένα από τα επίσημα κέντρα ανακύκλωσης του ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος) και θα το παραδίδει για ανακύκλωση.
Το έγγραφο που θα λαμβάνει από εκεί, θα το προσκομίζει στην Περιφέρεια που ανήκει το αυτοκίνητο (πρώην Νομαρχία), η οποία με τη σειρά της θα πρέπει μέχρι το πολύ οκτώ ημέρες να το έχει διαγράψει. Σημειώστε ότι την όλη παραπάνω διαδικασία συνήθως την αναλαμβάνουν οι εταιρείες ανακύκλωσης με ένα μικρό κόστος (κάποιες ίσως και δωρεάν).
Μετά από διαβούλευση που είχε η κυβέρνηση με τον κλάδο των αυτοκινήτων, η κοινή υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και ήδη προωθείται προς υπογραφή στους τρεις υπουργούς, που εμπλέκονται, δηλαδή τον κ. Παπακωνσταντίνου, τον κ. Ρέππα και την κ. Μπιρμπίλη.
Χρονικά, όταν πέσουν οι υπογραφές, χρειάζονται το πολύ πέντε ημέρες για να δημοσιευθεί η απόφαση στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και άλλες δέκα για να ξεκινήσει η εφαρμογή της…
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η κυβέρνηση τελικά δέχτηκε το αίτημα του κλάδου να μπορεί το οικονομικό όφελος που προκύπτει με τη μείωση του τέλους ταξινόμησης από αποσυρόμενο όχημα, να μεταβιβάζεται σε κάποιον άλλον χωρίς, μάλιστα να υπάρχει η προϋπόθεση συγγένειας.
Από εκεί και πέρα, στην απόσυρση δε θα περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ οι εισαγωγείς δε θα μπορούν να συμπεριλάβουν στο μέτρο τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εκτελωνίσει. Το μέτρο δηλαδή θα αφορά μόνο τα αυτοκίνητα που θα εκτελωνίζονται από την ημέρα έναρξης του και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου που θα λήξει.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η διαδικασία της απόσυρσης θα είναι η εξής: ο κάτοχος του προς απόσυρση αυτοκινήτου, θα το πηγαίνει σε ένα από τα επίσημα κέντρα ανακύκλωσης του ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος) και θα το παραδίδει για ανακύκλωση.
Το έγγραφο που θα λαμβάνει από εκεί, θα το προσκομίζει στην Περιφέρεια που ανήκει το αυτοκίνητο (πρώην Νομαρχία), η οποία με τη σειρά της θα πρέπει μέχρι το πολύ οκτώ ημέρες να το έχει διαγράψει. Σημειώστε ότι την όλη παραπάνω διαδικασία συνήθως την αναλαμβάνουν οι εταιρείες ανακύκλωσης με ένα μικρό κόστος (κάποιες ίσως και δωρεάν).
Παράλληλα ο κάτοχος του αυτοκινήτου θα πρέπει να πάρει μία βεβαίωση από τη ΔΟΥ που ανήκει, ότι δεν χρωστάει τέλη κυκλοφορίας όλα τα έτη που κυκλοφορεί το αποσυρόμενο αυτοκίνητο, εκτός αν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες. Αν τα χρωστάει, θα πρέπει να τα πληρώσει.
Πολλές από τις εισαγωγικές εταιρείες έχουν ετοιμάσει τον ανάλογο μηχανισμό, ώστε να αναλάβουν οι ίδιες την όλη παραπάνω διαδικασία (εκτός της βεβαίωσης από τις ΔΟΥ) για τους πελάτες τους.
Τα ποσά της απόσυρσης
Για αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι και 900 κ.ε. το όφελος είναι έως τα 300 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 960 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 1.430 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
Για αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ. το όφελος είναι έως τα 2.800 ευρώ, με εργοστασιακή αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Σ.σ.: Αν η αξία του αυτοκινήτου ξεπερνά έστω και κατά ένα ευρώ τα αναφερόμενα απαλλασσόμενα όρια, για το επιπλέον ποσό θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης. Οι εκπτώσεις αυτές θα ισχύσουν μόνο για έναν χρόνο για όσα αυτοκίνητα αποσυρθούν μέχρι το τέλος του 2011. Την εργοστασιακή αξία γνωρίζουν μόνο οι εισαγωγικές εταιρείες και βέβαια το υπουργείο Οικονομικών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα