Τι γίνεται τώρα με την Daihatsu;

Η ανακοίνωση της απόφασης της Daihatsu για παύση των πωλήσεων στην Ευρώπη από τον Φεβρουάριο του 2013 δημιούργησε πολλά ερωτηματικά. Τι συνέβη και τι ξημερώνει αύριο σε όσους έχουν Daihatsu;

Η ανακοίνωση της απόφασης της Daihatsu για παύση των πωλήσεων στην Ευρώπη από τον Φεβρουάριο του 2013 δημιούργησε πολλά ερωτηματικά. Τι συνέβη και τι ξημερώνει αύριο σε όσους έχουν Daihatsu;

Η επίσημες δικαιολογίες περί μη ευνοϊκής ισοτιμίας γιεν-ευρώ και επιβάρυνσης 10% λόγω των δασμών δεν έπεισαν κανέναν, καθώς η Daihatsu δεν είναι η μοναδική ιαπωνική εταιρία με παρουσία στην Ευρώπη… Φυσικά αυτοί είναι δύο σοβαροί λόγοι που οδήγησαν στη συγκεκριμένη απόφαση (υπενθυμίζουμε ότι όλα τα Daihatsu κατασκευάζονται στην Ιαπωνία) όμως πέρα από τα οικονομικά προβλήματα υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες.

Πώς φτάσαμε ως εδώ;
Κατ’ αρχάς πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η απόφαση δεν πάρθηκε από την Daihatsu, αλλά από τη μητρική της, την Toyota, στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανασχεδιασμού και αναδιάρθρωσης του ομίλου.
Πιο συγκεκριμένα, οι μη άμεσα οικονομικοί λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση για απόσυρση της Daihatsu από την Ευρώπη, είναι οι εξής:
1. Το περσινό «σκάνδαλο» με τις αποσύρσεις των αυτοκινήτων Toyota δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα στον όμιλο, συνέπεια του οποίου είναι αποφάσεις όπως αυτή που αφορά την Daihatsu
2. Από τον Φεβρουάριο του 2013 (δεν είναι τυχαία η ημερομηνία εξόδου από την Ευρώπη) στη γηραιά ήπειρο θα ισχύουν οι πολύ αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro6. Συνεπώς θα έπρεπε οι Ιάπωνες να εξελίξουν νέους κινητήρες ειδικά για την Ευρώπη.
3. Το ευρωπαϊκό δίκτυο της Daihatsu ήταν πολύ αδύναμο, σε σύγκριση με αυτό των ανταγωνιστών της. Το λάθος είχε γίνει από την αρχή, όταν το δίκτυο είχε στηριχτεί στην πολύ μεγάλη γερμανική αγορά, η οποία όμως γύρισε την πλάτη στα μικρά ιαπωνικά μοντέλα
4. Οι πωλήσεις της Daihatsu στην Ευρώπη την τελευταία τριετία σημειώνουν διαρκή πτώση. Οι Ιάπωνες δεν κατάφεραν ποτέ να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της ευρωπαϊκής αγοράς.

Κινδυνεύει όποιος έχει Daihatsu;
Όχι! Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Daihatsu δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στην Ευρώπη! Κι αυτό γιατί η Daihatsu δεσμεύεται ότι δεν θα επηρεαστεί καθόλου η υποστήριξη (service, ανταλλακτικά, εγγυήσεις κ.ά.). Ούτε τώρα, ούτε σε 15 χρόνια, ούτε σε περισσότερα χρόνια.
Επίσης, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία θα συνεχίσει να φέρνει νέα μοντέλα (προσεχώς θα έρθει το Cuore με νέο κινητήρα και αργότερα το καινούριο Charade, το οποίο θα βασίζεται στο Yaris) μέχρι και την Ιανουάριο του 2013. Παράλληλα, συνεχίζεται κανονικά η προμήθεια σε ανταλλακτικά, η πληρότητα των οποίων σήμερα φθάνει το 92%.
Από τον Φεβρουάριο του 2013 η ελληνική αντιπροσωπεία Agripan θα συνεργαστεί με άλλο εργοστάσιο, το οποίο αναζητεί από σήμερα. Οι άνθρωποι της Agripan μας είπαν ότι ποντάρουν πολλά σε μια εταιρία με την οποία ήδη συνεργάζονται, την ινδική Mahindra που σημειώνει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr