Ευρωπαϊκή αυτοκινητική απόβαση Κινέζων μέσω Ελλάδας

Στην Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας, εισέρχεται μία από τις μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, η JAC Motors.

Στην Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας, εισέρχεται μία από τις μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, η JAC Motors.
Μάλιστα οι Κινέζοι που αντιπροσωπεύονταν από εικοσαμελή αντιπροσωπεία συζήτησαν με τους Έλληνες αντιπροσώπους του εργοστασίου, την δημιουργία στην Ελλάδα, κέντρου διανομής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών για όλη την Ευρωπαϊκή αγορά και την Τουρκία, μέχρι το 2012!
Αποφασίσθηκε επίσης η πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση των μοντέλων της  JAC Motors να πραγματοποιηθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου στην Αθήνα.
Τα αυτοκίνητα ια αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα από την εταιρεία «Tzak Moτορς (ΕΛΛΑΣ) Εμπορική Αυτοκίνητων Ε.Π.Ε.», Ελληνοκινέζικων συμφερόντων, με διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γιαννόπουλο Σπύρο.

Το «Car+Speed» ταξίδεψε στην Κίνα και επισκέφτηκε τα εργοστάσια παραγωγής της εταιρείας.
Η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται στη χώρα μας σχεδόν με ολόκληρη την γκάμα της και με τις δικές της εκθέσεις αυτοκινήτων. Εμείς, θέλοντας να ανακαλύψουμε όσα περισσότερα μπορούμε για τα κινέζικα αυτοκίνητα που, όπως και να το κάνουμε, έχουν ακούσει ουκ ολίγα, πήγαμε στην καρδιά της Jac Motors και επισκεφτήκαμε τα εργοστάσιά της στη Χεφέι - πόλη που βρίσκεται περίπου τέσσερις ώρες έξω από την Σαγκάη.
Πρόκειται για μια πόλη που ζει και αναπνέει από την Jac. Στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας απασχολούνται σχεδόν 20.000 κάτοικοι στους οποίους παρέχεται στέγη έναντι μικρού κόστους (εργατικές κατοικίες), δωρεάν περίθαλψη στο ιδιόκτητο νοσοκομείο της, αλλά και σπουδές στο δικό της πανεπιστήμιο. Ολα αυτά ακούγονται βέβαια ιδανικά για τους εργαζομένους της Jac, πρέπει όμως να σημειωθεί ότι εργάζονται στη βαριά βιομηχανία της αυτοκινητοβιομηχανίας οκτώ ώρες την ημέρα (με μία ώρα διάλειμμα), έξι ημέρες την εβδομάδα (κάθονται μόνο τις Κυριακές) για περίπου 170 δολάρια τον μήνα (οι εργάτες). Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν πηγαίνουν το πρωί στις δουλειές τους (με τα πόδια, με ποδήλατα, με μοτοσακό κ.λπ.), και πριν από την έναρξη της εργασίας τους μαζεύονται στο προαύλιο της εταιρείας, τραγουδούν τον εθνικό ύμνο της Κίνας, τον ύμνο της εταιρείας και αμέσως μετά γυμνάζονται για περίπου 20 λεπτά.

Αναμφίβολα, η δύναμη της Jac, όπως και της ταχύτατα αναπτυσσόμενης (και όχι αναπτυγμένης ακόμη) Κίνας είναι το οικονομικό εργατικό δυναμικό. Ετσι, μέσα στα εργοστάσιά της δεν είδαμε πολλές ρομποτικές εγκαταστάσεις, αλλά πολλά ανθρώπινα χέρια να εργάζονται πάνω στις γραμμές παραγωγής. Η Jac όλα αυτά τα χρόνια έχει αντλήσει (ίσως και κλέψει) τεχνολογία από τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, για τις οποίες κατασκευάζει αυτοκίνητα που προορίζονται για την ασιατική αγορά. Μάλιστα κατά καιρούς είδαμε αυτοκίνητά της που δεν ήταν παρά κόπιες ευρωπαϊκών μοντέλων. Πλέον, οι Κινέζοι της Jac κάνουν τη μεγάλη στροφή που χρόνια τώρα σχεδίαζαν και έχοντας ήδη την τεχνογνωσία από τους μεγάλους κατασκευαστές αρχίζουν να την εφαρμόζουν σε αυτοκίνητα που σχεδιάζει γι’ αυτούς ο ιταλικός οίκος Pinifarina. Το ότι οι Κινέζοι έδωσαν δουλειά σε εταιρεία εκτός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας αποδεικνύει περίτρανα ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει.
Η Jac είναι έτοιμη να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά με μοντέλα σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, τα οποία θα παράγονται εξαρχής στην Κίνα, αφού υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου και σε ευρωπαϊκή χώρα.
Η απόβαση των Κινέζων και στην αυτοκινητική αγορά της Ευρώπης ξεκίνησε για τα καλά και πλέον κάποιοι από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές θα πρέπει να ανησυχούν - κυρίως για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κινέζικης κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία μάλιστα έφτασε το 50% την τελευταία δεκαετία!

Η Jac Motors
• Ιδρύθηκε το 1964
• Απασχολεί περίπου 20.000 εργαζομένους
• Κατασκευάζει επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα και όλα τα εξαρτήματά τους (σασί, κινητήρες κιβώτια ταχυτήτων, εσωτερικά κ.λπ.).
• Η παραγωγική δυνατότητα των εργοστασίων της φτάνει τα 500.000 οχήματα ετησίως!
• Το 2009 πούλησε 312.000 οχήματα.
• Οι ρυθμοί ανάπτυξης της Jac την τελευταία δεκαετία έφτασαν στο 50%.
• Διαθέτει τη μεγαλύτερη πρέσα στον κόσμο, με την οποία φτιάχνει όλα τα μεταλλικά εξαρτήματα των οχημάτων της.
• Ερχεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο με έξι νέα μοντέλα (το έβδομο αναμένεται στα τέλη του χρόνου). Το ένα μάλιστα κυκλοφορεί ήδη και είναι το SUV Rein.
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr