Στο 64,3% η πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων

Η ύφεση συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς να συρρικνώνει μια από τις πιο υγιείς αγορές της Ελλάδας, όπως ήταν αυτή του αυτοκινήτου και πλέον οι 30.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν και κατά προέκταση οι 90.000 εργαζόμενοι, βρίσκονται σε δεινή θέση, με την απασχόληση ήδη να έχει μειωθεί στο 10%...

Η ύφεση συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς να συρρικνώνει μια από τις πιο υγιείς αγορές της Ελλάδας, όπως ήταν αυτή του αυτοκινήτου και πλέον οι 30.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν και κατά προέκταση οι 90.000 εργαζόμενοι, βρίσκονται σε δεινή θέση, με την απασχόληση ήδη να έχει μειωθεί στο 10% και η τάσεις να είναι διαρκώς αυξητικές. Από την άλλη η Κυβέρνηση παρακολουθεί απαθέστατη την παράλληλη μείωση των δημοσιονομικών εσόδων, απειλώντας να «τινάξει» και τον προϋπολογισμό του κράτους, με τα έσοδα να υπολείπονται 250 εκατομμυρίων ευρώ από τα προϋπολογισμένα από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Και αυτό, την ώρα που ΔΝΤ και ΕΕ πιέζουν για την άμεση αύξησή τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά τον Ιούλιο, που παραδοσιακά είναι ένα καλός μήνας για την αγορά αυτοκινήτου, σημείωσαν πτώση κατά 64,3%, σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο. Σε σύγκριση με το μέσο όρο του Ιουλίου της περιόδου 2004-2009, η κάμψη είναι στο 59,2%. Σε απόλυτους αριθμούς, κατά μέσο όρο ταξινομούνταν 28.304 νέα αυτοκίνητα. Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 11.539. Στις παραπάνω πτώσεις, έρχεται να προστεθεί και η μεγάλη μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε μικρότερα αυτοκίνητα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την δραματική μείωση των εσόδων του κράτους.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ «Η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου έχει οδηγήσει σε πολύ μεγάλη απώλεια δημοσιονομικών εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ, αφού η πολιτεία εισπράττει υπό κανονικές συνθήκες σημαντικά τέτοια ποσά από τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Η υστέρηση αυτών των εσόδων στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2010, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2009, υπολογίζεται σε 225 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε σχέση με το ανάλογο διάστημα του 2008, ανέρχεται σε 545 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε 1,1 δις ευρώ.
Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 730 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στο προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 250 εκατομμυρίων ευρώ.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr