Πτώση 65% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων…
25.09.2010
07:26
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Σύμφωνα με αυτά, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημειώνουν πτώση...
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Σύμφωνα με αυτά, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημειώνουν πτώση κατά 64,9%, σε σχέση με το μέσο όρο της αντίστοιχης περιόδου της τριετίας 2006-2008. Κατά μέσο όρο το πρώτο 15θήμερο του Σεπτεμβρίου πωλούνταν 8.680 νέα αυτοκίνητα (πέρσι 6.222). Το πρώτο 15μερο του τρέχοντος μήνα πωλήθηκαν μόλις 3.050...
Όπως είναι φυσικό, η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Το κράτος, που μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50%, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων (μικρά κυβικά κλπ), τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώστε πως το ποσό αυτό απέχει κατά πολύ από το προβλεπόμενο (μέσω του προϋπολογισμού) των 980 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ «Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη
της ΕΕ, δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.».
Όπως είναι φυσικό, η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Το κράτος, που μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50%, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων (μικρά κυβικά κλπ), τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώστε πως το ποσό αυτό απέχει κατά πολύ από το προβλεπόμενο (μέσω του προϋπολογισμού) των 980 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ «Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη
της ΕΕ, δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr