Γ. Βασιλάκης: Αφανίζεται ο κλάδος του αυτοκινήτου
Γ. Βασιλάκης: Αφανίζεται ο κλάδος του αυτοκινήτου
13.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί μόνο στην αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) κου Γιώργου Βασιλάκη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του...
UPD:
13.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί μόνο στην αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) κου Γιώργου Βασιλάκη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Σύνδεσμος από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το 2008 η αγορά αυτοκινήτου διέθετε 90.000 εργαζόμενους. Το 2008 και το 2009 χάθηκαν 4.500 θέσεις εργασίας και φέτος, μέχρι σήμερα, έχουν χαθεί άλλες 8.500 θέσεις εργασίας. Δηλαδή από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν χάσει τη δουλειά τους, μόνο στην αγορά αυτοκινήτου, 13.000 άνθρωποι…
Παράλληλα οι περισσότερες εταιρείες στον κλάδο αυτοκινήτου έχουν εφαρμόσει περικοπές ωραρίου (τετραήμερο κλπ) προκειμένου να μην προχωρήσουν σε επιπλέον απολύσεις εργαζομένων. «Με 70% πτώση των πωλήσεων, οι εργαζόμενοι δεν έχουν δουλειά να κάνουν στα γραφεία…» είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα ο κος Βασιλάκης τόνισε την αναποτελεσματικότητα της υπερφορολόγησης των αυτοκινήτων, που έχουν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των εσόδων του κράτους, από τα 1,8 δις ευρώ του 2008 (1 δις έσοδα το 2009) στα μόλις 600. εκ. ευρώ που προβλέπεται για το 2010.
«Όταν το αυτοκίνητο φορολογείται κατά 20% στην Ευρώπη και λόγο κρίσης δεκατρείς ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε μέτρα για να κρατήσουν την αγορά τους -γι’ αυτό και οι απώλειες τους είναι μόλις 2%- στην Ελλάδα που ο μέσος φόρος είναι 40% τον κάναμε 50%...». Και συνέχισε «Από την άλλη το κόστος για το κράτος είναι πλέον εκτός ελέγχου. Γιατί αν υπολογίσουμε και το κόστος για τους 13.000 ανθρώπους που έχουν μείνει στο δρόμο, μιλάμε για επιπλέον 230 εκ. το χρόνο (ασφαλιστικές εισφορές, επιδόματα ανεργίας κλπ.)».
Παράλληλα οι περισσότερες εταιρείες στον κλάδο αυτοκινήτου έχουν εφαρμόσει περικοπές ωραρίου (τετραήμερο κλπ) προκειμένου να μην προχωρήσουν σε επιπλέον απολύσεις εργαζομένων. «Με 70% πτώση των πωλήσεων, οι εργαζόμενοι δεν έχουν δουλειά να κάνουν στα γραφεία…» είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα ο κος Βασιλάκης τόνισε την αναποτελεσματικότητα της υπερφορολόγησης των αυτοκινήτων, που έχουν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των εσόδων του κράτους, από τα 1,8 δις ευρώ του 2008 (1 δις έσοδα το 2009) στα μόλις 600. εκ. ευρώ που προβλέπεται για το 2010.
«Όταν το αυτοκίνητο φορολογείται κατά 20% στην Ευρώπη και λόγο κρίσης δεκατρείς ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε μέτρα για να κρατήσουν την αγορά τους -γι’ αυτό και οι απώλειες τους είναι μόλις 2%- στην Ελλάδα που ο μέσος φόρος είναι 40% τον κάναμε 50%...». Και συνέχισε «Από την άλλη το κόστος για το κράτος είναι πλέον εκτός ελέγχου. Γιατί αν υπολογίσουμε και το κόστος για τους 13.000 ανθρώπους που έχουν μείνει στο δρόμο, μιλάμε για επιπλέον 230 εκ. το χρόνο (ασφαλιστικές εισφορές, επιδόματα ανεργίας κλπ.)».
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα