Τα… κανόνια ήχησαν
03.12.2010
08:43
Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Πολλές από αυτές αναζητούν ρευστό μέσω κάποιου επενδυτή, ενώ κάποιες άλλες είναι έτοιμες ακόμα και να αναστείλουν τις δραστηριότητές τους.
Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Πολλές από αυτές αναζητούν ρευστό μέσω κάποιου επενδυτή, ενώ κάποιες άλλες είναι έτοιμες ακόμα και να αναστείλουν τις δραστηριότητές τους. Στο μεταξύ η αγορά αυτοκινήτου θα κλείσει με μεγάλη πτώση των πωλήσεων και το Νοέμβριο, με την κυβέρνηση προς το παρόν να μοιράζει υποσχέσεις για μέτρα ανάπτυξης.
Η πρώτη… κανονιά έσκασε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με την Land Rover να αλλάζει χέρια και από την ΚΕΔΟ ΑΕ της οικογένειας Μανιατόπουλου να περνάει στην «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ». Και μπορεί αυτή η κανονιά αυτή να χαρακτηρίζεται ως ανώδυνη για την αγορά, αφού η Land Rover περνάει στα χέρια του Πέτρου Πετρόπουλου που είναι ένας από τους πιο σοβαρούς επιχειρηματίες στην εγχώρια βιομηχανική αγορά και ειδικότερα του αυτοκινήτου. To θέμα είναι το πόσο επώδυνες θα είναι οι επόμενες επιχειρηματικές… κανονιές, οι οποίες, αν δεν ληφθούν άμεσα και γενναία μέτρα στήριξης της αγοράς, θα είναι ηχηρές και ιδιαίτερα δυσάρεστες ακόμα και για την κυβέρνηση…
Η Land Rover και κατά προέκταση και η Range Rover, περνάει στα χέρια της «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», από την «ΚΕΔΟ ΑΕ» συμφερόντων Αλέξανδρου Μανιατόπουλου, σε μία εποχή που η εταιρεία κάνει την μεγάλη στροφή, μετά την πώλησή της στους Ινδούς της Tata. Η εταιρεία είχε πολλά χρόνια να παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο, ενώ αυτά που ήδη έχει στη γκάμα της, είναι αρκετά ακριβά και ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού, κάτι απαγορευτικό για την Ελλάδα αυτή την εποχή. Είναι χαρακτηριστικό πως το πιο οικονομικό και συνάμα εμπορικό μοντέλο της Land Rover στη χώρα μας, είναι το Freelander 2 το οποίο έχει βενζινοκινητήρα 3,2lt και κοστίζει -με το υψηλό τέλος ταξινόμησης και τον φόρο πολυτελείας- από 40.000 ευρώ.
Η απότομη συρρίκνωση των πωλήσεων της εταιρείας, ως απόρροια της γενικότερης πτώσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και κυρίως αυτών των πολλών κυβικών, αποδυνάμωσε οικονομικά την μέχρι πρότινος εισαγωγική εταιρεία, η οποία πρόσφατα έκλεισε και το ένα από τα δύο καταστήματα που είχε στην Αττική. Σήμερα η Land Rover έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα έχοντας έτοιμο ένα νέο Range Rover αυτοκίνητο, το Evoque, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο πως οι Ινδοί ετοιμάζουν και μικρότερους σε κυβισμό turbo κινητήρες για το νέο τους μοντέλο, ενώ πολύ πιθανό μέχρι το 2015 να επεκταθούν και εκτός SUV κατηγορίας.
Κοινώς προβλέπεται να ξεκινήσει η ανάπτυξη της εταιρείας στην μετά Ford εποχή (στην οποία ανήκε) κάτι που είδαν στην «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» και προχώρησαν στην επένδυση αυτή. Βέβαια η όλη δραστηριοποιήση των Ινδών θα πρέπει να βρει και ένα επιχειρηματικό γόνιμο έδαφος στην Ελλάδα ώστε να υπάρξει κάποια ανάπτυξη και για την ελληνική εταιρεία.
Όπως και να έχει, κύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη αυτή, τονίζοντας πως ο επιχειρηματίας Πετρόπουλος χαρακτηρίζεται για τη σοβαρότητα και τη διακριτικότητά του. Η εταιρεία του δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1922. Στον τομέα του αυτοκινήτου, είναι αντιπρόσωπος των pick up της Isuzu από το 2001, την οποία αντιπροσωπεύει και στην Βουλγαρία από το 2008. Από τις λίγες επιχειρηματικές κινήσεις που έχει κάνει η εταιρεία στο χώρο του αυτοκινήτου ήταν και αυτή του 2007 που ίδρυσε μία κοινή εταιρεία με τον όμιλο Κορτέση (Mazda κλπ) αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση των Κινέζικων αυτοκινήτων Brilliance. Μια φιλόδοξη επιχειρηματική κίνηση που κόλλησε στη δίνη της οικονομικής κρίσης.
Η πρώτη… κανονιά έσκασε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με την Land Rover να αλλάζει χέρια και από την ΚΕΔΟ ΑΕ της οικογένειας Μανιατόπουλου να περνάει στην «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ». Και μπορεί αυτή η κανονιά αυτή να χαρακτηρίζεται ως ανώδυνη για την αγορά, αφού η Land Rover περνάει στα χέρια του Πέτρου Πετρόπουλου που είναι ένας από τους πιο σοβαρούς επιχειρηματίες στην εγχώρια βιομηχανική αγορά και ειδικότερα του αυτοκινήτου. To θέμα είναι το πόσο επώδυνες θα είναι οι επόμενες επιχειρηματικές… κανονιές, οι οποίες, αν δεν ληφθούν άμεσα και γενναία μέτρα στήριξης της αγοράς, θα είναι ηχηρές και ιδιαίτερα δυσάρεστες ακόμα και για την κυβέρνηση…
Η Land Rover και κατά προέκταση και η Range Rover, περνάει στα χέρια της «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», από την «ΚΕΔΟ ΑΕ» συμφερόντων Αλέξανδρου Μανιατόπουλου, σε μία εποχή που η εταιρεία κάνει την μεγάλη στροφή, μετά την πώλησή της στους Ινδούς της Tata. Η εταιρεία είχε πολλά χρόνια να παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο, ενώ αυτά που ήδη έχει στη γκάμα της, είναι αρκετά ακριβά και ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού, κάτι απαγορευτικό για την Ελλάδα αυτή την εποχή. Είναι χαρακτηριστικό πως το πιο οικονομικό και συνάμα εμπορικό μοντέλο της Land Rover στη χώρα μας, είναι το Freelander 2 το οποίο έχει βενζινοκινητήρα 3,2lt και κοστίζει -με το υψηλό τέλος ταξινόμησης και τον φόρο πολυτελείας- από 40.000 ευρώ.
Η απότομη συρρίκνωση των πωλήσεων της εταιρείας, ως απόρροια της γενικότερης πτώσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και κυρίως αυτών των πολλών κυβικών, αποδυνάμωσε οικονομικά την μέχρι πρότινος εισαγωγική εταιρεία, η οποία πρόσφατα έκλεισε και το ένα από τα δύο καταστήματα που είχε στην Αττική. Σήμερα η Land Rover έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα έχοντας έτοιμο ένα νέο Range Rover αυτοκίνητο, το Evoque, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο πως οι Ινδοί ετοιμάζουν και μικρότερους σε κυβισμό turbo κινητήρες για το νέο τους μοντέλο, ενώ πολύ πιθανό μέχρι το 2015 να επεκταθούν και εκτός SUV κατηγορίας.
Κοινώς προβλέπεται να ξεκινήσει η ανάπτυξη της εταιρείας στην μετά Ford εποχή (στην οποία ανήκε) κάτι που είδαν στην «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» και προχώρησαν στην επένδυση αυτή. Βέβαια η όλη δραστηριοποιήση των Ινδών θα πρέπει να βρει και ένα επιχειρηματικό γόνιμο έδαφος στην Ελλάδα ώστε να υπάρξει κάποια ανάπτυξη και για την ελληνική εταιρεία.
Όπως και να έχει, κύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη αυτή, τονίζοντας πως ο επιχειρηματίας Πετρόπουλος χαρακτηρίζεται για τη σοβαρότητα και τη διακριτικότητά του. Η εταιρεία του δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1922. Στον τομέα του αυτοκινήτου, είναι αντιπρόσωπος των pick up της Isuzu από το 2001, την οποία αντιπροσωπεύει και στην Βουλγαρία από το 2008. Από τις λίγες επιχειρηματικές κινήσεις που έχει κάνει η εταιρεία στο χώρο του αυτοκινήτου ήταν και αυτή του 2007 που ίδρυσε μία κοινή εταιρεία με τον όμιλο Κορτέση (Mazda κλπ) αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση των Κινέζικων αυτοκινήτων Brilliance. Μια φιλόδοξη επιχειρηματική κίνηση που κόλλησε στη δίνη της οικονομικής κρίσης.
Κυβερνητικές υποσχέσεις για ανάπτυξη
Και ενώ η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζεται να συρρικνώνεται με αμείωτο ρυθμό, έχοντας φτάσει ήδη στα δεδομένα των πωλήσεων του 1990 ή αν θέλετε στα δεδομένα μίας αναπτυγμένης χώρας 3 εκατομ. κατοίκων, η κυβέρνηση μένει απαθέστατη απέναντι σε αυτή την καταστροφή μιας -πρώην- υγιέστατης αγοράς και στις ορδές των ανέργων που δημιουργεί αυτή η συρρίκνωση. Προς το παρόν μόνο υποσχέσεις ακούνε οι «αυτοκινητάδες» από τα υπουργικά στελέχη ότι θα πάρουν μέτρα ενίσχυσης της αγοράς, κάτι που εφόσον συμβεί είναι βέβαιο μαθηματικά πως θα αυξήσει και τα έσοδα του κράτους, αφού η τρύπα που δημιουργήθηκε από την πτώση των πωλήσεων το 2010 σε σχέση με το 2008 είναι σχεδόν στο ένα δις ευρώ (400 εκ. από του 2009).
Οι πληροφορίες του «Πρώτου ΘΕΜΑτος» αναφέρουν πως η Κυβέρνηση θα εντάξει στο φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στις αρχές του Δεκεμβρίου, ένα ποσοστό μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ενώ θα αυξήσει το όριο εφαρμογής του φόρου πολυτελείας. Τα νούμερα και τα ποσοστά της μείωσης δεν τα γνωρίζει κανείς και μάλλον ακόμα δεν τα έχει μελετήσει ούτε τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών.
Και αυτό συμβαίνει γιατί, μόλις λίγες ημέρες πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ακόμα δεν έχουν κάτσει σ ένα τραπέζι να συζητήσουν με τους ανθρώπου της αγοράς, κάτι που συνεπάγεται ή ότι απλά θα τους τα ανακοινώσουν μία-δύο ημέρες πριν την κατάθεση, ή απλά του δίνουν φρούδες ελπίδες, όπως άλλωστε έχουν δώσει στις περισσότερες αγορές της χώρας μας.
Και ενώ η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζεται να συρρικνώνεται με αμείωτο ρυθμό, έχοντας φτάσει ήδη στα δεδομένα των πωλήσεων του 1990 ή αν θέλετε στα δεδομένα μίας αναπτυγμένης χώρας 3 εκατομ. κατοίκων, η κυβέρνηση μένει απαθέστατη απέναντι σε αυτή την καταστροφή μιας -πρώην- υγιέστατης αγοράς και στις ορδές των ανέργων που δημιουργεί αυτή η συρρίκνωση. Προς το παρόν μόνο υποσχέσεις ακούνε οι «αυτοκινητάδες» από τα υπουργικά στελέχη ότι θα πάρουν μέτρα ενίσχυσης της αγοράς, κάτι που εφόσον συμβεί είναι βέβαιο μαθηματικά πως θα αυξήσει και τα έσοδα του κράτους, αφού η τρύπα που δημιουργήθηκε από την πτώση των πωλήσεων το 2010 σε σχέση με το 2008 είναι σχεδόν στο ένα δις ευρώ (400 εκ. από του 2009).
Οι πληροφορίες του «Πρώτου ΘΕΜΑτος» αναφέρουν πως η Κυβέρνηση θα εντάξει στο φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στις αρχές του Δεκεμβρίου, ένα ποσοστό μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ενώ θα αυξήσει το όριο εφαρμογής του φόρου πολυτελείας. Τα νούμερα και τα ποσοστά της μείωσης δεν τα γνωρίζει κανείς και μάλλον ακόμα δεν τα έχει μελετήσει ούτε τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών.
Και αυτό συμβαίνει γιατί, μόλις λίγες ημέρες πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ακόμα δεν έχουν κάτσει σ ένα τραπέζι να συζητήσουν με τους ανθρώπου της αγοράς, κάτι που συνεπάγεται ή ότι απλά θα τους τα ανακοινώσουν μία-δύο ημέρες πριν την κατάθεση, ή απλά του δίνουν φρούδες ελπίδες, όπως άλλωστε έχουν δώσει στις περισσότερες αγορές της χώρας μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr