Τα πάντα για την απόσυρση
Τα πάντα για την απόσυρση
Το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων επαναφέρει η Κυβέρνηση, με παράλληλη μείωση του τέλους ταξινόμησης για την αγορά νέου. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η απόσυρση θα αφορά αυτοκίνητα παλαιότητας από δώδεκα έτη και πάνω και προϋποθέτει την αγορά νέου αυτοκινήτου μέχρι τα 2.000κ.εκ.
Το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων επαναφέρει η Κυβέρνηση, με παράλληλη μείωση του τέλους ταξινόμησης για την αγορά νέου. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η απόσυρση θα αφορά αυτοκίνητα παλαιότητας από δώδεκα έτη (πρώτης κυκλοφορία πριν το 1999) και πάνω και προϋποθέτει την αγορά νέου αυτοκινήτου μέχρι τα 2.000κ.εκ.
Πιο συγκεκριμένα:
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία (δηλαδή εργοστασιακή αξία) μέχρι και 6.000 ευρώ.
Δηλαδή γίνεται έκπτωση 100% του τέλους ταξινόμησης με το όφελος να είναι ως τα 300 ευρω.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 901 μέχρι και 1400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα:
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία (δηλαδή εργοστασιακή αξία) μέχρι και 6.000 ευρώ.
Δηλαδή γίνεται έκπτωση 100% του τέλους ταξινόμησης με το όφελος να είναι ως τα 300 ευρω.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 901 μέχρι και 1400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
Δηλαδή γίνεται έκπτωση 100% του τέλους ταξινόμησης με το όφελος να είναι ως τα 960 ευρω.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1401 μέχρι και 1600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει όφελος έως 1430 ευρω.
Τέλος τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1601 μέχρι και 2000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει όφελος έως 2800 ευρω.
Αν η αξία του αυτοκινήτου ξεπερνά έστω και ένα ευρώ τα αναφερόμενα απαλλασσόμενα όρια, για το επί πλέον ποσό, θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.
Οι εκπτώσεις αυτές θα ισχύσουν για ένα μόνο χρόνο, για όσα αυτοκίνητα αποσυρθούν μέχρι τέλος του 2011.
Φόρος πολυτελείας
Παράλληλα με τις μειώσεις του τέλους ταξινόμησης με την προϋπόθεση της απόσυρσης, αυξήθηκε και το όριο εφαρμογής του φόρου πολυτελείας για όλα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν ο αγοραστής αποσύρει παλαιό όχημα. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, ο φόρος πολυτελείας θα εφαρμόζεται από τα 20.000 ευρώ εργοστασιακής αξίας και πάνω (από τα 15.000 που ίσχυε) και μέχρι και τα 22.000 ευρώ θα επιβάλλεται το 10% της αξίας του αυτοκινήτου. Στο 30% θα είναι για εργοστασιακή αξία από 22.001 έως και 28.000 ευρώ και στο 40% για εργοστασιακή αξία από 28.001 ευρώ και άνω.
Επιπλέον προσφορές για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων
Σύμφωνα με κύκλους των ελληνικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, τα μέτρα θα τονώσουν έστω και λίγο την πολύπαθη και πιο δοκιμασμένη, από την κρίση και την φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης, αγορά. Η απόσυρση με τη μορφή που ανακοινώθηκε απέχει από τη μορφή του μέτρου που πήραν οι 13 ευρωπαϊκές χώρες μέσα στο 2010, οι οποίες παράλληλα με τη μείωση του τέλους έδωσαν και ένα χρηματικό ποσό, όπως είχε γίνει και με την απόσυρση Σουφλιά.
Ομως, στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί και στην Ελλάδα του ΔΝΤ δεν ζητάς κίνητρο με μετρητά. Οπότε, η πλειονότητα της αγοράς δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη με το μέτρο της απόσυρσης, κάτι άλλωστε που ήταν και πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα οι πιο αισιόδοξοι εκ των αυτοκινητάδων διαβλέπουν ότι το 2011 η αγορά αυτοκινήτου θα εκτιναχτεί στα 200.000 πωληθέντα νέα αυτοκίνητα, αφού πιστεύουν ότι οι 1.800.000 κάτοχοι αυτοκινήτων 12ετίας και πάνω θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να ξεφορτωθούν το σαραβαλάκι τους, αγοράζοντας ένα νέο, οικονομικότερο στη χρήση, αυτοκίνητο.
Παράλληλα, οι περισσότερες εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να προσφέρουν ακόμα και τον διπλασιασμό του οικονομικού οφέλους της απόσυρσης, ενώ κάποιες είναι ακόμα και από αύριο έτοιμες να δέχονται παραγγελίες, οι οποίες θα ταξινομηθούν από τον Ιανουάριο, ώστε ο πελάτης τους να παραλάβει το νέο αυτοκίνητό του με το μειωμένο τέλος από την απόσυρση αλλά και τα νέα τέλη κυκλοφορίας.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1401 μέχρι και 1600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει όφελος έως 1430 ευρω.
Τέλος τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1601 μέχρι και 2000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει όφελος έως 2800 ευρω.
Αν η αξία του αυτοκινήτου ξεπερνά έστω και ένα ευρώ τα αναφερόμενα απαλλασσόμενα όρια, για το επί πλέον ποσό, θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.
Οι εκπτώσεις αυτές θα ισχύσουν για ένα μόνο χρόνο, για όσα αυτοκίνητα αποσυρθούν μέχρι τέλος του 2011.
Φόρος πολυτελείας
Παράλληλα με τις μειώσεις του τέλους ταξινόμησης με την προϋπόθεση της απόσυρσης, αυξήθηκε και το όριο εφαρμογής του φόρου πολυτελείας για όλα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν ο αγοραστής αποσύρει παλαιό όχημα. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, ο φόρος πολυτελείας θα εφαρμόζεται από τα 20.000 ευρώ εργοστασιακής αξίας και πάνω (από τα 15.000 που ίσχυε) και μέχρι και τα 22.000 ευρώ θα επιβάλλεται το 10% της αξίας του αυτοκινήτου. Στο 30% θα είναι για εργοστασιακή αξία από 22.001 έως και 28.000 ευρώ και στο 40% για εργοστασιακή αξία από 28.001 ευρώ και άνω.
Επιπλέον προσφορές για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων
Σύμφωνα με κύκλους των ελληνικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, τα μέτρα θα τονώσουν έστω και λίγο την πολύπαθη και πιο δοκιμασμένη, από την κρίση και την φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης, αγορά. Η απόσυρση με τη μορφή που ανακοινώθηκε απέχει από τη μορφή του μέτρου που πήραν οι 13 ευρωπαϊκές χώρες μέσα στο 2010, οι οποίες παράλληλα με τη μείωση του τέλους έδωσαν και ένα χρηματικό ποσό, όπως είχε γίνει και με την απόσυρση Σουφλιά.
Ομως, στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί και στην Ελλάδα του ΔΝΤ δεν ζητάς κίνητρο με μετρητά. Οπότε, η πλειονότητα της αγοράς δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη με το μέτρο της απόσυρσης, κάτι άλλωστε που ήταν και πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα οι πιο αισιόδοξοι εκ των αυτοκινητάδων διαβλέπουν ότι το 2011 η αγορά αυτοκινήτου θα εκτιναχτεί στα 200.000 πωληθέντα νέα αυτοκίνητα, αφού πιστεύουν ότι οι 1.800.000 κάτοχοι αυτοκινήτων 12ετίας και πάνω θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να ξεφορτωθούν το σαραβαλάκι τους, αγοράζοντας ένα νέο, οικονομικότερο στη χρήση, αυτοκίνητο.
Παράλληλα, οι περισσότερες εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να προσφέρουν ακόμα και τον διπλασιασμό του οικονομικού οφέλους της απόσυρσης, ενώ κάποιες είναι ακόμα και από αύριο έτοιμες να δέχονται παραγγελίες, οι οποίες θα ταξινομηθούν από τον Ιανουάριο, ώστε ο πελάτης τους να παραλάβει το νέο αυτοκίνητό του με το μειωμένο τέλος από την απόσυρση αλλά και τα νέα τέλη κυκλοφορίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα