Οδηγούμε στην Ισπανία την Mercedes E63 AMG
15.03.2013
11:36
Πρέπει ένα αυθεντικό αυτοκίνητο επιδόσεων να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα; Κάνοντας θυσίες και πού; Στην απόλαυση; Στον άγριο χαρακτήρα; Στην άμεση επαφή αυτοκινήτου – οδηγού; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ανέλαβε να δώσει απαντήσεις η AMG με τη νέα Ε63.
Πρέπει ένα αυθεντικό αυτοκίνητο επιδόσεων να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα; Κάνοντας θυσίες και πού; Στην απόλαυση; Στον άγριο χαρακτήρα; Στην άμεση επαφή αυτοκινήτου – οδηγού; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ανέλαβε να δώσει απαντήσεις η AMG με τη νέα Ε63.
Η προηγούμενη μεγάλη αλλαγή αφορούσε την επιλογή του biturbo 5.5 έναντι του μεγαλύτερου ατμοσφαιρικού των 6,2 lt. Σήμερα, με αφορμή το λανσάρισμα της ανανεωμένη E-Class, η E63 AMG δέχεται επεμβάσεις σε πλήθος τομέων – όχι μόνο στο αμάξωμά της. Η σημαντικότερη αφορά την τοποθέτηση τετρακίνησης 4MATIC. Κάτι τέτοιο συμβαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο AMG, πλην βέβαια των SUV της Mercedes. Το λανσάρισμα της ανανεωμένης E 63 AMG στην ευρωπαϊκή αγορά θα γίνει τον Απρίλιο για το πισωκίνητο μοντέλο και τον Ιούλιο για τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Το μεγάλο γερμανικό sport μοντέλο κυκλοφορεί όπως και πριν σε sedan και estate παραλλαγές. Στη «γήινη» εκδοχή του, ο υπερτροφοδοτούμενος V8 αποδίδει επιπλέον 32 PS σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, φθάνοντας τα 557 PS, με τη μέγιστη τιμή της ροπής στα 73,4 kgm. Το σύστημα 4MATIC διατίθεται προαιρετικά με το sedan και στάνταρ με το estate. Στην έκδοση S, οι αριθμοί ανεβαίνουν και άλλο, στα 585 PS και τα 81,6 kgm ροπής! Σε αυτή την περίπτωση η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι στάνταρ.
Σε ορεινή διαδρομή, πάνω από τη Βαρκελώνη, στήθηκε το «σκηνικό» για την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο δημιούργημα της AMG. Πρώτα καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της βασικής έκδοσης με τα 557 PS. Από τα πρώτα km αντιλαμβάνεσαι ότι στη Γερμανία κατασκεύασαν ένα ακόμη αυτοκίνητο επιδόσεων, «ντυμένο» με το κοστούμι ενός μεγάλου executive sedan. Μπορείς να τα έχεις όλα σε ένα πακέτο: ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση από το σπίτι στο γραφείο και πίσω, ένα οικογενειακό μοντέλο με χώρους για όλους και υψηλά επίπεδα άνεσης στο πολύωρο ταξίδι, ένα sport sedan για τις «ανήσυχες» εξορμήσεις του σαββατοκύριακου.
Επιλέγεις στον περιστροφικό διακόπτη τη θέση «C» (Controlled Efficiency όπως την αποκαλούν στη Mercedes) και όλα εκτυλίσσονται με άνεση, ησυχία και ασφάλεια. Το start/stop ενεργοποιείται για περιορισμό της κατανάλωσης, το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο AMG Speedshift MCT έχει ομαλή λειτουργία με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται νωρίς. Οι στροφές παραμένουν χαμηλά, ο θόρυβος από τον κινητήρα δε γίνεται αισθητός και νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο Grand Tourer, ιδίως αν ρυθμίσεις την ανάρτηση AMG RIDE CONTROL στη θέση «Comfort».
Γυρνάς το διακόπτη του κιβωτίου στο «Sport», στο «Sport+» ή στη χειροκίνητη θέση «Μ» και η AMG αλλάζει χαρακτήρα. Γίνεται το… θηρίο για το οποίο έχεις ακούσει τόσα πολλά. Ο V8 δουλεύει σε υψηλές στροφές, κάνει αισθητή την παρουσία του στα αυτιά σου και πλέον πρέπει να συμμετέχεις περισσότερο στη διαδικασία της οδήγησης. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης της AMG μεταβάλλει το βάρος του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα, μεταδίδοντας σωστή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Η κτηνώδης ροπή, από τη μία σε κάνει να χαμογελάς, αλλά από την άλλη σε κάνει σκεπτικό. Πρέπει να σεβαστείς το αυτοκίνητο και να μην το παρακάνεις. Τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν γρήγορα ή πιο αργά, ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις, όμως σε σημεία με υγρασία στο δρόμο, η μεγάλη AMG έχει την τάση να ξεκολλά αν το παρακάνεις.
Κάπου εκεί έρχεται το τετρακίνητο μοντέλο, το οποίο δοκιμάσαμε στη συνέχεια. Αγγίζεις το τιμόνι από αλκαντάρα στην S, το τέλειο «καλωσόρισμα» για όσα θα ακολουθήσουν. Οι επιδόσεις γίνονται ακόμη πιο εκρηκτικές (τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 3,6 sec, επίδοση που παραπέμπει σε supercar), όμως έχεις την προστατευτική… ομπρέλα του 4MATIC. Το ένα τρίτο της διαθέσιμης ροπής μεταδίδεται στον εμπρός άξονα (αναλογία 33/67) και η E63 AMG γίνεται πιο προβλέψιμη στο όριο, «συγχωρά» πιο συχνά. Τα όρια πρόσφυσης αυξάνονται, ιδίως σε γλιστερό οδόστρωμα. Το σύστημα Torque Vectoring Brake – μέρος του ESP τριών σταδίων – φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς, περιορίζοντας την υποστροφή.
Για όσους έχουν τη δυνατότητα να εκταμιεύσουν το ποσό των 121.500 ευρώ για την πισωκίνητη έκδοση, δεν αποτελεί μεγάλη θυσία το επιπλέον κόστος των μερικών χιλιάδων ευρώ για την απόκτηση της Ε63 AMG 4MATIC. Η αυθεντική AMG είναι προφανώς πισωκίνητη, όμως κανέναν δεν έβλαψε η παρουσία συστήματος τετρακίνησης, από τη στιγμή ιδίως που δεν απαιτούνται συμβιβασμοί στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (E63 AMG/E63 AMG S 4MATIC)
Κινητήρας: 5.461 cc
Ισχύς: 557/585 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 73,4 kgm στις 1.750-5.250 rpm/81,6 kgm στις 1.750-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς/ σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Επιτάχυνση 0-100: 4,2 sec/3,6 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 9,8/10,3 (εργ.).
Εκπομπές CO2: 230/242 gr/km
Βάρος: 1.845/1.940 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.892/1.873/1.450 mm
Χώρος αποσκευών: 540 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 644/677,6 ευρώ
Τιμή: Από 121.500 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr