Στη Γερμανία για τη νέα BMW 5άρα
03.02.2010
08:48
Εχοντας φτάσει αισίως στην έκτη της γενιά, η σειρά 5 αλλάζει σελίδα. Διατηρεί τα στοιχεία που κάνουν μια BMW να ξεχωρίζει (τεχνολογία αιχμής, επιδόσεις, πολυτέλεια και οδηγική απόλαυση) και προσθέτει δύο ακόμη χαρακτηριστικά... To C+S ταξίδεψε στη Γερμανία και έμαθε τα πάντα για τη νέα 5άρα της BMW...
Εχοντας φτάσει αισίως στην έκτη της γενιά, η σειρά 5 αλλάζει σελίδα. Διατηρεί τα στοιχεία που κάνουν μια BMW να ξεχωρίζει (τεχνολογία αιχμής, επιδόσεις, πολυτέλεια και οδηγική απόλαυση) και προσθέτει δύο ακόμη χαρακτηριστικά που στις προηγούμενες γενιές δεν αποτελούσαν προτεραιότητα: την οικονομία καυσίμου και φυσικά τη σχεδίαση.
Οι σχεδιαστές της εταιρείας αρχικά χάρηκαν όταν τους ανακοίνωσαν ότι το νέο μοντέλο θα έχει 8 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο (θα είχαν περισσότερο χώρο για να «παίξουν μπάλα»). Ομως μετά τους διευκρίνισαν ότι το συνολικό μήκος θα αυξηθεί μόλις κατά 4 cm. Αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να βρουν τρόπο να μειώσουν τους προβόλους και να κάνουν και μερικές άλλες δομικές αλλαγές.
Το έργο τους ήταν δύσκολο, όμως τελικά τα κατάφεραν. Δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που από τις φωτογραφίες φαίνεται πολύ όμορφο, ενώ από κοντά σε κερδίζει με την εμφάνισή του. Από το εμπρός μέρος ξεχωρίζει το μεγάλο καπό, ένα στοιχείο που υπάρχει σε όλα τα μοντέλα της BMW. Αυτή τη φορά όμως το καπό είναι τόσο «μυώδες» (με πολλούς κυματισμούς και έντονες σχεδιαστικές γραμμές), που αν το έβλεπες μόνο του θα πίστευες ότι προέρχεται από κάποιο σπορ αυτοκίνητο, πιθανώς ένα roadster. Το ίδιο ισχύει και για τις εξίσου «μυώδεις» γραμμές στο πλάι και στο επιβλητικό πίσω μέρος.
Αφησα το χέρι μου να γλιστρήσει επάνω στις κομψές γραμμές και ακολούθησα το coupe σχήμα της οροφής. Φτάνοντας στο πίσω μέρος με τα έντονα φωτιστικά σώματα, μου έδωσε το χέρι του ο νέος υπεύθυνος σχεδιασμού της BMW, Andrian Van Hooydonk, ο οποίος μόλις είχε ολοκληρώσει τις δηλώσεις του σε δημοσιογράφους από την Κορέα.
- «Συγχαρητήρια για το σχέδιό σας. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό», του είπα.
- «Ευχαριστώ πολύ», μου απάντησε.
Οι σχεδιαστές της εταιρείας αρχικά χάρηκαν όταν τους ανακοίνωσαν ότι το νέο μοντέλο θα έχει 8 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο (θα είχαν περισσότερο χώρο για να «παίξουν μπάλα»). Ομως μετά τους διευκρίνισαν ότι το συνολικό μήκος θα αυξηθεί μόλις κατά 4 cm. Αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να βρουν τρόπο να μειώσουν τους προβόλους και να κάνουν και μερικές άλλες δομικές αλλαγές.
Το έργο τους ήταν δύσκολο, όμως τελικά τα κατάφεραν. Δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που από τις φωτογραφίες φαίνεται πολύ όμορφο, ενώ από κοντά σε κερδίζει με την εμφάνισή του. Από το εμπρός μέρος ξεχωρίζει το μεγάλο καπό, ένα στοιχείο που υπάρχει σε όλα τα μοντέλα της BMW. Αυτή τη φορά όμως το καπό είναι τόσο «μυώδες» (με πολλούς κυματισμούς και έντονες σχεδιαστικές γραμμές), που αν το έβλεπες μόνο του θα πίστευες ότι προέρχεται από κάποιο σπορ αυτοκίνητο, πιθανώς ένα roadster. Το ίδιο ισχύει και για τις εξίσου «μυώδεις» γραμμές στο πλάι και στο επιβλητικό πίσω μέρος.
Αφησα το χέρι μου να γλιστρήσει επάνω στις κομψές γραμμές και ακολούθησα το coupe σχήμα της οροφής. Φτάνοντας στο πίσω μέρος με τα έντονα φωτιστικά σώματα, μου έδωσε το χέρι του ο νέος υπεύθυνος σχεδιασμού της BMW, Andrian Van Hooydonk, ο οποίος μόλις είχε ολοκληρώσει τις δηλώσεις του σε δημοσιογράφους από την Κορέα.
- «Συγχαρητήρια για το σχέδιό σας. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό», του είπα.
- «Ευχαριστώ πολύ», μου απάντησε.
- «Πότε καταλήξατε στο συγκεκριμένο σχέδιο;»
- «Πριν από περίπου δύο χρόνια οι σχεδιαστές μαζί με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου επιλέξαμε το σχέδιο μεταξύ τριών προτάσεων».
- «Και από τότε πόσος χρόνος χρειάστηκε για να καταλήξετε στην τελική μορφή του αυτοκινήτου;»
- «Περίπου ένας χρόνος. Σε λίγο θα σας δείξουμε τα στάδια από τα οποία πέρασε το αυτοκίνητο μέχρι να γίνει αυτό που βλέπετε σήμερα».
Λίγη ώρα μετά βρεθήκαμε στους χώρους στους οποίους σχεδιάστηκε η νέα σειρά 5. Η αρχή γίνεται με σχέδια στον υπολογιστή. Το πιο εντυπωσιακό σημείο είναι μια σκοτεινή αίθουσα στην οποία προβάλλεται σε έναν μεγάλο τοίχο τρισδιάστατη απεικόνιση του σχεδίου σε πολύ υψηλή ανάλυση. Εκεί γίνεται το 99% της δουλειάς και έτσι διορθώνονται οι ατέλειες σε σύντομο χρονικό διάστημα και με πολύ μικρό κόστος. Στη συνέχεια δημιουργείται το πρώτο ομοίωμα από πηλό σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να είναι σίγουροι οι σχεδιαστές ότι δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι.
Οι υπερσύγχρονοι χώροι σχεδίασης της BMW μας θύμισαν ότι πριν από περίπου 10 χρόνια η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου ήταν μια διαδικασία που διαρκούσε τουλάχιστον πέντε χρόνια και είχε πολύ μεγαλύτερο κόστος.
Ενα όμορφο αυτοκίνητο
Η γοητεία της νέας BMW σειράς 5, ωστόσο, δεν έγκειται μόνο στην εξωτερική και την εσωτερική της εμφάνιση, αλλά και στην τεχνολογία της. Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο στην γκάμα της BMW που θα διατίθεται με υποβοήθηση παρκαρίσματος (Parking Assistant), περιμετρικές κάμερες (Surround View) και σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Warning with Brake Activation). Μερικά ακόμη συστήματα που θα διατίθενται στη νέα BMW σειρά 5 είναι το σύστημα Stop & Go, το σύστημα περιορισμού ταχύτητας, το Head-up Display, το οποίο προβάλλει ενδείξεις στο παρμπρίζ, το σύστημα Night Vision, που εντοπίζει τους πεζούς στο σκοτάδι, η προσαρμοζόμενη ανάρτηση Dynamic Driving Control και πολλά άλλα. Μέχρι και Ιnternet στο αυτοκίνητο και υπηρεσία εντοπισμού σε περίπτωση ατυχήματος θα έχει το νέο πολυτελές sedan της BMW!
Οσον αφορά στους κινητήρες, οι Γερμανοί επέλεξαν τέσσερα σύνολα βενζίνης και τρία πετρελαίου, τα οποία ξεχωρίζουν για την υψηλή απόδοσή τους και τη χαμηλή κατανάλωση. Ο μικρότερος κινητήρας είναι αυτός της έκδοσης 523i. Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 3,0 lt, απόδοσης 204 PS. Η 528i θα κινείται από ένα επίσης τρίλιτρο μοτέρ, απόδοσης 258 PS. Στην 535i τοποθετείται ένας τρίλιτρος κινητήρας με διπλό turbo και σύστημα Valvetronic, μέγιστης απόδοσης 306 PS. Η κορυφαία έκδοση 550i εφοδιάζεται με V8 κινητήρα 4,4 lt με διπλό turbo, που αποδίδει 407 PS. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι η 520d (2,0 lt, 184 PS), η 525d (3,0 lt, 204 PS) και η 530d (3,0 lt, 245 PS).
Περισσότερα στοιχεία καθώς και τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις θα έχετε τον Μάρτιο, οπότε θα γίνει η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας σειράς 5.
- «Πριν από περίπου δύο χρόνια οι σχεδιαστές μαζί με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου επιλέξαμε το σχέδιο μεταξύ τριών προτάσεων».
- «Και από τότε πόσος χρόνος χρειάστηκε για να καταλήξετε στην τελική μορφή του αυτοκινήτου;»
- «Περίπου ένας χρόνος. Σε λίγο θα σας δείξουμε τα στάδια από τα οποία πέρασε το αυτοκίνητο μέχρι να γίνει αυτό που βλέπετε σήμερα».
Λίγη ώρα μετά βρεθήκαμε στους χώρους στους οποίους σχεδιάστηκε η νέα σειρά 5. Η αρχή γίνεται με σχέδια στον υπολογιστή. Το πιο εντυπωσιακό σημείο είναι μια σκοτεινή αίθουσα στην οποία προβάλλεται σε έναν μεγάλο τοίχο τρισδιάστατη απεικόνιση του σχεδίου σε πολύ υψηλή ανάλυση. Εκεί γίνεται το 99% της δουλειάς και έτσι διορθώνονται οι ατέλειες σε σύντομο χρονικό διάστημα και με πολύ μικρό κόστος. Στη συνέχεια δημιουργείται το πρώτο ομοίωμα από πηλό σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να είναι σίγουροι οι σχεδιαστές ότι δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι.
Οι υπερσύγχρονοι χώροι σχεδίασης της BMW μας θύμισαν ότι πριν από περίπου 10 χρόνια η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου ήταν μια διαδικασία που διαρκούσε τουλάχιστον πέντε χρόνια και είχε πολύ μεγαλύτερο κόστος.
Ενα όμορφο αυτοκίνητο
Η γοητεία της νέας BMW σειράς 5, ωστόσο, δεν έγκειται μόνο στην εξωτερική και την εσωτερική της εμφάνιση, αλλά και στην τεχνολογία της. Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο στην γκάμα της BMW που θα διατίθεται με υποβοήθηση παρκαρίσματος (Parking Assistant), περιμετρικές κάμερες (Surround View) και σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Warning with Brake Activation). Μερικά ακόμη συστήματα που θα διατίθενται στη νέα BMW σειρά 5 είναι το σύστημα Stop & Go, το σύστημα περιορισμού ταχύτητας, το Head-up Display, το οποίο προβάλλει ενδείξεις στο παρμπρίζ, το σύστημα Night Vision, που εντοπίζει τους πεζούς στο σκοτάδι, η προσαρμοζόμενη ανάρτηση Dynamic Driving Control και πολλά άλλα. Μέχρι και Ιnternet στο αυτοκίνητο και υπηρεσία εντοπισμού σε περίπτωση ατυχήματος θα έχει το νέο πολυτελές sedan της BMW!
Οσον αφορά στους κινητήρες, οι Γερμανοί επέλεξαν τέσσερα σύνολα βενζίνης και τρία πετρελαίου, τα οποία ξεχωρίζουν για την υψηλή απόδοσή τους και τη χαμηλή κατανάλωση. Ο μικρότερος κινητήρας είναι αυτός της έκδοσης 523i. Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 3,0 lt, απόδοσης 204 PS. Η 528i θα κινείται από ένα επίσης τρίλιτρο μοτέρ, απόδοσης 258 PS. Στην 535i τοποθετείται ένας τρίλιτρος κινητήρας με διπλό turbo και σύστημα Valvetronic, μέγιστης απόδοσης 306 PS. Η κορυφαία έκδοση 550i εφοδιάζεται με V8 κινητήρα 4,4 lt με διπλό turbo, που αποδίδει 407 PS. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι η 520d (2,0 lt, 184 PS), η 525d (3,0 lt, 204 PS) και η 530d (3,0 lt, 245 PS).
Περισσότερα στοιχεία καθώς και τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις θα έχετε τον Μάρτιο, οπότε θα γίνει η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας σειράς 5.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr