Τo Top 5 του "Car+Speed" για το 2010
06.01.2011
15:00
Αυτά είναι τα πέντε καλύτερα αυτοκίνητα που οδήγησαν οι συντάκτες του "Car+Speed" το 2010, ανεξαρτήτου τιμής, κυβισμού κλπ...
Αυτά είναι τα πέντε καλύτερα αυτοκίνητα που οδήγησαν οι συντάκτες του "Car+Speed" το 2010, ανεξαρτήτου τιμής, κυβισμού κλπ...
ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
ΦΤΩΧΟΣ… ΣΥΓΓΕΝΗΣ
«Τι έγινε, ρε παιδιά; Τι έγινε φέτος;» Αυτές οι ρητορικές ερωτήσεις είναι το ρεζουμέ της οδηγικής ανασκόπησης για τη χρονιά που φεύγει. «Στο καλό να πάει και να μην ξαναγυρίσει» λένε οι άνθρωποι της κατεστραμμένης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας και μαζί και εγώ βλέποντας τη φετινή οδηγική... φτωχολογιά που είχα στο «Car+Speed». Και να σκεφτείτε ότι (και καλά) θεωρούμαι υπεύθυνος ενθέτου (τρομάρα μου). Δηλαδή αποφασίζω τι θα οδηγήσει-δοκιμάσει ποιος. Και βλέποντας τις παραδίπλα στήλες των αγαπητών φίλων και συναδέλφων, ε, αισθάνθηκα λίγο μακάκας… «Πορεύτηκα με τα δεδομένα της κακής κατάστασης, τόσο της αγοράς αυτοκινήτου όσο και της οικονομικής», σκέφτηκα μπας και νιώσω καλύτερα. Παρ’ όλα αυτά, οδήγησα και ένα αυτοκίνητο που έχει πάνω από 40.000 ευρώ (το VW Golf R), το οποίο έτυχε μάλιστα να είναι το αυτοκίνητο με το οποίο μετέφερα τη γυναίκα μου στο μαιευτήριο, όταν έσπασαν τα νερά, στο δεύτερο παιδί μου. Οπότε καταλαβαίνετε ότι, εκτός από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΡΑ, για το Golf R έχω και ένα συναισθηματικό δέσιμο μαζί του.
Από εκεί και πέρα, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο «Ελληνικό Αυτοκίνητο του 2011», την κουκλάρα Alfa Giulietta στην έκδοση Quadrifoglio Verde με τους 235 ίππους, στο εκπληκτικής σχεδίασης και αίσθησης στον δρόμο RCZ της Peugeot, στο σπορ οικογενειακό που ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία και πονοκεφαλιάζει τους Γερμανούς αντιπάλους του, Volvo S60, αλλά και στο μικρό, καυτό Fabia RS της Skoda. Αυτό που με έβγαλε ασπροπρόσωπο όταν κάτι… τεντιμπόηδες κάγκουρες μου κόλλησαν στην παραλιακή βλέποντας απλώς ένα Fabia, το οποίο τους έδωσε τα… πιστόνια στα χέρια και σίγουρα βρίσκονται με υπέρταση σε κάποιο… καγκουροσυνεργείο προσπαθώντας να ανεβάσουν τις ιπποδυνάμεις τους.
Υπόσχομαι, δε, πως αυτή τη χρονιά θα πάρω το αίμα μου πίσω (sorry, συνάδελφοι), όπως άλλωστε ευελπιστεί να κάνει και η ταλαίπωρη αγορά αυτοκινήτου, με την απόσυρση.
ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
ΦΤΩΧΟΣ… ΣΥΓΓΕΝΗΣ
«Τι έγινε, ρε παιδιά; Τι έγινε φέτος;» Αυτές οι ρητορικές ερωτήσεις είναι το ρεζουμέ της οδηγικής ανασκόπησης για τη χρονιά που φεύγει. «Στο καλό να πάει και να μην ξαναγυρίσει» λένε οι άνθρωποι της κατεστραμμένης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας και μαζί και εγώ βλέποντας τη φετινή οδηγική... φτωχολογιά που είχα στο «Car+Speed». Και να σκεφτείτε ότι (και καλά) θεωρούμαι υπεύθυνος ενθέτου (τρομάρα μου). Δηλαδή αποφασίζω τι θα οδηγήσει-δοκιμάσει ποιος. Και βλέποντας τις παραδίπλα στήλες των αγαπητών φίλων και συναδέλφων, ε, αισθάνθηκα λίγο μακάκας… «Πορεύτηκα με τα δεδομένα της κακής κατάστασης, τόσο της αγοράς αυτοκινήτου όσο και της οικονομικής», σκέφτηκα μπας και νιώσω καλύτερα. Παρ’ όλα αυτά, οδήγησα και ένα αυτοκίνητο που έχει πάνω από 40.000 ευρώ (το VW Golf R), το οποίο έτυχε μάλιστα να είναι το αυτοκίνητο με το οποίο μετέφερα τη γυναίκα μου στο μαιευτήριο, όταν έσπασαν τα νερά, στο δεύτερο παιδί μου. Οπότε καταλαβαίνετε ότι, εκτός από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΡΑ, για το Golf R έχω και ένα συναισθηματικό δέσιμο μαζί του.
Από εκεί και πέρα, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο «Ελληνικό Αυτοκίνητο του 2011», την κουκλάρα Alfa Giulietta στην έκδοση Quadrifoglio Verde με τους 235 ίππους, στο εκπληκτικής σχεδίασης και αίσθησης στον δρόμο RCZ της Peugeot, στο σπορ οικογενειακό που ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία και πονοκεφαλιάζει τους Γερμανούς αντιπάλους του, Volvo S60, αλλά και στο μικρό, καυτό Fabia RS της Skoda. Αυτό που με έβγαλε ασπροπρόσωπο όταν κάτι… τεντιμπόηδες κάγκουρες μου κόλλησαν στην παραλιακή βλέποντας απλώς ένα Fabia, το οποίο τους έδωσε τα… πιστόνια στα χέρια και σίγουρα βρίσκονται με υπέρταση σε κάποιο… καγκουροσυνεργείο προσπαθώντας να ανεβάσουν τις ιπποδυνάμεις τους.
Υπόσχομαι, δε, πως αυτή τη χρονιά θα πάρω το αίμα μου πίσω (sorry, συνάδελφοι), όπως άλλωστε ευελπιστεί να κάνει και η ταλαίπωρη αγορά αυτοκινήτου, με την απόσυρση.
Καλή Χρονιά, λοιπόν, με ακόμα περισσότερα άλογα και καλύτερη διάθεση…
TOP 5
VW GOLF R
PEUGEOT RCZ
ALFA ROMEO GIULIETTA QV
VOLVO S60
SKODA FABIA RS
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΧ, ΡΟΥΛΑ… (BOXSTERΟΥΛΑ)
Θα σας διηγηθώ μια σύντομη ιστορία για το πώς γνώρισα την Boxster Spyder στην Κροατία. Αφού φτάσαμε με πολλή τύχη (χωρίς GPS και road book) σε ένα coffee stop στα μέσα της προγραμματισμένης διαδρομής, ένας άνθρωπος της εταιρείας προσφέρθηκε να γίνει ο πλοηγός μας στον δρόμο για το ξενοδοχείο. Το ότι ο τύπος είναι οδηγός αγώνων και δοκιμαστής της Porsche και θα οδηγούσε μια Panamera δεν με προβλημάτισε τόσο όσο το γεγονός ότι μαζί του στο αυτοκίνητο μπήκαν δύο καλλονές της διοργάνωσης (από αυτές που βγαίνουν έξω και σταματάει η κυκλοφορία). «Ωχ…», είπα στον συνοδηγό μου. «Θα πηγαίνει τέζα για να εντυπωσιάσει τις γκόμενες»… Λίγα λεπτά αργότερα βρισκόμουν να παλεύω πίσω από το τιμόνι της Boxster Spyder σε βρεγμένους φιδίσιους δρόμους, προσπαθώντας να μη χάσω από το οπτικό μου πεδίο τον δοκιμαστή της Porsche! Δύσκολο, αλλά πώς αλλιώς θα είχα την ευκαιρία να θαυμάσω το εκπληκτικό κράτημα της Spyder σε βρεγμένο δρόμο;
Δεύτερο στην επιλογή μου είναι το αγαπημένο μου αυτοκίνητο: το Mitsubishi ASX 1.8 diesel! Εχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης γερμανικής λιμουζίνας, καλές επιδόσεις και κατανάλωση ανάλογη… υβριδικού!
Στο νούμερο τρία βάζω την υβριδική Cayenne επειδή είναι το αυτοκίνητο που θα επιθυμούσα να έχω αν έβγαζα πολλά λεφτά και δεν με ενδιέφερε η κοινωνική κατακραυγή (η Cayenne έχει καταντήσει η Μερσεντές της δεκαετίας του ’80, το αυτοκίνητο που κάθε νεόπλουτος διαθέτει).
Επειτα έχεις την BMW X6 M, ένα απίστευτο μοντέλο για ανθρώπους με μεγάλο πορτοφόλι και μικρή αντίληψη της αισθητικής. Το Scirocco R και το Abarth Punto EVO μπήκαν στη λίστα μου επειδή είναι δύο αυτοκίνητα που μου θύμισαν έντονα τις νεανικές μου εμπειρίες με αγωνιστικά αυτοκίνητα σε αγώνες ταχύτητας. Δεν ξέρω αν θα τα αγόραζα τώρα στα 33, όμως χαίρομαι που υπάρχουν…
TOP5
Porsche Boxster Spyder
Mitsubishi ASX 1.8 diesel
Porsche Cayenne S Hybrid
BMW X6 M
VW Scirocco R
Abarth Punto EVO
ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
ΕΦΤΑΣΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΙΛΑΝΟ ΟΔΙΚΩΣ ΜΕ ΤΙΣ GIULIETTA ΚΑΙ 159 ΤΒ…
… ξέφυγα οδηγώντας το σούρουπο από Δεσφίνα για Αντίρριο την Ζ4 με τα 340 PS, ορκίστηκα ότι αν αλλάξω αυτοκίνητο θα πάρω Volvo S60 ή ΧC60.
Mercedes SLS
Ναύπακτος, απόγευμα, χτυπά το τηλέφωνο: «Ρε… έχεις για δοκιμή την SLS;». «Ναι, πώς είναι δυνατόν να το ξέρεις;». «Είδα φωτογραφία από το λιμανάκι της Ναυπάκτου». Δεν θα υποτιμήσω ποτέ ξανά το Facebook, παρότι δεν έχω προφίλ.
Αργά το βράδυ βγαίνω στην Εθνική προς Χαλκίδα, αποφασισμένος. Πατάω τέρμα, μετράω sec, άντεξα 23, και ναι, «το πήρα το μηδέν», που αναφέρει η Αλκηστις στο «Διθέσιο», αλλά όχι στο διακόσια.
Alfa Romeo Giulietta QV
Την ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά. Εξελίσσεται σε αγάπη, η σκέψη «αχ, να ‘μουνα 10 χρόνια νεότερος» πηγάζει απ’ την εικόνα της. Απόλυτα ισορροπημένη, ταχύτατη, στριφτερή, η πρώτη πραγματική Alfa Romeo μετά την 156 GTA.
BMW Z4 340 PS
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη MDCT άψογα συντονισμένο με τον διτούρμπινο κινητήρα των 340 PS κάτω από μια ηλεκτρονική ομπρέλα που σε κάνει «μάγκα». Δεν έχει καμία σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, αν ήταν αθλητής θα έτρεχε τα 1.500 μ. κάτω από 206 sec (σ.σ.: το συγκεκριμένο παγκόσμιο ρεκόρ του Μαροκινού Ελ Γκερούζ κρατά από το 1998).
Smart Electric Drive
Ζήσαμε στο μέλλον οδηγώντας το στο Εσεν. Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό και πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο. Με μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως το κινητό σας, μπαίνει σε κοινή πρίζα και έχει αυτονομία 135 χλμ. Πιλοτικά κινείται στους δρόμους 15 μεγαλουπόλεων.
VW Polo 1.2 TSI, DSG
Πρόκειται για το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Ακαμπτο, ευέλικτο, άνετο, οικονομικό, σβέλτο, όμορφο, αξιόπιστο. Ο turbo κινητήρας των 105 PS μοναδικά συνδυασμένος με το κιβώτιο DSG.
TOP 5
Mercedes SLS
Alfa Romeo Giulietta QV
BMW Z4 340 PS
Smart ΕD
VW Polo 1.2 TSI, DSG
TOP 5
VW GOLF R
PEUGEOT RCZ
ALFA ROMEO GIULIETTA QV
VOLVO S60
SKODA FABIA RS
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΧ, ΡΟΥΛΑ… (BOXSTERΟΥΛΑ)
Θα σας διηγηθώ μια σύντομη ιστορία για το πώς γνώρισα την Boxster Spyder στην Κροατία. Αφού φτάσαμε με πολλή τύχη (χωρίς GPS και road book) σε ένα coffee stop στα μέσα της προγραμματισμένης διαδρομής, ένας άνθρωπος της εταιρείας προσφέρθηκε να γίνει ο πλοηγός μας στον δρόμο για το ξενοδοχείο. Το ότι ο τύπος είναι οδηγός αγώνων και δοκιμαστής της Porsche και θα οδηγούσε μια Panamera δεν με προβλημάτισε τόσο όσο το γεγονός ότι μαζί του στο αυτοκίνητο μπήκαν δύο καλλονές της διοργάνωσης (από αυτές που βγαίνουν έξω και σταματάει η κυκλοφορία). «Ωχ…», είπα στον συνοδηγό μου. «Θα πηγαίνει τέζα για να εντυπωσιάσει τις γκόμενες»… Λίγα λεπτά αργότερα βρισκόμουν να παλεύω πίσω από το τιμόνι της Boxster Spyder σε βρεγμένους φιδίσιους δρόμους, προσπαθώντας να μη χάσω από το οπτικό μου πεδίο τον δοκιμαστή της Porsche! Δύσκολο, αλλά πώς αλλιώς θα είχα την ευκαιρία να θαυμάσω το εκπληκτικό κράτημα της Spyder σε βρεγμένο δρόμο;
Δεύτερο στην επιλογή μου είναι το αγαπημένο μου αυτοκίνητο: το Mitsubishi ASX 1.8 diesel! Εχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης γερμανικής λιμουζίνας, καλές επιδόσεις και κατανάλωση ανάλογη… υβριδικού!
Στο νούμερο τρία βάζω την υβριδική Cayenne επειδή είναι το αυτοκίνητο που θα επιθυμούσα να έχω αν έβγαζα πολλά λεφτά και δεν με ενδιέφερε η κοινωνική κατακραυγή (η Cayenne έχει καταντήσει η Μερσεντές της δεκαετίας του ’80, το αυτοκίνητο που κάθε νεόπλουτος διαθέτει).
Επειτα έχεις την BMW X6 M, ένα απίστευτο μοντέλο για ανθρώπους με μεγάλο πορτοφόλι και μικρή αντίληψη της αισθητικής. Το Scirocco R και το Abarth Punto EVO μπήκαν στη λίστα μου επειδή είναι δύο αυτοκίνητα που μου θύμισαν έντονα τις νεανικές μου εμπειρίες με αγωνιστικά αυτοκίνητα σε αγώνες ταχύτητας. Δεν ξέρω αν θα τα αγόραζα τώρα στα 33, όμως χαίρομαι που υπάρχουν…
TOP5
Porsche Boxster Spyder
Mitsubishi ASX 1.8 diesel
Porsche Cayenne S Hybrid
BMW X6 M
VW Scirocco R
Abarth Punto EVO
ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
ΕΦΤΑΣΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΙΛΑΝΟ ΟΔΙΚΩΣ ΜΕ ΤΙΣ GIULIETTA ΚΑΙ 159 ΤΒ…
… ξέφυγα οδηγώντας το σούρουπο από Δεσφίνα για Αντίρριο την Ζ4 με τα 340 PS, ορκίστηκα ότι αν αλλάξω αυτοκίνητο θα πάρω Volvo S60 ή ΧC60.
Mercedes SLS
Ναύπακτος, απόγευμα, χτυπά το τηλέφωνο: «Ρε… έχεις για δοκιμή την SLS;». «Ναι, πώς είναι δυνατόν να το ξέρεις;». «Είδα φωτογραφία από το λιμανάκι της Ναυπάκτου». Δεν θα υποτιμήσω ποτέ ξανά το Facebook, παρότι δεν έχω προφίλ.
Αργά το βράδυ βγαίνω στην Εθνική προς Χαλκίδα, αποφασισμένος. Πατάω τέρμα, μετράω sec, άντεξα 23, και ναι, «το πήρα το μηδέν», που αναφέρει η Αλκηστις στο «Διθέσιο», αλλά όχι στο διακόσια.
Alfa Romeo Giulietta QV
Την ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά. Εξελίσσεται σε αγάπη, η σκέψη «αχ, να ‘μουνα 10 χρόνια νεότερος» πηγάζει απ’ την εικόνα της. Απόλυτα ισορροπημένη, ταχύτατη, στριφτερή, η πρώτη πραγματική Alfa Romeo μετά την 156 GTA.
BMW Z4 340 PS
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη MDCT άψογα συντονισμένο με τον διτούρμπινο κινητήρα των 340 PS κάτω από μια ηλεκτρονική ομπρέλα που σε κάνει «μάγκα». Δεν έχει καμία σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, αν ήταν αθλητής θα έτρεχε τα 1.500 μ. κάτω από 206 sec (σ.σ.: το συγκεκριμένο παγκόσμιο ρεκόρ του Μαροκινού Ελ Γκερούζ κρατά από το 1998).
Smart Electric Drive
Ζήσαμε στο μέλλον οδηγώντας το στο Εσεν. Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό και πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο. Με μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως το κινητό σας, μπαίνει σε κοινή πρίζα και έχει αυτονομία 135 χλμ. Πιλοτικά κινείται στους δρόμους 15 μεγαλουπόλεων.
VW Polo 1.2 TSI, DSG
Πρόκειται για το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Ακαμπτο, ευέλικτο, άνετο, οικονομικό, σβέλτο, όμορφο, αξιόπιστο. Ο turbo κινητήρας των 105 PS μοναδικά συνδυασμένος με το κιβώτιο DSG.
TOP 5
Mercedes SLS
Alfa Romeo Giulietta QV
BMW Z4 340 PS
Smart ΕD
VW Polo 1.2 TSI, DSG
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr