Η φιλοξενία του Ράλλυ Ακρόπολις

Η φιλοξενία του Ράλλυ Ακρόπολις

Μετρώντας πλέον αντίστροφα τις ώρες για την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις και λίγο πριν την ολοκλήρωση των εργασιών διαμόρφωσης στο service park συναντήσαμε την Ελίνα Σμπώκου, υπεύθυνη για το hospitality του φετινού αγώνα, η οποία μας μίλησε για τη φιλοσοφία και τις ιδιαιτερότητες πίσω από την οργάνωση...

Η φιλοξενία του Ράλλυ Ακρόπολις
Μετρώντας πλέον αντίστροφα τις ώρες για την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις και λίγο πριν την ολοκλήρωση των εργασιών διαμόρφωσης στο service park συναντήσαμε την Ελίνα Σμπώκου, υπεύθυνη για το hospitality του φετινού αγώνα, η οποία μας μίλησε για τη φιλοσοφία και τις ιδιαιτερότητες πίσω από την οργάνωση των υπηρεσιών φιλοξενίας σε έναν αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Τι απαιτήσεις έχει η οργάνωση του hospitality ενός αγώνα του WRC όπως το Ακρόπολις;
Έχουμε εμπειρία μεγαλύτερη των 10 ετών στη διοργάνωση εκδηλώσεων, όμως σίγουρα οι απαιτήσεις που υπάρχουν στο πλαίσιο ενός αγώνα είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Από τη μια πλευρά πρέπει να προσφέρεις κάποιες παροχές που να είναι κατά κάποιο τρόπο πιο αναβαθμισμένες σε επίπεδο πρόσβασης, άνεσης αλλά και ενημέρωσης, ώστε αυτός που θα τις χρησιμοποιήσει να αισθανθεί πως είναι ξεχωριστός θεατής. Την ίδια στιγμή, όμως, όλα αυτά δε θα πρέπει να τον απομακρύνουν από τη δράση. Όλοι θέλουν να απολαμβάνουν τις παροχές αλλά να είναι και κοντά στο χώμα, στα αυτοκίνητα και στον ήλιο. Σε έναν αγώνα ράλλυ συναντιούνται δύο κόσμοι. Ο κόσμος του hospitality που έχει να κάνει με το φαγητό, την άνεση και την καλοπέραση και ο κόσμος του σκληροπυρινικού θεατή που πάνω απ'όλα βάζει το θέαμα και την ένταση του αγώνα. Είχαμε την τύχη στην ομάδα που οργανώθηκε για τον αγώνα φέτος να βρισκόμαστε όλοι στο ίδιο μήκος κύματος, οπότε οι δυσκολίες που συναντήσαμε αντιμετωπίστηκαν. Η Οργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις έκανε σαφές από την πρώτη στιγμή πως το hospitality είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αγώνα.

Αναζητήθηκαν στοιχεία από άλλους αγώνες του WRC;
Παρακολουθήσαμε έξι αγώνες του θεσμού τους τελευταίους οκτώ μήνες . Από αυτούς «πήραμε», αλλά και διδαχθήκαμε από αρκετά πράγματα. Για παράδειγμα στο Ράλλυ Ιορδανίας είδαμε πώς αντιμετωπίζονται οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και τι πρέπει να κάνουμε για τους θεατές σε τέτοιες συνθήκες. Το Ράλλυ Ισπανίας κατά την άποψή μου είναι το πιο άρτιο σε επίπεδο φιλοξενίας των θεατών και όχι μόνο σε επίπεδο hospitality. Οι Ισπανοί έχουν προσπαθήσει πάρα πολύ ώστε να δημιουργήσουν έναν αγώνα για τους θεατές, ενώ οι υπόλοιποι στήνουν τους αγώνες με επίκεντρο τους αγωνιζόμενους. Από εκεί και πέρα στο Μόντε Κάρλο είδαμε τι ζητάει ένας θεατής που και θέλει και μπορεί να πληρώσει για να χρησιμοποιήσει ακόμα και ελικόπτερο για να βρεθεί στις ειδικές διαδρομές.
Κλείσιμο

Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του hospitality στο φετινό Ακρόπολις;
Έχουμε τρείς κεντρικούς άξονες. Ο πρώτος και κυριότερος αφορά την τέντα του hospitality στο service park, στην καρδιά του αγώνα. Προσπαθήσαμε να είναι ελαφρά υπερυψωμένη ώστε να μπορεί ο θεατής από αυτήν να έχει εύκολη οπτική πρόσβαση σε όλο το χώρο και στα service των ομάδων γύρω. Η κυριότερη ιδέα πάντως
για φέτος, που μάλιστα δεν την είδαμε σε άλλους αγώνες και πιστεύω πως είναι πολύ σημαντική, είναι το κομμάτι του live feed. Το ράλλυ είναι ένας αγώνας με την ιδιαιτερότητα πως δεν είναι εύκολο να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή την εξέλιξη όπως για παράδειγμα στη Formula 1. Μπορείς να είσαι σε μια ειδική και να δεις ένα πολύ γρήγορο πέρασμα από ένα αυτοκίνητο αλλά δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα για την τελική επίδοσή του. Σε συνεργασία με το wrc.com θα έχουμε οθόνες στις οποίες θα υπάρχουν ζωντανά αποτελέσματα, split times, ενώ συνεργάτες μας θα ενημερώνουν και θα εξηγούν στους θεατές τι συμβαίνει.
Οποιαδήποτεπληροφόρηση μπορείς να βρεις μέσω Internet θα υπάρχει διαθέσιμη και εδώ. Στόχος μας είναι να μαζέψουμε και να βάλουμε στο κλίμα και θεατές που δε γνωρίζουν από ράλλυ ώστε να διευρύνουμε το κοινό του Ακρόπολις. Ο δεύτερος άξονας είναι οι τέντες που θα υπάρχουν στις ειδικές διαδρομές. Φέτος διαλέξαμε τρεις για
να δούμε και την ανταπόκριση που θα υπάρχει. Θα υπάρχουν τέντες την Παρασκευή στη Θήβα, το Σάββατο στις Μυκήνες και την Κυριακή στα Νέα Πίσια 2. Και εκεί θα υπάρχει εικόνα και πληροφόρηση από τον αγώνα, όπως και συνεργάτης μας για συνεχή ενημέρωση και φυσικά όλες οι ανέσεις με φαγητό και αναψυκτικά.
Στόχος μας ήταν ουσιαστικά το hospitality στις ειδικές να είναι μια εμπειρία ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο. Τέλος ο τρίτος άξονας είναι τα VIP Ceremonial Spots στην εκκίνηση και στον τερματισμό. Είναι ειδικά επιλεγμένοι χώροι στους οποίους οι θεατές θα μπορούν να έχουν την καλύτερη οπτική επαφή με τις δύο τελετές του αγώνα απολαμβάνοντας βέβαια όλες τις ανέσεις.

Πού μπορούμε να επικεντρώσουμε τις καινοτομίες του φετινού hospitality;
Το πρώτο που μπορούμε να επισημάνουμε έχει να κάνει με την ενημέρωση. Προσπαθήσαμε ώστε να εξασφαλίσουμε στο θεατή τη δυνατότητα να ενημερώνεται σε συνεχή βάση. Το δεύτερο καινοτόμο στοιχείο έχει να κάνει με το να προσφέρουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να προσελκύσουμε και κοινό πέρα από τον κύκλο των παραδοσιακών θεατών.

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις στις οποίες έχουμε εμπλακεί. Μόνο αν το ζήσεις από μέσα μπορείς να καταλάβεις πόσο απλωμένο, πόσο μεγάλο είναι και πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που εργάζονται από διαφορετικά πόστα για τον αγώνα. Η οργάνωση ενός τέτοιου αγώνα περιλαμβάνει το αγωνιστικό κομμάτι, το δημιουργικό κομμάτι, το marketing, την οργάνωση όλων των περιφερειακών εκκρεμοτήτων, τη συνεργασία με τους ξένους. Η μεγαλύτερη λοιπόν δυσκολία είναι ο συντονισμός μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Μια κίνηση που κάνουμε εμείς για παράδειγμα μπορεί να επηρεάζει κάποιον άλλο τομέα. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει πολύ καλή συνεννόηση και συνεργασία και πολλές φορές με ανθρώπους που δεν είναι στο ίδιο μήκος κύματος με εσένα ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα.

Ποια ήταν τα βασικά κριτήρια για τη δημιουργία των πακέτων του hospitality;

Πρώτα απ'όλα προσπαθήσαμε να είναι όσο το δυνατόν πιο προσιτά οικονομικά. Φυσικά υπάρχουν και πακέτα με υψηλό κόστος, ωστόσο ακόμα και αυτά περιέχουν ένα πολύ υψηλό επίπεδο παροχών όπως για παράδειγμα τη μεταφορά σε ειδικές διαδρομές με ελικόπτερο. Φέτος όλα όσα έχουμε σχεδιάσει δεν έχουν σαν στόχο το κέρδος αλλά θέλουμε να λειτουργήσουν ως μέσο για την προσέλκυση του κόσμου σε κάτι διαφορετικό απ'όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Άλλωστε το ράλλυ είναι κάτι που σου προσφέρει το θέαμα δωρεάν. Για να μπορέσεις να πείσεις λοιπόν κάποιον για να πληρώσει θα πρέπει να προσφέρεις και κάτι απόλυτα ανταποδοτικό. Προσπαθήσαμε λοιπόν να κρατήσουμε το κόστος σε όσο το δυνατό πιο χαμηλό επίπεδο και την ίδια στιγμή να προσφέρουμε εύκολη πρόσβαση στην καρδιά της δράσης, άνεση, αλλά και συνεχή πληροφόρηση και επαφή με την εξέλιξη του αγώνα.

Πόσο μπορεί το hospitality να βοηθήσει τον αγώνα;
Πιστεύω πως είναι ένα από τα συστατικά του αγώνα. Αν δεν ήταν τόσο σημαντικό τότε δε θα είχε η κάθε ομάδα το δικό της hospitality. Εξυπηρετεί και άλλες ανάγκες πέρα από αυτές των θεατών, όπως αυτές των ανταποδοτικών ενεργειών προς τους χορηγούς αλλά και τη συνολική φιλοξενία του αγώνα. Με το hospitality δείχνεις ένα πρόσωπο φιλοξενίας που θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε αθλητική διοργάνωση. Δεν είναι τυχαίο πως το hospitality συγκέντρωσε το ενδιαφέρον πολλών θεατών από το εξωτερικό ενώ αγκαλιάστηκε και από πολλούς χορηγούς οι οποίοι βρήκαν ένα εξαιρετικό μέσο για την επαφή τους με τον κόσμο.

Η Ελίνα Σμπώκου είναι επικεφαλής της εταιρίας The Genie (www.thegenie.gr) η οποία εξειδικεύεται στην οργάνωση event, εκδηλώσεων και υπηρεσιών φιλοξενίας και έχει αναλάβει φέτος το hospitality του Ράλλυ Ακρόπολις.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης