Ράλι Ακρόπολις: Προηγείται ο Νόβικοφ (upd)!
03.06.2013
13:11
Ο 23χρονος Ρώσος οδηγός Εβγένι Νόβικοφ με συνοδηγό την Ίλκα Μίνορ με Ford Fiesta WRC κέρδισε μετά την 1η και τη 2η ειδική της πρώτης μέρας του Ράλι Ακρόπολις.
Ο 23χρονος Ρώσος οδηγός Εβγένι Νόβικοφ με συνοδηγό την Ίλκα Μίνορ με Ford Fiesta WRC κέρδισε μετά την 1η και τη 2η ειδική της πρώτης μέρας του Ράλι Ακρόπολις.
Η δεύτερη ειδική διαδρομή ήταν η νυχτερινή της Κινέττας μήκους 26km. Ο Νόβικοφ βγήκε απ’ αυτή ταχύτερα απ’ όλους. Ειδικότερα πήρε ακόμη +9.7 sec από το δεύτερο Ντανιέλ Σόρντο που τον ακολουθεί στην κατάταξη με διαφορά 30 sec και 2.8sec από τον τρίτο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα που ακολουθεί με διαφορά 39sec.
Για όσους δεν τον γνωρίζουν ο Νόβικοφ είναι ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που έχει σημειώσει ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, κάτι που πέτυχε το 2009 σε ηλικία 18 ετών, στο δικό μας Ακρόπολις. Ήταν στο Ακρόπολις 35ος το 2008, 15ος το 2009, 20ος το 2011 ενώ εγκατέλειψε πέρυσι.
Φέτος είναι 8ος στη βαθμολογία με 27 βαθμούς. Έχει εκκινήσει σε 41 αγώνες και έχει ανέβει 2 φορές στο βάθρο (πέρυσι Πορτογαλία/Σαρδηνία). Πριν την εκκίνηση του Ακρόπολις είχε κερδίσει 10 ειδικές διαδρομές, τώρα έφτασε στις 12.
Η δεύτερη ειδική διαδρομή ήταν η νυχτερινή της Κινέττας μήκους 26km. Ο Νόβικοφ βγήκε απ’ αυτή ταχύτερα απ’ όλους. Ειδικότερα πήρε ακόμη +9.7 sec από το δεύτερο Ντανιέλ Σόρντο που τον ακολουθεί στην κατάταξη με διαφορά 30 sec και 2.8sec από τον τρίτο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα που ακολουθεί με διαφορά 39sec.
Για όσους δεν τον γνωρίζουν ο Νόβικοφ είναι ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που έχει σημειώσει ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, κάτι που πέτυχε το 2009 σε ηλικία 18 ετών, στο δικό μας Ακρόπολις. Ήταν στο Ακρόπολις 35ος το 2008, 15ος το 2009, 20ος το 2011 ενώ εγκατέλειψε πέρυσι.
Φέτος είναι 8ος στη βαθμολογία με 27 βαθμούς. Έχει εκκινήσει σε 41 αγώνες και έχει ανέβει 2 φορές στο βάθρο (πέρυσι Πορτογαλία/Σαρδηνία). Πριν την εκκίνηση του Ακρόπολις είχε κερδίσει 10 ειδικές διαδρομές, τώρα έφτασε στις 12.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών (σ.σ: από το γραφείο Τύπου) μετά τη νυχτερινή ειδική διαδρομή όπου φυσούσε δυνατά ήταν:
2 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Δεν είμαι ευχαριστημένος. Σχεδόν τούμπαρα το αυτοκίνητο, στο ασφάλτινο κομμάτι άνοιξα την τροχιά και βρεθήκαμε στις δύο ρόδες».
3 SORDO Daniel - DEL BARRIO Carlos
«Η οδήγηση ήταν πιο καθαρή. Έχασα χρόνο, ήταν μια δύσκολη ημέρα, αλλά είμαι ευχαριστημένος που βρίσκομαι εδώ χωρίς προβλήματα».
4 OSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas
«Δύσκολη ειδική, είμαι απογοητευμένος μετά την 1η ειδική. Είναι δύσκολο να επανέλθω. Θα προσπαθήσω να είμαι σε καλύτερη κατάσταση αύριο και να το παλέψω όσο μπορώ».
5 NOVIKOV Evgeny - MINOR Ilka
«Πήγαμε αρκετά καλά. Κάναμε κάποια μικρά λάθη με τα φρένα στο σκοτάδι. Όλα καλά, είναι καλό που προηγούμαστε αύριο».
6 AL ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
«Κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητο, με το εμπρός τμήμα. Νομίζω συνέβη στη μεγάλη ειδική. Θα προσπαθήσουμε να τερματίσουμε και να μην κάνουμε λάθη».
7 LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka
«Ήταν διασκεδαστικό, κανένα πρόβλημα με τη σκόνη. Το θέμα με το χειρόφρενο λύθηκε στο σέρβις. Το αυτοκίνητο υποστρέφει σε κάποια σημεία και δεν ξέρω το λόγο, γιατί δεν ήταν έτσι στις δοκιμές».
9 MIKKELSEN Andreas - MARKKULA Mikko
«Ήταν λίγο δύσκολα στην ειδική. Χάλασε η ένδειξη ταχυτήτων, έδειχνε μόνο 3η. Κάποιες φορές ήμουν με μία πάνω, άλλες με μία κάτω. Προσπάθησα να μετράω τις αλλαγές».
10 AL QASSIMI Khalid - MARTIN Scott
«Η ειδική είχε πολλές πέτρες, αλλά η πρόσφυση είναι καλύτερη, μπόρεσα να οδηγήσω, το ευχαριστήθηκα. Τα παιδιά στο σέρβις έκαναν καλή δουλειά. Είναι συναρπαστικό να οδηγείς νύχτα».
11 NEUVILLE Thierry - GILSOUL Nicolas
«Το αυτοκίνητο είναι καλύτερο τώρα. Τα ελατήρια ήταν μαλακά και έπρεπε να κόψουμε σε κάποια σημεία. Χτυπήσαμε ένα μεγάλο βράχο, αλλά ξεφύγαμε αλώβητοι».
21 PROKOP Martin - ERNST Michal
«Ήταν πολύ καλύτερα απ' ό,τι περίμενα. Δεν είχε σκόνη, τα φώτα μας ήταν καλά και η πρόσφυση πολύ καλύτερη. Αύριο η θέση εκκίνησης θα είναι καλύτερη».
Σύνοψη
Αν κάποιοι είχαν απορία σχετικά με το τι σημαίνει Ακρόπολις, κατάλαβαν! Ο σκληρότερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι έδειξε από νωρίς τα δόντια του στους συμμετέχοντες.
Αμέσως μετά την Τελετή Εκκίνησης στο Ζάππειο, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τα πληρώματα έφυγαν για τα βουνά της Κορινθίας, και συγκεκριμένα για τη «θηριώδη» ειδική διαδρομή Κινέτα-Πίσσια των 47,70 χιλιομέτρων. Με το «καλημέρα», το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπαστιάν Οζιέ, έμελλε να γίνει ο πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις. Αρχικά ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Όμως, δεν ήταν μόνο αυτός που έχασε πολύτιμο έδαφος από την 1η κιόλας ειδική. Ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Μίκο Χίρβονεν, αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6 λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Σαν να μην έφταναν μόνο αυτοί, ακόμα ένας οδηγός που τέθηκε εκτός μάχης ήταν ο Μαντς 'Οστμπεργκ με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του να χάνεται, χωρίς -περιέργως- περαιτέρω ζημιές, αλλά χάνοντας χρόνο της τάξης των 2 λεπτών.
Κάπως έτσι, άνθρωπος της ημέρας έμελλε να είναι ο Εβγένι Νόβικοφ με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα, κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου, έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.
Η δράση συνεχίζεται το Σάββατο στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου, με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ο αγώνας θα συνεχιστεί αύριο με 8 ειδικές διαδρομές. Κλέλια – Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια θα γίνουν από δυο φορές πρωί και απόγευμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr