Ράλι Ντακάρ: Ο Σάινθ διατηρεί την πρωτοπορία

Ράλι Ντακάρ: Ο Σάινθ διατηρεί την πρωτοπορία

Ο αγώνας έχει αρχίσει να δείχνει το σκληρό του πρόσωπο σε οδηγούς και οχήματα. Ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ δεν κέρδισε τη σημερινή ειδική...

Ράλι Ντακάρ: Ο Σάινθ διατηρεί την πρωτοπορία

Ο αγώνας έχει αρχίσει να δείχνει το σκληρό του πρόσωπο σε οδηγούς και οχήματα. Ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ δεν κέρδισε τη σημερινή ειδική αλλά διατήρησε την πρωτοπορία. Ταχύτερος στην κατηγορία των αυτοκινήτων ήταν ο Νασέρ Αλ Ατίγια.

Αρκετά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα πληρώματα τόσο στην πλοήγηση όσο και λόγω των απαιτητικών διαδρομών.

Κλείσιμο
Χαρακτηριστικό και το κλίμα έτσι όπως μεταφέρεται μέσα από το Δελτίο Τύπου του Βασίλη Ορφανού,
μοναδικού Έλληνα που αγωνίζεται στον αγώνα αντοχής: 

Το «ζέσταμα» τελείωσε για τους οδηγούς του Dakar! Η ειδική διαδρομή της Τρίτης 4 Ιανουαρίου, απέδειξε γιατί ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τόσο συναρπαστικός. Το μαραθώνιο ετάπ (521χλμ. ) ήταν και η μεγάλη πρόκληση που δυσκόλεψε πολύ όλους τους οδηγούς ανατρέποντας ακόμα και βαθμολογικές ισορροπίες.
Ο Βασίλης Ορφανός μετά από μια εκπληκτική μέρα ανέβηκε στην 79η από την
90η θέση της γενικής κατάταξης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδιναν
οι διοργανωτές αργά χτες βράδυ.
«Ήταν μια δύσκολη ειδική με αρκετή πέτρα. Ταυτόχρονα όμως ήταν η ευκαιρία
μου να κερδίσω με ασφάλεια μερικές θέσεις οδηγώντας επιθετικά σε εδάφη με
πέτρα και βράχια που θύμιζαν πολύ Ελλάδα», δηλώνει ο ίδιος. Και συνεχίζει
επισημαίνοντας ότι το ετάπ της Τρίτης ήταν μια καλή πρόβα για το ετάπ της
επόμενης: «Σήμερα (σ.σ. την Τρίτη) ανεβοκατεβήκαμε βουνά ξεπερνώντας
ακόμα και τα 3300 μέτρα. Στόχος ήταν να προετοιμαστεί προοδευτικά το σώμα για την αυριανή ημέρα καθώς αύριο η δυσκολία δε θα είναι στα πολλά χιλιόμετρα αλλά στο μεγάλο υψόμετρο (4800μ) που καλούμαστε απότομα να
ανέβουμε. Δυσκολία και για εμάς ως προς τη φυσιολογία αλλά και για τις μηχανές», λέει ο Βασίλης ο οποίος θυμάται ότι σε μια αντίστοιχη ειδική το 2009 πολλοί συναθλητές του υπέφεραν από υπνηλία και είχαν τάσεις λιποθυμίας.

Παραλειπόμενα από την ειδική της Δευτέρας (stage 2)
Άτυχος στάθηκε ο Τζόαν Μπαρέντα Μπορτ ο οποίος αγωνιζόταν με το Νο 60, ως μέλος
της ομάδας της Aprilia. Στην ειδική της Δευτέρας 3 Ιανουαρίου, ο Ισπανός
εγκατέλειψε τον αγώνα αφού μια πτώση σε κλειστή στροφή είχε σαν
αποτέλεσμα να χάσει το τιμόνι της μηχανής του. «Σταμάτησα για να βοηθήσω
τον συναθλητή μου. Ευτυχώς που δεν είχε χτυπήσει», λέει ο Βασίλης Ορφανός
περιγράφοντας μια «τυπική» ημέρα του Dakar. «Ειδικά το ετάπ της Δευτέρας
ήταν πολύ γρήγορο. Σε κάποια σημεία μπορούσες να ξεπεράσεις και τα 160χλμ.
αλλά οι στροφές θέλουν πάντα προσοχή, κράτημα του γκαζιού. Η σκόνη γίνεται
σα πούδρα και γλιστράει απίστευτα», εξηγεί ο Βασίλης.

Το σακίδιο
«Θα μας πεις τι έχει μέσα το σακίδιο που κουβαλάς κάθε μέρα στην πλάτη;»,
ρωτάει ένα από τα μέλη του γκρουπ που έχει φτιαχτεί στο Facebook με νέα,
φωτογραφίες και διαρκή πληροφόρηση για τη προσπάθεια του Βασίλη στο
Rally Dakar. Ο ίδιος όμως αρνείται να αποκαλύψει: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι
έχω μέσα την ελληνική σημαία. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε όταν επιστρέψω»,
λέει.

Ο συγκλονιστικός κόσμος
Οι αμύητοι στο Rally Dakar δεν εντυπωσιάζονται μόνο από το συνεχή
μαραθώνιο των οδηγών. Αυτό που τους εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος με τον
οποίο οι κάτοικοι της Αργεντινής υποδέχονται όλο το «καραβάνι» που μετέχει
στον αγώνα. «Είναι πραγματικά συγκλονιστικό», λέει ο Βασίλης ο οποίος
ανάλογη εμπειρία είχε και από τη συμμετοχή του το 2009.
«Στο bivouac που στήθηκε στον ιππόδρομο του Tucuman από όπου ξεκινήσαμε
την Τρίτη, ο κόσμος σχημάτιζε ουρά 1χλμ. απ’ έξω, με σημαίες στα χέρια,
τραβώντας φωτογραφίες, χειροκροτώντας, ζητώντας αναμνηστικά. Για αυτούς
το Dakar είναι μια γιορτή. Υποστηρίζουν με πάθος τους εγχώριους οδηγούς και
λατρεύουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τον αγώνα. Και μιλάμε για την επαρχία
της Αργεντινής και όχι για μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που το κάνει ακόμα
πιο εντυπωσιακό», σύμφωνα με τον Βασίλη.

Σύμφωνα δε με μαρτυρίες ανθρώπων που συνοδεύουν τις αποστολές των
οδηγών οι Αργεντίνοι δε διστάζουν να χειροκροτήσουν ακόμα και τα…
συνοδευτικά τροχόσπιτα ενώ 5 τοπικά ραδιόφωνα έχουν 24ωρη κάλυψη του
αγώνα με παρουσιαστές επί τόπου, όπως συνέβη στο Tucuman, οι οποίοι ζητούν
δηλώσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Τηλεοπτικά δε, ο αγώνας καλύπτεται
επί 24ωρου από δυο δορυφορικά κανάλια.

Δείτε την γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα, στις μοτοσικλέτες και στα Quad

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης