Ράλι Ντακάρ : Οι αθέατες λεπτομέρειες
Ράλι Ντακάρ : Οι αθέατες λεπτομέρειες
Για πάνω από τρεις δεκαετίες πρωταθλητές αλλά και «εξερευνητές» δοκίμασαν τις δυνάμεις τους σε έναν αγώνα αντοχής...
UPD:
Για πάνω από τρεις δεκαετίες πρωταθλητές αλλά και «εξερευνητές» δοκίμασαν τις δυνάμεις τους σε έναν αγώνα αντοχής στον οποίο έπρεπε να δώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους: των οδηγικών, της φυσικής κατάστασης αλλά και του προσανατολισμού.
Το Ράλι Ντακάρ, αρχικά στην Αφρική, τώρα στις ερήμους του κόσμου, ενώνει ανθρώπους παθιασμένους, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, με μοτοσυκλέτα, με αυτοκίνητο, με φορτηγό. Οι ορειβάτες το αναζητούν στο Έβερεστ, οι ιστιοπλόοι στο La Route du Rhum. Για τους οδηγούς, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να τρέξουν στο Ράλι Ντακάρ. Οι ίδιοι λένε ότι δεν είναι μόνο η ανάγκη για ταχύτητα. Το Ράλι Ντακάρ απαιτεί από αυτούς να «υποτάξουν» δύσκολα εδάφη, να βρουν σημάδια στο πουθενά, να επιμείνουν όταν η λογική τους υποδεικνύει να τα παρατήσουν.
Από την Αφρική στη Λατινική Αμερική. Ξεκίνησε στην Αφρική και εκεί ουσιαστικά έχτισε το μύθο του. Ράλι Ντακάρ σημαίνει άγνωστο. Σημαίνει να ανακαλύπτεις τοποθεσίες, χώρες, ηπείρους. Το Ντακάρ, για συντομία, έλκει την ονομασία του από τη πρωτεύουσα της Σενεγάλης. Μέχρι το 2008 η πλήρης ονομασία του αγώνα ήταν Ράλι Paris –Dakar, καθώς ο αγώνας ξεκινούσε από ευρωπαϊκό έδαφος και ολοκληρώνονταν σε αφρικανικό, μέσα από την έρημο Σαχάρα. Τρομοκρατικές απειλές ανάγκασαν τους διοργανωτές, το 2008, να αναβάλουν τον αγώνα και να μεταφέρουν την επόμενη χρονιά τη «δράση» στη Λατινική Αμερική. Η αρχική ονομασία παραμένει, αλλά πλέον η Αργεντινή, η Χιλή, η έρημος Ατακάμα και οι Άνδεις έχουν αναλάβει να θέσουν τις προκλήσεις στους οδηγούς.
Όμως, πέρα και πάνω από το ρομαντικό της πρόκλησης,
Το Ράλι Ντακάρ, αρχικά στην Αφρική, τώρα στις ερήμους του κόσμου, ενώνει ανθρώπους παθιασμένους, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, με μοτοσυκλέτα, με αυτοκίνητο, με φορτηγό. Οι ορειβάτες το αναζητούν στο Έβερεστ, οι ιστιοπλόοι στο La Route du Rhum. Για τους οδηγούς, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να τρέξουν στο Ράλι Ντακάρ. Οι ίδιοι λένε ότι δεν είναι μόνο η ανάγκη για ταχύτητα. Το Ράλι Ντακάρ απαιτεί από αυτούς να «υποτάξουν» δύσκολα εδάφη, να βρουν σημάδια στο πουθενά, να επιμείνουν όταν η λογική τους υποδεικνύει να τα παρατήσουν.
Από την Αφρική στη Λατινική Αμερική. Ξεκίνησε στην Αφρική και εκεί ουσιαστικά έχτισε το μύθο του. Ράλι Ντακάρ σημαίνει άγνωστο. Σημαίνει να ανακαλύπτεις τοποθεσίες, χώρες, ηπείρους. Το Ντακάρ, για συντομία, έλκει την ονομασία του από τη πρωτεύουσα της Σενεγάλης. Μέχρι το 2008 η πλήρης ονομασία του αγώνα ήταν Ράλι Paris –Dakar, καθώς ο αγώνας ξεκινούσε από ευρωπαϊκό έδαφος και ολοκληρώνονταν σε αφρικανικό, μέσα από την έρημο Σαχάρα. Τρομοκρατικές απειλές ανάγκασαν τους διοργανωτές, το 2008, να αναβάλουν τον αγώνα και να μεταφέρουν την επόμενη χρονιά τη «δράση» στη Λατινική Αμερική. Η αρχική ονομασία παραμένει, αλλά πλέον η Αργεντινή, η Χιλή, η έρημος Ατακάμα και οι Άνδεις έχουν αναλάβει να θέσουν τις προκλήσεις στους οδηγούς.
Όμως, πέρα και πάνω από το ρομαντικό της πρόκλησης,
οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για το Ράλι Ντακάρ. Ακόμα πιο συχνό φαινόμενο είναι οι οδηγοί να εγκαταλείπουν, αρκετοί και από την πρώτη ημέρα. Γι’ αυτό και είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο τερματισμός θεωρείται μεγάλη επιτυχία.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011: Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Έναν καταρράκτη από χρώματα «υπόσχονται» οι διοργανωτές του 33ου Ράλι Ντακάρ, του τρίτου κατά σειρά που διοργανώνεται στη Λατινική Αμερική. Φέτος η διαδρομή «κατευθύνει» τους διαγωνιζόμενους στο βόρειο τμήμα τόσο της Αργεντινής όσο και της Χιλής, τους δίνει μια μικρή γεύση από τις όμορες χώρες και τους «αποκαλύπτει» μια ποικιλία τοπίου, εδαφών αλλά κυρίως… δυσκολιών!
Η αχανής Αργεντινή θα τονώσει τη φαντασία όσων αγαπούν τις μεγάλες ανοιχτές εκτάσεις. Αφήνοντας πίσω το Μπουένος Άιρες για το βορρά, τόσο οι απλές όσο και οι ειδικές διαδρομές αποκαλύπτουν μια χώρα των αντιθέσεω,ν όπου μέσα μια μέρα ή μέσα σε 100 χιλιόμετρα το τοπίο δεν θα είναι ποτέ το ίδιο. Οι συνθήκες θα είναι τέτοιες που θα ανταμειφθούν οι οδηγοί που
μπορούν να προσαρμοστούν στην εναλλαγή στεγνού – βρεγμένου. Οι τρεις πρώτες ημέρες επί Αργεντίνικου εδάφους θα φιλοξενηθούν στις επαρχίες Jujuy και Salta, κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία ενώ πολλές διαδρομές έχουν χαραχθεί γύρω από τη Route 40, ένα από τα τρία μεγαλύτερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως.
Η είσοδος στη Χιλή κατά τη διάρκεια του 33ου Ράλι Ντακάρ σημαίνει πέρασμα από τις Άνδεις μέσω του el Paso de Jama. Για να φτάσουν όμως οι οδηγοί στο πέρασμα θα πρέπει να ξεκινήσουν μέσα στη νύχτα! Αλλά η Χιλή θα ικανοποιήσει και τους λάτρεις των αμμόλοφων με την έρημο Ατακάμα. Το Copiapo και το Iquique αναδεικνύονται σε μείζονος σημασίας πόλεις, στην ίδια λίστα θα πρέπει να προστεθεί με το λιμάνι του Arica, στο βόρειο άκρο της χώρας στα σύνορα με το Περού. Σε αυτό το στάδιο, οι οδηγοί βρίσκονται στο μέσο του αγώνα και οι
διοργανωτές προειδοποιούν ότι πολλές διαδρομές στην έρημο είναι καθοριστικές, ότι θα χρειαστούν εξαιρετικές ικανότητες προσανατολισμού και ότι σε αυτό το σημείο οι καλύτεροι θα ξεχωρίσουν.
Από το πέρασμα του Σαν Φραντσίσκο (4726μ.) ξανά πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια Cordillera των Άνδεων. «Μη ξεχαστείτε με τις φωτογραφίες», συμβουλεύουν τους αγωνιζόμενους οι διοργανωτές διότι μπροστά τους απλώνονται οι λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Οι εναλλαγές του σκηνικού στο δρόμο προς το San Juan, λίγο πριν το τέλος, είναι στην ημερήσια διάταξη: από τα φαράγγια στις κοίτες των ποταμών και πάλι πίσω στην έρημο.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011: ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011: Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Έναν καταρράκτη από χρώματα «υπόσχονται» οι διοργανωτές του 33ου Ράλι Ντακάρ, του τρίτου κατά σειρά που διοργανώνεται στη Λατινική Αμερική. Φέτος η διαδρομή «κατευθύνει» τους διαγωνιζόμενους στο βόρειο τμήμα τόσο της Αργεντινής όσο και της Χιλής, τους δίνει μια μικρή γεύση από τις όμορες χώρες και τους «αποκαλύπτει» μια ποικιλία τοπίου, εδαφών αλλά κυρίως… δυσκολιών!
Η αχανής Αργεντινή θα τονώσει τη φαντασία όσων αγαπούν τις μεγάλες ανοιχτές εκτάσεις. Αφήνοντας πίσω το Μπουένος Άιρες για το βορρά, τόσο οι απλές όσο και οι ειδικές διαδρομές αποκαλύπτουν μια χώρα των αντιθέσεω,ν όπου μέσα μια μέρα ή μέσα σε 100 χιλιόμετρα το τοπίο δεν θα είναι ποτέ το ίδιο. Οι συνθήκες θα είναι τέτοιες που θα ανταμειφθούν οι οδηγοί που
μπορούν να προσαρμοστούν στην εναλλαγή στεγνού – βρεγμένου. Οι τρεις πρώτες ημέρες επί Αργεντίνικου εδάφους θα φιλοξενηθούν στις επαρχίες Jujuy και Salta, κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία ενώ πολλές διαδρομές έχουν χαραχθεί γύρω από τη Route 40, ένα από τα τρία μεγαλύτερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως.
Η είσοδος στη Χιλή κατά τη διάρκεια του 33ου Ράλι Ντακάρ σημαίνει πέρασμα από τις Άνδεις μέσω του el Paso de Jama. Για να φτάσουν όμως οι οδηγοί στο πέρασμα θα πρέπει να ξεκινήσουν μέσα στη νύχτα! Αλλά η Χιλή θα ικανοποιήσει και τους λάτρεις των αμμόλοφων με την έρημο Ατακάμα. Το Copiapo και το Iquique αναδεικνύονται σε μείζονος σημασίας πόλεις, στην ίδια λίστα θα πρέπει να προστεθεί με το λιμάνι του Arica, στο βόρειο άκρο της χώρας στα σύνορα με το Περού. Σε αυτό το στάδιο, οι οδηγοί βρίσκονται στο μέσο του αγώνα και οι
διοργανωτές προειδοποιούν ότι πολλές διαδρομές στην έρημο είναι καθοριστικές, ότι θα χρειαστούν εξαιρετικές ικανότητες προσανατολισμού και ότι σε αυτό το σημείο οι καλύτεροι θα ξεχωρίσουν.
Από το πέρασμα του Σαν Φραντσίσκο (4726μ.) ξανά πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια Cordillera των Άνδεων. «Μη ξεχαστείτε με τις φωτογραφίες», συμβουλεύουν τους αγωνιζόμενους οι διοργανωτές διότι μπροστά τους απλώνονται οι λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Οι εναλλαγές του σκηνικού στο δρόμο προς το San Juan, λίγο πριν το τέλος, είναι στην ημερήσια διάταξη: από τα φαράγγια στις κοίτες των ποταμών και πάλι πίσω στην έρημο.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011: ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
- 183 είναι οι οδηγοί των μηχανών που δήλωσαν συμμετοχή
- 32 είναι οι οδηγοί των quad (γουρούνων) που δήλωσαν συμμετοχή
- 146 είναι τα πληρώματα των αυτοκινήτων που δήλωσαν συμμετοχή
- 68 είναι τα πληρώματα των φορτηγών που δήλωσαν συμμετοχή
- 20% περίπου είναι η αύξηση των συμμετοχών για το 2011 σε σχέση με το 2010
- 51 χώρες εκπροσωπούνται από οδηγούς
- 13 είναι οι γυναίκες που θα πάρουν μέρος στον αγώνα
- 20 ετών είναι ο νεότερος οδηγός (Rodrigo Andres Caballero Alcayaga, στη κατηγορία
- 28η συνεχόμενη θα είναι η φετινή συμμετοχή για τον Yoshimasa Sugawara στη
- 9500 περίπου είναι τα χιλιόμετρα που θα διανυθούν συνολικά (απλές και ειδικές
- 5007 χιλιόμετρα θα διανύσουν οι μοτοσυκλέτες σε ειδικές διαδρομές
- 4731 χιλιόμετρα θα διανύσουν τα αυτοκίνητα σε ειδικές διαδρομές
- 4457 χιλιόμετρα θα διανύσουν τα φορτηγά σε ειδικές διαδρομές
- 631 είναι τα περισσότερα χιλιόμετρα ειδικής σε μια ημέρα βάσει προγράμματος
- 4726 είναι το μεγαλύτερο υψόμετρο στο οποίο θα ανέβουν οι οδηγοί (πέρασμα San
- 97 είναι το νούμερο με το οποίο τρέχει ο Βασίλης Ορφανός
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα