Ράλι Ντακάρ: VW vs VW

O Νάσερ Αλ Ατίγια κέρδισε τη χθεσινή μικρότερη ειδική διαδρομή και μείωσε τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Κάρλος Σάινθ. Αμφότεροι κινούνται...

 O Νάσερ Αλ Ατίγια κέρδισε τη χθεσινή μικρότερη ειδική διαδρομή και μείωσε τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Κάρλος Σάινθ. Αμφότεροι κινούνται με καταιγιστικούς ρυθμούς στην άμμο της ερήμου Ατακάμα αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες του Touareg τη στιγμή που ο Στέφαν Πετερανσέλ με τη BMW έχασε κι άλλο έδαφος. Η διαφορά τώρα ανάμεσα στους δυο οδηγούς της VW είναι στο 1:22.


Ο Πετερανσέλ 
αντιμετωπίζει προβλήματα με τους τροχούς της BMW X Raid και τα συνεχή κλαταρίσματα τον έχουν ρίξει 21 λεπτά πίσω από τους πρωτοπόρους.

Ο συμπατριώτης μας Βασίλης Ορφανός συνεχίζει απτόητος τη δική του προσπάθεια.
Το σημερινό Δελτίο Τύπου της ομάδας του Έλληνα αθλητή κάνει λόγο για «Ιστιοπλοΐα στην άμμο!»:  Με λιγότερα χιλιόμετρα ειδικής από τον αρχικό σχεδιασμό αλλά εξίσου επίπονα, έκλεισε και η 7η ημέρα του 33ου Ράλι Ντακάρ. Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί προέρχονταν από την ημέρα ξεκούρασης, η ASO μετά από τα πολλά προβλήματα που είχαν αρκετοί από τους αγωνιζόμενους στις 2 τελευταίες ειδικές, αποφάσισε, για λόγους ασφάλειας και καλύτερης ροής του αγώνα, να μειώσει το ετάπ της Κυριακής 9 Ιανουαρίου περίπου στο μισό. Έτσι τα 631χλμ. της ειδικής χρονομετρημένης διαδρομής έγιναν 272. Ο Βασίλης Ορφανός μετά και από τον αγώνα της Κυριακής βρίσκεται στην 76η θέση της γενικής κατάταξης: «Μια ακόμη πολύ δύσκολη ημέρα με μεγάλες εκτάσεις και απερίγραπτη σκόνη που σηκώνονταν στον αέρα και μείωνε την ορατότητα. Η πούδρα - άμμος ταλαιπώρησε ειδικά εμάς με τις μηχανές καθώς υπήρχαν σημεία που έπρεπε να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να περάσεις. Βούλιαζες τόσο πολύ που εμένα μου θυμίζαμε ιστιοπλόους της άμμου», λέει ο Βασίλης.

Ο Έλληνας οδηγός που όπως έχει ο ίδιος δηλώσει
σε όλα τα Ντακάρ περιμένει τα
δύσκολα για να κάνει επίθεση, διατήρησε τη θέση του στη κατάταξη σε μια ημέρα που είχε πολλές προκλήσεις για τους οδηγούς. «Καθυστέρησα αρκετά προσπαθώντας να διαβάσω το road book. Η σκόνη ήταν τόση που ήταν πραγματικά αδύνατο να δεις τι έγραφε. Αναγκαζόμουν να σταματώ για να δω που θα πάω μετά ενώ από ένα σημείο και έπειτα οι διοργανωτές
χρησιμοποίησαν ελικόπτερα προκειμένου να καθοδηγήσουν τους οδηγούς μέσα στη σκόνη», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος όπως χαρακτηριστικά λέει ήταν μια μέρα που θύμιζε Σαχάρα όχι μόνο από τη πούδρα αλλά και από τις ακραίες θερμοκρασίες το πρωί και το βράδυ.
«Μένω πιστός στους στόχους μου και συνεχίζω παρά το γεγονός ότι και σήμερα είχα μια μικρή πτώση πάνω στο χτυπημένο μου χέρι η οποία μου προσέθεσε λίγο πρήξιμο στο ίδιο σημείο», λέει ο Έλληνας αθλητής.

Ο πρόεδρος της Χιλής στο bivouac!
Στο bivouac της Arica βρέθηκε το Σάββατο ο πρόεδρος της Χιλής Σεμπαστιάν Πινέρα ο οποίος μάλιστα σε δηλώσεις του εξέφρασε την ελπίδα αλλά κυρίως την πρόθεση οι επόμενοι αγώνες του Dakar να μη περνούν απλώς αλλά να τερματίζουν στη χώρα του. Σύμφωνα με τον Χιλιανό τύπο και το Περού έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον να είναι μέσα στις διοργανώτριες χώρες το 2012. Ο πρόεδρος του Περουβιανού Ινστιτούτου Αθλητισμού βρέθηκε και αυτός το Σάββατο στο bivouac γεγονός που ενίσχυσε τις φήμες περί «ανόδου» του Ντακάρ μέχρι και τη Λίμα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο διευθυντής του Ράλι Ντακάρ, Ετιέν Λαβίν είναι ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας ο αγώνας να επεκταθεί όχι μόνο στο Περού αλλά ίσως και στη Παραγουάη και στη Βραζιλία.

Η επόμενη ειδική Νο 8
Η αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την παραλιακή πόλη Antofagasta στο βόρειο τμήμα της Χιλής και ολοκληρώνεται στο Copiapo το οποίο είναι περικυκλωμένο από την έρημο Ατακάμα.
 «Τρεις ειδικές σε μία», αυτός είναι ο τίτλος του 8ου stage του αγώνα και όπως λένε οι διοργανωτές, οι τρεις διαφορετικές φάσεις του αγώνα είναι πιθανό να έχουν συνέπειες και να προκαλέσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Γι’ αυτό και συστήνουν στους οδηγούς να εστιάσουν στην πλοήγηση ειδικά στην αρχή της ειδικής. Στις αχανείς εκτάσεις της Χιλής οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να κάνουν άλματα από κοιλάδα σε κοιλάδα: τα σημεία αναφοράς θα είναι ελάχιστα και ο κίνδυνος αποπροσανατολισμού μεγάλος. Και όπως επισημαίνεται, να το χαθούν οι οδηγοί θα είναι ιδιαίτερα «επίπονο», ιδίως αν αυτό γίνει στη μέση του αγώνα, στα μονοπάτια των παλιών ορυχείων. Προσοχή όμως θα χρειαστεί και στην μεγάλη ζώνη άμμου στο τέλος της ειδικής η οποία θα απαιτήσει καθαρό μυαλό από τους οδηγούς ενώ καλό είναι – λένε οι διοργανωτές – να περάσουν από εκεί όσο υπάρχει ακόμα φως!

Δείτε την γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα, στις μοτοσικλέτες και στα Quad

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr