Ράλι Ντακάρ: Αντεπίθεση Σάινθ

Ράλι Ντακάρ: Αντεπίθεση Σάινθ

Στην 9η ημέρα του Ράλι Ντακάρ ο Κάρλος Σάινθ κέρδισε την ειδική και μείωσε τη διαφορά από τον προπορευόμενο Αλ Ατίγια. Ο Βασίλης Ορφανός πήρε ποινή και έπεσε στην κατάταξη...

Ράλι Ντακάρ: Αντεπίθεση Σάινθ

Ο 48χρονος Ισπανός Κάρλος Σάινθ κέρδισε τη χθεσινή ειδική διαδρομή, 9η στο φετινό αγώνα Αργεντινής Χιλής. Ήταν για τον Κάρλος Σάινθ η 5η του επικράτηση σε ειδική στο φετινό αγώνα και η 22η στα χρόνια συμμετοχής του στο Ντακάρ.
Ο Σάινθ που εκκίνησε την ειδική των 235km όντας 5 λεπτά πίσω από τον Νασέρ Αλ Ατίγια κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά κατά δυο λεπτά και υπολείπεται πλέον άλλα 3:18 από την κορυφή.

Δείτε την γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα, στις μοτοσικλέτες και στα Quad

 

Ο Ισπανός έχασε το προβάδισμα λόγω προβλημάτων που αντιμετώπισε χτες.
Πίσω από τους δυο πρωτοπόρους που δίνουν τη δική τους μάχη για τη νίκη αμφότεροι με VW Touareg ακολουθεί ο Ζινέλ ντε Βιλιέ με ίδιο αυτοκίνητο.
Ο Στέφαν Πετερανσέλ με την BMW X –Raid ακολουθεί στην 4η θέση μια ώρα πίσω αλλά δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί εκεί καθότι ο Αμερικάνος Μαρκ Μίλερ που είναι 5ος χάνει έδαφος.

Από Ελληνικής πλευράς όπως τονίζει ο Βασίλης Ορφανός: «Συνεχίζω ακάθεκτος».
Το Δελτίο Τύπου της ομάδας του Έλληνα οδηγού μας μεταφέρει τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο συμπατριώτης μας στην υπερπροσπάθειά του:

Κλείσιμο
«Το Ράλι Ντακάρ είναι φημισμένο ως ο αγώνας που μετρά τις αντοχές των οδηγών που συμμετέχουν: και τις σωματικές και τις ψυχικές. Ο Βασίλης Ορφανός μετά την ολοκλήρωση της 9ης αγωνιστικής ημέρας «μέτρησε» τις ψυχικές του αντοχές όταν έλαβε μια εξοντωτική ποινή 15ωρών και 5 λεπτών η οποία τον κατακρήμνισε στην 93η θέση της γενικής κατάταξης.
Αν και ο ίδιος ξεκίνησε τον αγώνα της Τρίτης 11 Ιανουαρίου με τις καλύτερες προϋποθέσεις από την 70η θέση και κατόρθωσε μέσα στο ετάπ να κερδίσει άλλες δυο θέσεις, στο τέλος της ημέρας έπρεπε να «αντιμετωπίσει» και την ειλημμένη απόφαση των κριτών: «Μου χρεώνουν ότι στον αγώνα της Δευτέρας (σ.σ 10 Ιανουαρίου)  έχασα 4 σημεία (WP, way points). Εγώ πήγα στο GPS της μηχανής και είδα ότι τουλάχιστον για τα δυο σημεία που αντιστοιχούν σε 6 ώρες ποινής, η απόκλιση που είχα ήταν ελάχιστα μέτρα. Αμέσως θυμήθηκα το κομμάτι στο οποίο μου χρεώνουν τη παράβαση. Ήταν ένα κομμάτι της ειδικής όπου οι ροδιές ήταν τόσο βαθιές που ήταν αδύνατο να περάσεις. Έκανα κύκλο και ξαναδοκίμασα να περάσω αλλά ήταν πραγματικά πέρα από τις δυνάμεις οποιουδήποτε οδηγού. Αμέσως μετά από εμένα κόλλησαν ένα φορτηγό και ένα αυτοκίνητο, στο ίδιο ακριβώς σημείο», λέει ο Βασίλης.

Ο Ορφανός δηλώνει ότι η απόφαση των κριτών είναι αμετάκλητη και ότι προχωρά παρακάτω. «Ο γέγονε γένονε και δεν αλλάζει. Αύριο είναι μια νέα μέρα και έτσι την αντιμετωπίζω. Άλλωστε έχω αποδείξει ότι τέτοιες αναποδιές με πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Απλώς με στεναχωρεί αυτή η τυπολατρία, η αυστηρότητα για 1μ. διαφορά τη στιγμή που εμείς ρισκάρουμε τη ζωή μας», επισημαίνει.

Το αγωνιστικό προφίλ της ημέρας
Το 9o stage του αγώνα θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη του Βασίλη Ορφανού όχι μόνο εξαιτίας της ποινής που έλαβε αλλά κυρίως γιατί ήταν το αποκορύφωμα του Ντακάρ. Κατά τη διάρκεια της ημέρας – όπως λέει ο ίδιος – δοκιμάστηκαν κυρίως τα όρια των οδηγών καθώς ο αγώνας έφτασε στο σημείο εκείνο όπου οι εγκαταλείψεις μαρτυρούν το γεγονός ότι η κόπωση έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνιση της.
Το πρωινό της Τρίτης 11 Ιανουαρίου βρήκε μόλις 104 οδηγούς μηχανών στη γραμμή εκκίνησης όταν την προηγούμενη ημέρα τον αγώνα ξεκίνησαν 115 ενώ μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Ελλάδος) οδηγοί από όλες τις κατηγορίες οχημάτων συνέχιζαν να τερματίζουν.
«Ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική ειδική με βασική πρωταγωνίστρια για μια ακόμα ημέρα τη σκόνη αν και το πρωί ξεκινήσαμε με χαμηλή νέφωση, πολύ κρύο και βροχή. Ήταν η πρώτη φορά που στον φετινό αγώνα φύγαμε όπως στα Motocross, ανά ομάδες. Εγώ φεύγοντας μαζί με τους άλλους 19 οδηγούς προσπάθησα να κάνω τη διαφορά. Και γενικά σε όλο το ετάπ οδήγησα όσο πιο γρήγορα μπορούσα. Το ευνοούσαν οι συνθήκες, αφού η ειδική αν και μικρή ήταν γρήγορη, το ευνοούσε και η αυτοπεποίθηση μου πάνω στη μηχανή. Για άλλη μια ημέρα προσπάθησα να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Σαν να μην έχω τρέξει ούτε ώρα. Και όλα αυτά αντιμετωπίζοντας επαναλαμβανόμενες προκλήσεις: τον καιρό, την άμμο που μείνε την ορατότητα, τους αμμόλοφους, τον άμεσο συναγωνισμό της ταυτόχρονης εκκίνησης», περιγράφει ο Βασίλης.

Η 10η μέρα
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την πόλη Copiapo της Χιλής και ολοκληρώνεται στην Αργεντινή, στην κοιλάδα του Chilecito αφού οι οδηγοί ανέβουν ξανά  κοντά στα 5000 υψόμετρο. Για μια ακόμα φορά οι αγωνιζόμενοι θα ξαναμπούν στο ρόλο των ορειβατών διασχίζοντας και πάλι τις Άνδεις. Οι διοργανωτές τους  συστήνουν να έχουν μαζί τους και μια φωτογραφική μηχανή προκειμένου να απαθανατίσουν το ταξίδι τους κατά μήκος της Route 60, αμέσως μετά το πέρασμα του Σαν Φρανσίσκο (4726μ.)  που θα τους οδηγήσει πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια Cordillera.
Επίσης, οι διοργανωτές προετοιμάζουν τους οδηγούς για ένα θερμικό σοκ καθώς μετά τις Άνδεις θα πρέπει να «αντιμετωπίσουν» τις λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Στον αγώνα του 2011 το πέρασμα θα είναι πιο σύντομο σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια αλλά μετά από 10 αγωνιστικές ημέρες αυτό το σημείο μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικό, ειδικά για όσους έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης