Ερευνα: Δραματική η κατάσταση των ελαστικών...

Έρευνα για την κατάσταση των ελαστικών  σε 11 Ευρωπαϊκές χώρες πραγματοποίησε η Bridgestone. Η Ιαπωνική εταιρεία έλεγξε την κατάσταση των ελαστικών σε συνολικά 46.000 αυτοκίνητα, μέσα στο 2011. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 63% των οδηγών οδηγούν το αυτοκίνητό τους με ελαστικά με χαμηλή πίεση...

Έρευνα για την κατάσταση των ελαστικών  σε 11 Ευρωπαϊκές χώρες πραγματοποίησε η Bridgestone. Η Ιαπωνική εταιρεία έλεγξε την κατάσταση των ελαστικών σε συνολικά 46.000 αυτοκίνητα, μέσα στο 2011.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 63% των οδηγών οδηγούν το αυτοκίνητό τους με ελαστικά με χαμηλή πίεση. Η Bridgestone υπολογίζει ότι αυτή η συνήθεια έχει ως αποτέλεσμα τη σπατάλη 3.1 δις λίτρων καυσίμων αξίας 5 δις € ετησίως. Για το περιβάλλον, αυτό μεταφράζεται σε επιβάρυνση με 7.4 εκατ. τόνων από πρόσθετες και ανούσιες εκπομπές CO2 ετησίως – που αντιστοιχεί σε 2.7 γρ/χλμ επιπλέον ανά αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στο δρόμο.

Πιο αναλυτικά το 17.5% των οδηγών έχουν ελαστικά με πολύ χαμηλή πίεση αέρα (τουλάχιστον 0.5 bar κάτω από τη προτεινόμενη πίεση) και το 4.3% θέτουν την ασφάλεια τους σε μεγάλο κίνδυνο, οδηγώντας με ελαστικά με χαμηλή πίεση (τουλάχιστον 0.75 bar κάτω από την προτεινόμενη πίεση).

Επίσης, σχεδόν το 20% των ελαστικών που κυκλοφορούν στο δρόμο είναι φθαρμένα, κάτω από το πανευρωπαϊκό ελάχιστο όριο βάθους πέλματος, το οποίο ορίζεται στα 1.6 χιλ.. Οι οδηγοί αυτών των οχημάτων είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν υδρολίσθηση σε ταχύτητες έως 40% μικρότερες από τις κανονικές.
Λίγο πάνω από το 3.5% των επιθεωρούμενων ελαστικών είναι και σε σημαντικό βαθμό φθαρμένα και με πίεση αέρα σημαντικά χαμηλότερη, εκθέτοντας τον οδηγό σε διπλό κίνδυνο.

TWITTER: @trakousellis
FACEBOOK: Takis Trakousellis



               ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πίεση αέρα

v       Το 17.5% των οχημάτων που ελέγχθηκαν χρησιμοποιούσαν ελαστικά με πίεση αέρα σημαντικά χαμηλότερη από την κανονική (4.3 % εκ των οποίων με πίεση πολύ πιο κάτω από την κανονική)

v       Το 3.5% των ελαστικών ήταν και σημαντικά φθαρμένα και με πίεση αέρα πολύ πιο κάτω από το κανονικό.

Φθορά λόγω της χαμηλής πίεσης αέρα+ Βάθος πέλματος ελαστικού

v       Το 6% των ελεγχθέντων ελαστικών έχουν 30% λιγότερα χιλιόμετρα, λόγω της χαμηλής πίεσης

v       Το 19.7% των ελεγχθέντων ελαστικών είχαν βάθος πέλματος κάτω από το νόμιμο όριο των 1.6 χιλ.

 

Συνέπειες για το περιβάλλον λόγω της χαμηλής πίεσης αέρα

v       19.1 εκατομμύρια ελαστικών χάνονται εξαιτίας της πρώιμης φθοράς

v       Το 18-26% της συνολικής ισχύος ενός οχήματος προέρχεται από την αντίσταση κύλισης του ελαστικού

v       Το 17.5% των οδηγών που ελέγχθηκαν, σημειώνουν σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων εξαιτίας της χαμηλής πίεσης αέρα

v       Εξαιτίας της χαμηλής πίεσης σπαταλούνται 5 δις € και 3.1 δις λίτρων
Αυτό προσθέτει ακόμα 7.4 εκατομμύρια τόνων εκπομπών
CO2

Γεγονός που ισοδυναμεί σε επιπλέον παραγωγή  2.7 γρ/χλμ CO2 για κάθε αυτοκίνητο στους δρόμους!


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr