Καινοτόμος πίστα δοκιμών της Continental
09.11.2012
16:52
Κατά τη διάρκεια του ContiTechnikForum 2012 – τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου – η Continental παρουσίασε τις πρωτοποριακές εγκαταστάσεις της, την πίστα AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer). Βρίσκεται στο Contidrom, το κέντρο δοκιμών της εταιρείας κοντά στο Ανόβερο. Πρόκειται για έναν στεγασμένο...
Κατά τη διάρκεια του ContiTechnikForum 2012 – τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου – η Continental παρουσίασε τις πρωτοποριακές εγκαταστάσεις της, την πίστα AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer). Βρίσκεται στο Contidrom, το κέντρο δοκιμών της εταιρείας κοντά στο Ανόβερο. Πρόκειται για έναν στεγασμένο διάδρομο μήκους 300 m, όπου θα πραγματοποιούνται δοκιμές όλο το χρόνο, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές καιρικές συνθήκες.
Στην AIBA υπάρχει προσομοίωση στεγνού, βρεγμένου αλλά και παγωμένου οδοστρώματος και όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία θα γίνονται περίπου 100.000 δοκιμές φρεναρίσματος ετησίως. Τα αυτοκίνητα τοποθετούνται πάνω σε ράγα και κινούνται αυτόματα χωρίς την παρουσία οδηγού. Αφού το όχημα επιταχύνει σε ταχύτητες έως 120 km/h, το ρομπότ επιλέγει το σημείο φρεναρίσματος. Έτσι πραγματοποιούνται αμέτρητα σενάρια και εξάγονται πολύτιμα δεδομένα, καθώς η όλη διαδικασία (από την τοποθέτηση των ελαστικών μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος) διαρκεί μόλις 4 λεπτά.
Οι συνήθεις δοκιμές φρεναρίσματος σε στεγνό οδόστρωμα πραγματοποιούνται με 100 km/h και σε βρεγμένο με 80 km/h. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος στην «καλοκαιρινή πίστα» κυμαίνεται από 10 έως 25 βαθμούς Κελσίου, ενώ στη «χειμερινή» από 5 έως 12 βαθμούς Κελσίου (η θερμοκρασία του παγωμένου δρόμου είναι από -1 έως -10 βαθμούς Κελσίου). Η διαδικασία φρεναρίσματος καταγράφεται από αισθητήρες, τόσο στους τροχούς όσο και εντός του αυτοκινήτου.
«Χάρη στη νέα πίστα, είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε ακόμη πιο ακριβείς δοκιμές», δήλωσε ο Ντέιβιντ ’Ο Ντόνελ, επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Continental για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Εκτιμάται ότι η βελτίωση στην ακρίβεια των αποτελεσμάτων φθάνει το 70%. «Επιπλέον, μειώνεται η σωματική επιβάρυνση στους οδηγούς-δοκιμαστές μας και έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε δοκιμές 24 ώρες την ημέρα, 365 μέρες το χρόνο», συμπλήρωσε ο ’Ο Ντόνελ.
Στην AIBA υπάρχει προσομοίωση στεγνού, βρεγμένου αλλά και παγωμένου οδοστρώματος και όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία θα γίνονται περίπου 100.000 δοκιμές φρεναρίσματος ετησίως. Τα αυτοκίνητα τοποθετούνται πάνω σε ράγα και κινούνται αυτόματα χωρίς την παρουσία οδηγού. Αφού το όχημα επιταχύνει σε ταχύτητες έως 120 km/h, το ρομπότ επιλέγει το σημείο φρεναρίσματος. Έτσι πραγματοποιούνται αμέτρητα σενάρια και εξάγονται πολύτιμα δεδομένα, καθώς η όλη διαδικασία (από την τοποθέτηση των ελαστικών μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος) διαρκεί μόλις 4 λεπτά.
Οι συνήθεις δοκιμές φρεναρίσματος σε στεγνό οδόστρωμα πραγματοποιούνται με 100 km/h και σε βρεγμένο με 80 km/h. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος στην «καλοκαιρινή πίστα» κυμαίνεται από 10 έως 25 βαθμούς Κελσίου, ενώ στη «χειμερινή» από 5 έως 12 βαθμούς Κελσίου (η θερμοκρασία του παγωμένου δρόμου είναι από -1 έως -10 βαθμούς Κελσίου). Η διαδικασία φρεναρίσματος καταγράφεται από αισθητήρες, τόσο στους τροχούς όσο και εντός του αυτοκινήτου.
«Χάρη στη νέα πίστα, είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε ακόμη πιο ακριβείς δοκιμές», δήλωσε ο Ντέιβιντ ’Ο Ντόνελ, επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Continental για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Εκτιμάται ότι η βελτίωση στην ακρίβεια των αποτελεσμάτων φθάνει το 70%. «Επιπλέον, μειώνεται η σωματική επιβάρυνση στους οδηγούς-δοκιμαστές μας και έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε δοκιμές 24 ώρες την ημέρα, 365 μέρες το χρόνο», συμπλήρωσε ο ’Ο Ντόνελ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr