Οι 1.600άριδες turbo της Volvo

H Volvo παρουσίασε και επίσημα, τους νέους κινητήρες T3 και T4. Είναι δύο turbo τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες 1,6 λίτρων, 150 και 180 ίππων αντίστοιχα, που διαθέτουν το σύστημα άμεσου ψεκασμού GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection). Οι κινητήρες 1.6 GTDi T3 150 ίππων και T4 180 ίππων θα είναι διαθέσιμοι στα νέα Volvo S60 και V60.

H Volvo παρουσίασε και επίσημα, τους νέους κινητήρες T3 και T4. Είναι δύο turbo τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες 1,6 λίτρων, 150 και 180 ίππων αντίστοιχα, που διαθέτουν το σύστημα άμεσου ψεκασμού GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection). Οι κινητήρες 1.6 GTDi T3 150 ίππων και T4 180 ίππων θα είναι διαθέσιμοι στα νέα Volvo S60 και V60.
Ο κινητήρας 180 ίππων αποδίδει μέγιστη ροπή 24,5kgm από τους 1.600 και μέχρι τις 5.000 στροφές. Μάλιστα μια λειτουργία υπερπλήρωσης (overboost) μπορεί να ανεβάσει στιγμιαία τη ροπή στα 27,5 kgm. Σημειώστε δε πως και  ο Τ3 κινητήρας των 150 ίππων αποδίδει 24,5 kgm ροπής. Σύμφωνα με την εταιρεία, η καμπύλη της ροπής είναι σχετικά ομαλή, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Οι νέοι κινητήρες GTDi έχουν συμπαγή μορφή και είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από χυτό αλουμίνιο, κάτι που τους εξασφαλίζει χαμηλό βάρος και καλή ικανότητα απορρόφησης θερμότητας. Στο μειωμένο βάρος συμβάλλει και η πλαστική πολλαπλή εισαγωγής.
Για τους κινητήρες, η Volvo επέλεξε να τοποθετήσει κάθε μπεκ κεντρικά πάνω από το έμβολο, ακριβώς δίπλα από το μπουζί. Τα μπεκ έχουν έξι οπές το καθένα, κάτι ασυνήθιστο για κεντρικά τοποθετημένα μπεκ. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει ιδιαίτερα ομοιόμορφη και λεπτή διασπορά του καυσίμου.

Το κεντρικά τοποθετημένο μπεκ πολλαπλών οπών επιτρέπει τον έλεγχο της δοσολογίας καυσίμου με ακρίβεια. Κατά την ψυχρή εκκίνηση, το καύσιμο ψεκάζεται στο κέντρο του θαλάμου καύσης ακριβώς πριν από την έναυση. Η υψηλή πίεση ψεκασμού του καυσίμου που φτάνει τα 100 bar εξασφαλίζει άψογη προετοιμασία, περιορίζοντας την ποσότητα του καυσίμου που καταλήγει στα ψυχρά τοιχώματα του θαλάμου καύσης. Αυτό συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών καυσαερίων και περιορίζει σημαντικά την ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται. Ένα άλλο αποτέλεσμα είναι η μεγάλη μείωση της ποσότητας σωματιδίων αιθάλης σε σύγκριση με τα πλευρικά τοποθετημένα μπεκ.

Κατά την ψυχρή εκκίνηση, αυτή η τεχνολογία ψεκασμού συμβάλλει επίσης στην ταχεία θέρμανση του καταλυτικού μετατροπέα, κάτι που με τη σειρά του επιταχύνει τη διαδικασία καθαρισμού των καυσαερίων.
Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου εξασφαλίζει υψηλό βαθμό πλήρωσης του θαλάμου καύσης. Εκτός από την αποτελεσματική καύση και τις χαμηλές εκπομπές, αυτό συμβάλλει επίσης στην ταχεία εκκίνηση του υπερσυμπιεστή, εξασφαλίζοντας ταχεία απόκριση ήδη από τις χαμηλές στροφές. Κάτι που με τη σειρά του εξασφαλίζει γρήγορη επιτάχυνση και καλή ροπή από τις χαμηλές στροφές.

Οι κινητήρες 1.6 GTDi T3 και T4 λανσάρονται το Φθινόπωρο του 2010 με τα νέα Volvo S60 και V60. Οι κινητήρες GTDi θα είναι στη συνέχεια διαθέσιμοι και σε έκδοση βιοκαυσίμου E85 (αιθανόλης).


Προδιαγραφές κινητήρα 1.6 GTDi T3:
Τύπος κινητήρα       4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo
Κυβισμός       1.595 cm3
Διάμετρος       79,0 mm
Διαδρομή       81,4 mm
Σχέση συμπίεσης   10,0:1
Βαλβίδες ανά κύλινδρο   4
Εκκεντροφόροι       Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC)
Μέγιστη ισχύς       110 kW (150 ίπποι)
Μέγιστη ροπή       240 Nm
Εκπομπές        Euro 5

Προδιαγραφές κινητήρα 1.6 GTDi T4:
Τύπος κινητήρα       4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo
Κυβισμός       1.595 cm3
Διάμετρος       79,0 mm
Διαδρομή       81,4 mm
Σχέση συμπίεσης   10,0:1
Βαλβίδες ανά κύλινδρο   4
Εκκεντροφόροι       Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC)
Μέγιστη ισχύς       132 kW (180 ίπποι) στις 5.500 στροφές
Μέγιστη ροπή   240 Nm στις 1.600-5.000 στροφές, 270 Nm με υπερπλήρωση (overboost)
Εκπομπές       Euro 5


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr