Mercedes: Οι νέοι V6 & V8 κινητήρες
12.10.2010
18:50
Αναγκαίο κακό; Για μερικούς τα πολλά κυβικά μπορεί να είναι, για κάποιους άλλους όμως όχι. Όπως και να έχει αυτά τα… άλογα είναι όσο πιο «πράσινα» γίνεται!
Σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο και την τιμή της αμόλυβδης να ακολουθεί την ανηφόρα ακούγεται τουλάχιστον περίεργο να μιλάς για κινητήρες υψηλού κυβισμού. Όταν όμως πρόκειται για δύο μηχανικά σύνολα που καταφέρνουν να συνδυάσουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες παραμέτρους (μέγιστη ισχύς + χαμηλή κατανάλωση) τότε αξίζει να δεις το θέμα από μία διαφορετική προοπτική που έχει ως προτεραιότητα το περιβάλλον.
Μερικές φορές είναι να απορείς για τα μαγικά που μπορούν να κάνουν οι μηχανικοί σε μία εταιρία ώστε ένας κινητήρας να καταφέρνει να είναι πιο οικονομικός και πιο καθαρός ακόμη και από ένα υβριδικό. Πάρτε για παράδειγμα την υβριδική S400 με τον V6 κινητήρα των 3,5 lt που αποδίδει 300 ίππους με εκπομπές CO2 177 gr/km. E, o νέος V6 χωρίς να υποβοηθάτε από ηλεκτροκινητήρα (όπως συμβαίνει σε κάθε υβριδικό μοντέλο) αποδίδει 306 ίππους και εκπέμπει 177 gr/km.
Συγκεκριμένα, ο νέας γενιάς V6 κινητήρας με χωρητικότητα 3,5 λίτρα είναι ατμοσφαιρικός και σύμφωνα με όσα μας είπαν οι μηχανικοί έχει μελετηθεί η μελλοντική του τοποθέτηση και σε υβριδικά μοντέλα ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα υπερτροφοδότησης. Πάντως, σύντομα θα τον συναντήσουμε σε διάφορα μοντέλα της Mercedes-Benz ενώ εξοπλίζεται με σύστημα ψεκασμού τρίτης γενιάς. Σε σχέση με το προηγούμενο V6 μοτέρ η ροπή έχει αυξηθεί από 35,6 στα 41,4 kgm ροπής. Παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 24% με αποτέλεσμα να απαιτούνται 7,6 lt ανά 100 km.
V8
Ποιος θα περίμενε πως θα μιλούσαμε για οικονομία και για εκπομπές ρύπων για ένα οκτακύλινδρο μηχανικό σύνολο σε διάταξη V. Σε σύγκριση με το προηγούμενο V8 κινητήρας ο νέος είναι κατά 15% μικρότερος (συγκεκριμένα 0,8 λίτρα) με χωρητικότητα 4.663 κ.εκ. Παράλληλα, είναι κατά 12% ισχυρότερος καθώς η απόδοση έχει αυξηθεί από τους 388 στους 435 ίππους ενώ η ροπή έχει βελτιωθεί κατά 32%, από 54,0 στα 73,4 kgm. Το εντυπωσιακό είναι πως η μέση τυποποιημένη κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 22% και από τα 12,3 lt/100 km. που κατανάλωνε ο προηγούμενος κινητήρας ο νέος απαιτεί 9,5 lt/100 km. Εξίσου εντυπωσιακές είναι οι εκπομπές CO2 που «πέφτουν» κατά 22%, στα 224 gr/km. Οι παραπάνω τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής πραγματικά εκπλήσσουν και σε ένα μεγάλο ποσοστό οφείλονται στο διπλό σύστημα υπερτροφοδότησης που φροντίζει για την ανεξάρτητη υπερπλήρωση των κυλίνδρων ανά σκέλος (ανά τετράδα). Για να μας δώσουν να αντιληφθούμε το βαθμό απόδοσης του νέου V8 των 4,7 λίτρων οι μηχανικοί μας είπαν πως είναι συγκρίσιμη μόνο με ένα τεχνολογικά προηγμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα 7 λίτρων!
BOX
Μερικές φορές είναι να απορείς για τα μαγικά που μπορούν να κάνουν οι μηχανικοί σε μία εταιρία ώστε ένας κινητήρας να καταφέρνει να είναι πιο οικονομικός και πιο καθαρός ακόμη και από ένα υβριδικό. Πάρτε για παράδειγμα την υβριδική S400 με τον V6 κινητήρα των 3,5 lt που αποδίδει 300 ίππους με εκπομπές CO2 177 gr/km. E, o νέος V6 χωρίς να υποβοηθάτε από ηλεκτροκινητήρα (όπως συμβαίνει σε κάθε υβριδικό μοντέλο) αποδίδει 306 ίππους και εκπέμπει 177 gr/km.
Συγκεκριμένα, ο νέας γενιάς V6 κινητήρας με χωρητικότητα 3,5 λίτρα είναι ατμοσφαιρικός και σύμφωνα με όσα μας είπαν οι μηχανικοί έχει μελετηθεί η μελλοντική του τοποθέτηση και σε υβριδικά μοντέλα ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα υπερτροφοδότησης. Πάντως, σύντομα θα τον συναντήσουμε σε διάφορα μοντέλα της Mercedes-Benz ενώ εξοπλίζεται με σύστημα ψεκασμού τρίτης γενιάς. Σε σχέση με το προηγούμενο V6 μοτέρ η ροπή έχει αυξηθεί από 35,6 στα 41,4 kgm ροπής. Παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 24% με αποτέλεσμα να απαιτούνται 7,6 lt ανά 100 km.
V8
Ποιος θα περίμενε πως θα μιλούσαμε για οικονομία και για εκπομπές ρύπων για ένα οκτακύλινδρο μηχανικό σύνολο σε διάταξη V. Σε σύγκριση με το προηγούμενο V8 κινητήρας ο νέος είναι κατά 15% μικρότερος (συγκεκριμένα 0,8 λίτρα) με χωρητικότητα 4.663 κ.εκ. Παράλληλα, είναι κατά 12% ισχυρότερος καθώς η απόδοση έχει αυξηθεί από τους 388 στους 435 ίππους ενώ η ροπή έχει βελτιωθεί κατά 32%, από 54,0 στα 73,4 kgm. Το εντυπωσιακό είναι πως η μέση τυποποιημένη κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 22% και από τα 12,3 lt/100 km. που κατανάλωνε ο προηγούμενος κινητήρας ο νέος απαιτεί 9,5 lt/100 km. Εξίσου εντυπωσιακές είναι οι εκπομπές CO2 που «πέφτουν» κατά 22%, στα 224 gr/km. Οι παραπάνω τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής πραγματικά εκπλήσσουν και σε ένα μεγάλο ποσοστό οφείλονται στο διπλό σύστημα υπερτροφοδότησης που φροντίζει για την ανεξάρτητη υπερπλήρωση των κυλίνδρων ανά σκέλος (ανά τετράδα). Για να μας δώσουν να αντιληφθούμε το βαθμό απόδοσης του νέου V8 των 4,7 λίτρων οι μηχανικοί μας είπαν πως είναι συγκρίσιμη μόνο με ένα τεχνολογικά προηγμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα 7 λίτρων!
BOX
ΣΤΟ CANNSTATT
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των νέων V6 & V8 κινητήρων βρεθήκαμε στ εργοστάσιο Cannstatt το οποίο έχει μείνει στην ιστορία ως το μέρος που επινοήθηκε και γεννήθηκε από τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach ο πρώτος μονοκύλινδρος κινητήρας στον κόσμο. Περίπου 800 ειδικοί απασχολούνται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz ενώ πήραμε μία γεύση για τις δοκιμασίες που υποβάλλουν κάθε κινητήρα προτού τοποθετηθεί στο μοντέλο που προορίζεται. Τα τεστ από τα οποία περνούν διαρκούν περισσότερες από 500 ώρες ενώ στο σύνολο τους φτάνουν τα 72. Κάθε τεστ προσομοιώνει εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες που συναντάμε σε αρκτικό και τροπικό περιβάλλον ενώ υπάρχει συνεχής ροή εργασιών 24 ώρες το 24ώρο.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των νέων V6 & V8 κινητήρων βρεθήκαμε στ εργοστάσιο Cannstatt το οποίο έχει μείνει στην ιστορία ως το μέρος που επινοήθηκε και γεννήθηκε από τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach ο πρώτος μονοκύλινδρος κινητήρας στον κόσμο. Περίπου 800 ειδικοί απασχολούνται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz ενώ πήραμε μία γεύση για τις δοκιμασίες που υποβάλλουν κάθε κινητήρα προτού τοποθετηθεί στο μοντέλο που προορίζεται. Τα τεστ από τα οποία περνούν διαρκούν περισσότερες από 500 ώρες ενώ στο σύνολο τους φτάνουν τα 72. Κάθε τεστ προσομοιώνει εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες που συναντάμε σε αρκτικό και τροπικό περιβάλλον ενώ υπάρχει συνεχής ροή εργασιών 24 ώρες το 24ώρο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr