Μετατροπή σε υγραέριο
Μετατροπή σε υγραέριο
Είναι μια απλή διαδικασία, η ανάλυση της οποίας αίρει πολλές από τις επιφυλάξεις που γεννά η άγνοια...
Εν αρχή ην η δεξαμενή διαμορφωμένη σε σχήμα ρεζέρβας ώστε να τοποθετείται στον χώρο που καταλαμβάνει ο εφεδρικός τροχός.
Η πλήρωση της δεξαμενής γίνεται μέσω του μπλε σωλήνα. Το στόμιό του τοποθετείται δίπλα στην τάπα της βενζίνης. Πριν φτάσει το καύσιμο στη δεξαμενή, φιλτράρεται. Για λόγους ασφαλείας η πλήρωση της δεξαμενής γίνεται στο 80%.
Το κύκλωμα του μαύρου σωλήνα διασφαλίζει τη σταθερότητα της πίεσης του υγραερίου. Τα αρχικά LPG σημαίνουν Liquefied Petroleum Gas.
Το κύκλωμα του πράσινου σωλήνα διασφαλίζει την έκχυση υγραερίου στους κυλίνδρους. Στα πιο εξελιγμένα συστήματα 5ης γενιάς το υγραέριο φτάνει σε υγρή μορφή μέχρι τα μπεκ ψεκασμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της καύσης και τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σε σχέση με τη χρήση βενζίνης.
Ο έλεγχος λειτουργίας του συστήματος γίνεται ηλεκτρονικά μέσω μιας ειδικής μονάδας (σ.σ.: εγκέφαλος ICOM).
Υπάρχει σύνδεση με την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου ECU και δυνατότητα εναλλαγής. Αυτό γίνεται μέσω ενός διακόπτη εναλλαγής καυσίμου που τοποθετείται στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θα κινηθεί καίγοντας βενζίνη ή υγραέριο.
Επιπλέον πάνω στον διακόπτη αυτό υπάρχει βαθμονομημένη κλίμακα ένδειξης πληρότητας της δεξαμενής του υγραερίου.
Η πλήρωση της δεξαμενής γίνεται μέσω του μπλε σωλήνα. Το στόμιό του τοποθετείται δίπλα στην τάπα της βενζίνης. Πριν φτάσει το καύσιμο στη δεξαμενή, φιλτράρεται. Για λόγους ασφαλείας η πλήρωση της δεξαμενής γίνεται στο 80%.
Το κύκλωμα του μαύρου σωλήνα διασφαλίζει τη σταθερότητα της πίεσης του υγραερίου. Τα αρχικά LPG σημαίνουν Liquefied Petroleum Gas.
Το κύκλωμα του πράσινου σωλήνα διασφαλίζει την έκχυση υγραερίου στους κυλίνδρους. Στα πιο εξελιγμένα συστήματα 5ης γενιάς το υγραέριο φτάνει σε υγρή μορφή μέχρι τα μπεκ ψεκασμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της καύσης και τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σε σχέση με τη χρήση βενζίνης.
Ο έλεγχος λειτουργίας του συστήματος γίνεται ηλεκτρονικά μέσω μιας ειδικής μονάδας (σ.σ.: εγκέφαλος ICOM).
Υπάρχει σύνδεση με την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου ECU και δυνατότητα εναλλαγής. Αυτό γίνεται μέσω ενός διακόπτη εναλλαγής καυσίμου που τοποθετείται στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θα κινηθεί καίγοντας βενζίνη ή υγραέριο.
Επιπλέον πάνω στον διακόπτη αυτό υπάρχει βαθμονομημένη κλίμακα ένδειξης πληρότητας της δεξαμενής του υγραερίου.
Αρκετοί αναρωτιούνται για την ασφάλεια, αλλά η δεξαμενή υγραερίου είναι εξίσου ασφαλής με το ντεπόζιτο βενζίνης.
Οσον αφορά στη λειτουργία του κινητήρα, ένα θέμα είναι η λίπανση των μηχανικών μερών που συντελείται λόγω της καύσης βενζίνης. Ομως αυτό λύνεται με ένα πρόσθετο σύστημα ψεκασμού. Σε αντιδιαστολή ο κινητήρας απαλλάσσεται από τα κατάλοιπα της καύσης βενζίνης. Επιπλέον οι εκπομπές ρύπων διοξειδίου και μονοξειδίου του άνθρακα όπως και υδρογοναθράκων και οξειδίων του αζώτου μειώνονται σημαντικά.
ΚΤΕΟ
Η εργασία μετατροπής γίνεται πρέπει να γίνεται από μηχανικό που έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα «τεχνίτη συστημάτων υγραερίου». Μετά την εγκατάσταση του συστήματος υποχρεούται ο μηχανικός να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου αντίγραφο υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το αυτοκίνητο περνάει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ και εφόσον η εργασία έγινε σύμφωνα με τους κανόνες του υπουργείου, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
Οσον αφορά στη λειτουργία του κινητήρα, ένα θέμα είναι η λίπανση των μηχανικών μερών που συντελείται λόγω της καύσης βενζίνης. Ομως αυτό λύνεται με ένα πρόσθετο σύστημα ψεκασμού. Σε αντιδιαστολή ο κινητήρας απαλλάσσεται από τα κατάλοιπα της καύσης βενζίνης. Επιπλέον οι εκπομπές ρύπων διοξειδίου και μονοξειδίου του άνθρακα όπως και υδρογοναθράκων και οξειδίων του αζώτου μειώνονται σημαντικά.
ΚΤΕΟ
Η εργασία μετατροπής γίνεται πρέπει να γίνεται από μηχανικό που έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα «τεχνίτη συστημάτων υγραερίου». Μετά την εγκατάσταση του συστήματος υποχρεούται ο μηχανικός να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου αντίγραφο υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το αυτοκίνητο περνάει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ και εφόσον η εργασία έγινε σύμφωνα με τους κανόνες του υπουργείου, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα