Mini One D: Ποια υβριδικά;

Ακόμα μία δοκιμή ενός αυτοκινήτου με προηγμένο πετρελαιοκινητήρα μετατρέπεται σε κραυγή διαμαρτυρίας για τη χωρίς πλέον επιχειρήματα απαγόρευση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη...

Ακόμα μία δοκιμή ενός αυτοκινήτου με προηγμένο πετρελαιοκινητήρα μετατρέπεται σε κραυγή διαμαρτυρίας για τη χωρίς πλέον επιχειρήματα απαγόρευση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη...

Μας εκνεύρισε ιδιαίτερα το πετρελαιοκίνητο Mini που πριν από λίγες εβδομάδες υποδεχτήκαμε στην Ελλάδα. Μας εκνεύρισε για την ασχετοσύνη των ανθρώπων που κυβερνούν όλα αυτά τα χρόνια τη χώρα μας. Για αυτούς που αφήνουν σε ισχύ έναν νόμο που είχε βγάλει ο αείμνηστος Τρίτσης τη δεκαετία του ’80 για να προστατέψει την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από τους τότε, πραγματικά, ρυπογόνους πετρελαιοκινητήρες εκείνης της εποχής, με τα πάμπολλα εκπεμπόμενα μικροσωματίδια (καπνός) να αποτελούν εφιάλτη για τις ήδη επιβαρυμένες περιβαλλοντικά από τις διάφορες βιομηχανίες πόλεις μας. Ομως, σήμερα, τα τεχνολογικά δεδομένα αυτών των κινητήρων έχουν αλλάξει άρδην. Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των επιστημόνων-μηχανικών των αυτοκινητοβιομηχανιών που συναντάμε στα ταξίδια μας, απαντάνε «με πετρελαιοκινητήρα» στο ερώτημα «με ποιον κινητήρα θα αγοράζατε το αυτοκίνητο που κατασκευάσατε;».

Αυτό πριν από λίγα χρόνια ήταν αδιανόητο. Ομως τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Πλέον οι μηχανικοί των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν πάρει εντολή να δίνουν μεγαλύτερο βάρος στους πετρελαιοκινητήρες. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που μας είχε πει ένας αρχιμηχανικός της Peugeot σε πρόσφατη παρουσίαση στην Ισπανία, ότι οι εταιρείες ρίχνουν το 70% του μπάτζετ που έχουν στην ανάπτυξη των πετρελαιοκινήτων και το υπόλοιπο 30% στους βενζινοκινητήρες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ουσιαστικά υποχρεώθηκαν σε αυτή την εξέλιξη από τους ίδιους τους αγοραστές τους, οι οποίοι πλέον προτιμούν τους κινητήρες πετρελαίου από αυτούς της βενζίνης. Σχεδόν το 55% των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά είναι με κινητήρες πετρελαίου και αυτό το ποσοστό, χρόνο με τον χρόνο, αυξάνεται σταθερά. Οι κατασκευαστές, λοιπόν, σχεδόν στο σύνολό τους έχουν επενδύσει την τελευταία δεκαετία πάρα πολλά χρήματα στην εξέλιξη των κινητήρων ντίζελ.
Οσον αφορά στις εκπομπές ρύπων, ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Από την άλλη, σχετικά και με το θέμα του καπνού, που ήταν το βασικότερο πρόβλημα των ντίζελ μέχρι χθες, τα νέα ενεργά φίλτρα που χρησιμοποιούνται έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις εκπομπές του.

Ποια υβριδικά;
Για παράδειγμα το Mini της δοκιμής μας. Διαθέτει έναν 1.600 cc κινητήρα απόδοσης 90 «καθαρών» ίππων (σίγουρα είναι περισσότεροι…), ενώ η ροπή του είναι στα 22,0 kgm, η οποία είναι ορατή από χαμηλές στροφές. Ενα εκπληκτικό μηχανικό σύνολο που δένει απόλυτα με το… καρτίστικο στήσιμο του Mini. H δύναμη του κινητήρα αλλά και το παιχνιδιάρικο στήσιμο του Mini δίνουν ένα απολαυστικό για τον οδηγό αποτέλεσμα, και ιδιαίτερα οικονομικό. Κάναμε πάνω από 600 km με το… ντιζελιάρικο Mini και μετρήσαμε κατανάλωση -μέσο όρο- 4,2 lt ανά 100 km! Παράλληλα οι εκπομπές ρύπων C02 που είναι στα μόλις 99 g/km «απαλλάσσουν» το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας. Κοινώς, για ποιο λόγο να πληρώσει κάποιος την τεχνολογία ενός υβριδικού αυτοκινήτου όταν έχει πετρελαιοκινητήρες σαν αυτόν του Mini; Ισως γιατί μένεις σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και με κάποιους πολιτικούς να διατηρούν σε ισχύ έναν περιβαλλοντικό νόμο τριακονταετίας;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.560 cc
Ισχύς: 90 PS / 4.000 rpm
Ροπή:    22,0 kgm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 3,8 lt (τιμή εργοστασίου)
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.699/1.683/1.407mm
Χώρος αποσκευών: 160 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή με απόσυρση: 19.980€
Τιμή: 21.410€



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr