Δοκιμάζουμε το υγραεριοκίνητο Fiat Bravo GPL

Το Fiat Bravo 1,4 lt σύντομα θα διατίθεται και με και με υγραέριο. Το δοκιμάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα...

Η FIAT είναι η πρώτη εταιρεία που διαθέτει εργοστασιακή μετατροπή των μοντέλων της ώστε να καίνε υγραέριο.
Στα χέρια μας είχαμε για δοκιμή διαρκείας το Bravo 1,4 GPL. Πρόκειται για την ατμοσφαιρική έκδοση των 1.400 cc, που αποδίδει 90 PS.
Με το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.200 kg η κατανάλωση ξεπερνά τα 8 lt/100 km όταν αυτό κινείται με βενζίνη.
Για να μπορέσει να συμβάλει στη μείωση του κόστους χρήσης η Fiat σχεδίασε και εξέλιξε ένα σύστημα υγραεριοκίνησης βασιζόμενη στην εμπειρία που διαθέτει από τους κινητήρες φυσικού αερίου.
Ο κινητήρας του Bravo μπορεί να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο βενζίνη ή υγραέριο. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Fiat Powertrain Technologies (FPT) και της εταιρείας Landi Renzo. Εχουν γίνει ειδικές μετατροπές για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας, η οποία έχει πιστοποιηθεί με πρόγραμμα δοκιμών που περιλάμβανε πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας.

Η φιάλη υγραερίου είναι τοποθετημένη στον χώρο της ρεζέρβας (το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού προσφέρεται ως στάνταρ), με απώτερο σκοπό τη διατήρηση του χώρου φόρτωσης. Η χωρητικότητα της φιάλης είναι 41 λίτρα. Η εναλλαγή από βενζίνη σε υγραέριο και τούμπαλιν γίνεται πανεύκολα μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο χειρόφρενο. Πάνω του υπάρχει ένδειξη και για την πληρότητα της δεξαμενής σε υγραέριο.
Ο οδηγός που θα θελήσει να κινηθεί χωρίς στάση με το Bravo μπορεί να φτάσει οδηγώντας οικονομικά από Αθήνα μέχρι τους Κήπους (σ.σ.: στα σύνορα με την Τουρκία) χωρίς ανεφοδιασμό! Αυτό θα το πετύχει εκμεταλλευόμενος και τα δύο ρεζερβουάρ, της βενζίνης και του υγραερίου.
Πρακτικά δεν υπάρχει διαφορά στις επιδόσεις που να γίνεται αντιληπτή στον χρήστη, είτε αυτός κινείται χρησιμοποιώντας υγραέριο είτε βενζίνη.
Αντίστοιχα στην κατανάλωση υπάρχει μια μικρή διαφορά της τάξης του 1 lt/ 100 km, που οφείλεται στη μικρότερη πυκνότητα του υγραερίου.
Υπάρχει όμως σημαντικά διαφορά στο κόστος με δεδομένη τη μέση τιμή για το υγραέριο στο 0,7 ευρώ και τη βενζίνη στο 1,55 ευρώ.  Ετσι ο οδηγός καλείται να πληρώσει 63 ευρώ για κάθε 1.000 km χρησιμοποιώντας υγραέριο και 124 ευρώ χρησιμοποιώντας βενζίνη.
Στα 100.000 km θα έχει εξοικονομήσει ποσό 6.100 ευρώ, που λογικά δεν θα διαφέρει πολύ από την έπειτα από τόσα χιλιόμετρα εμπορική αξία του αυτοκινήτου.  Με δεδομένη την τιμή του βενζινοκίνητου Bravo στις 15.500 ευρώ, υπολογίστε ένα κόστος για το GPL κοντά στα 17.000 ευρώ. Το Fiat Bravo που είχαμε στα χέρια μας είχε κινητήρα προδιαγραφών Euro 4 με εκπομπές ρύπων 134 g/km CO2, 12 λιγότερα απ’ ό,τι το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Από τις αρχές της νέας χρονιάς όμως θα είναι διαθέσιμο το Bravo GPL με προδιαγραφές Euro 5.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.368 cc
Ισχύς: 90 PS / 5.000 rpm
Ροπή: 13 kgm / 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,1 lt (με υγραέριο)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Βάρος: 1.285 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.336 / 1.792 / 1.498 mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt
Τιμή: 17.300 ευρώ (εκτίμηση)




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr