Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair

Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair

Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Οι αριθμοί τα λένε όλα: το 500 TwinAir έχει κινητήρα 875 cc με 85 PS, κατανάλωση μόλις 4,1 lt/100 km και τέλη κυκλοφορίας 0 ευρώ…

Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair
Πώς μπορείς να κάνεις ένα Fiat 500 πιο επιθυμητό; Η εμφάνισή του είναι τόσο γλυκιά που σου έρχεται να το δαγκώσεις. Ομως η έκδοση που μιλάει πιο δυνατά στην καρδιά και στο μυαλό είναι αυτή της δοκιμής μας, η οποία μάλιστα δεν έχει κανένα χαρακτηριστικό που να τη διαφοροποιεί σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες…
Φήμες αναφέρουν ότι οι Ιταλοί πέρασαν τα πάνδεινα και ξόδεψαν πολλά εκατομμύρια ευρώ για να εξελίξουν το μοτέρ των 875 cc με το σύστημα TwinAir. Οσα και να έδωσαν, όμως, γνώμη μας είναι ότι το αποτέλεσμα τους δικαιώνει και δημιουργεί μια νέα τάση που ελπίζουμε να βρει μιμητές. Ναι, ο πιτσιρίκος των 0,9 lt είναι το μικρότερο τεχνολογικό διαμάντι που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια!

Το ιταλικό μοτέρ έχει μόλις δύο κυλίνδρους (αντί για τέσσερις που έχει η συντριπτική πλειονότητα των κινητήρων) και είναι συνολικά 10% πιο ελαφρύς και 23% πιο μικρός από έναν αντίστοιχο «κανονικό» σύνολο. Η τεχνολογία TwinAir που χρησιμοποιεί (βασίζεται στη MultiAir) περιλαμβάνει έναν υπερσυμπιεστή και σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού ελέγχου των βαλβίδων. Η έκδοση που οδηγήσαμε αποδίδει 85 PS (στο μέλλον θα λανσαριστούν και εκδόσεις με 65 PS και 105 PS!) και έχει μέγιστη ροπή 14,8 kgm μόλις στις 1.900 rpm. Ακόμη πιο εντυπωσιακή όμως είναι η απίστευτα χαμηλή του κατανάλωση (μόλις 4,1 lt/100 km) και οι εκπομπές CO2 (μόλις 95 g/km). Το τελευταίο συνεπάγεται πλήρη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (πώς τους ξέφυγε αυτό στο υπουργείο Οικονομικών;), κάτι που φυσικά αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για το 500.
Κλείσιμο

Η μεγάλη μας απορία πριν οδηγήσουμε το 500αράκι ήταν πώς θα συμπεριφέρεται ένας κινητήρας με δύο μόλις κυλίνδρους. Η απάντηση ήταν η αναμενόμενη: κροτάλισμα και θόρυβος από τις χαμηλές στροφές, όμως πολύ λιγότερο απ’ όσο ήμασταν σε θέση να αποδεχτούμε. Αυτά φυσικά μέχρι τις μεσαίες στροφές, γιατί από εκεί και πάνω δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς δικύλινδρο μοτέρ.
Οσον αφορά την απόδοση, ο κινητήρας της Fiat παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση μέχρι τις 2.000 rpm, όμως μετά η επιτάχυνση είναι τόσο έντονη που σε κάνει να χαμογελάς και να λες «στο επόμενο φανάρι θα κατέβω να ανοίξω το καπό. Σιγά μην είναι 0,9 lt»…

Για την κίνηση στην πόλη και για να ρίξουν κι άλλο την κατανάλωση οι Ιταλοί εξόπλισαν το 500 TwinAir με σύστημα Start & Stop, αλλά και με ένα πρόγραμμα που ονομάζεται «ECO» και μειώνει τη μέγιστη ροπή στα 10,2 kgm και ελαφραίνει το τιμόνι. Οσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το 500 της δοκιμής μας ήταν το ίδιο απολαυστικό και εξίσου άνετο (όχι πάρα πολύ, είναι η αλήθεια) όσο τα υπόλοιπα αδελφάκια του.
Το Fiat 500 TwinAir δεν είναι φτηνό (13.650 ευρώ), όμως το γεγονός ότι δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και ότι έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση σημαίνει σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
875 cc
Ισχύς: 85 PS / 5.500 rpm
Ροπή:   14,8 kgm / 1.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό πέντε σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,1 lt
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Βάρος: 930 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.546/1.627/1.488 mm
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή με απόσυρση: 13.350€
Τιμή: 13.650€




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης