Δοκιμάζουμε το Toyota Urban Cruiser
22.02.2011
22:06
Το Urban Cruiser της Toyota είναι ένα αυτοκίνητο πόλης που διαφέρει αισθητικά από τα υπόλοιπα super mini...
Πιθανόν να έχετε συναντήσει τον «Βασιλάκη» σε κάποια κοινωνική συνεστίαση. Καλό παιδί, από τζάκι, με αδιευκρίνιστη οικονομική ευρωστία, χαλαρή διάθεση και πλαδαρή κοιλιά. Ντύνεται λίγο συντηρητικά αλλά ποιοτικά, γνωρίζει την παλιά Αθήνα και πρόσωπα - πράγματα εκ των έσω.
Εχει τα θετικά του καθότι από καλή οικογένεια. Πρώτα απ’ όλα, ο κινητήρας, με μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο, αθόρυβος και επαρκής. Οπως επίσης και το σύστημα Start & Stop τόσο διακριτικό που σχεδόν δεν γίνεται αντιληπτό.
Η απέριττη σχεδίαση του εσωτερικού σε κερδίζει. Στροφόμετρο και ταχύμετρο σε ένα όργανο, διακόπτες και ηχοσύστημα, όλα εμπνευσμένης επικυκλικής σχεδίασης. Στοιχηματίζουμε ότι η σχεδιαστική ομάδα του IQ έχει βάλει εδώ το χέρι της.
Πόντους κερδίζει και η εργονομία - πρακτικότητα με τις πολλές μικρές θήκες αλλά και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Χρησιμοποιώντας το ο οδηγός μπορεί να αυξήσει τον χώρο επιβατών ή αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες.
Εξωτερικά το Urban Cruiser θυμίζει σκανδαλωδώς (!) την Alfa Romeo 145.
Ισως η πιο αντιπροσωπευτική του έκδοση, που δεν εισάγεται προσώρας στην Ελλάδα, να είναι αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα και την τετρακίνηση.
Η τελική απόφαση για την εισαγωγή του έχει να κάνει ίσως και με το κλίμα των ημερών, καθότι ένα μικρό, πρακτικό, οικογενειακό αυτοκίνητο πόλης 1.3 lt είναι στη σκέψη πολλών υποψήφιων αγοραστών σήμερα. Επιπλέον η τιμολογιακή διαφορά από το Yaris είναι σημαντική.
Διαθέτει ανατροφή!
Η οδική συμπεριφορά του Urban Cruiser δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις και δεν διαφέρει από αυτή του Yaris. Κινείται ασφαλέστατα ως το όριο και σε προειδοποιεί έγκαιρα όταν πλησιάσεις σε αυτό. Επιπλέον το στάνταρντ ESP που δεν απενεργοποιείται καιροφυλακτεί για να προστατεύσει τον μέσο οδηγό από ένα πιθανό λάθος.
Οι πίσω επιβάτες ίσως ενοχληθούν λίγο από τις αναπηδήσεις του ημιάκαμπτου άξονα που αντιδρά κάπως ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο οδηγός θα κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα στην πόλη με σύμμαχο το θετικό σε αίσθηση και άριστο σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο.
Θα τον προβληματίσει η ορατότητα δεξιά, λόγω του όγκου του καθίσματος συνοδηγού σε συνδυασμό με τη φαρδιά πίσω κολόνα.
Εχει τα θετικά του καθότι από καλή οικογένεια. Πρώτα απ’ όλα, ο κινητήρας, με μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο, αθόρυβος και επαρκής. Οπως επίσης και το σύστημα Start & Stop τόσο διακριτικό που σχεδόν δεν γίνεται αντιληπτό.
Η απέριττη σχεδίαση του εσωτερικού σε κερδίζει. Στροφόμετρο και ταχύμετρο σε ένα όργανο, διακόπτες και ηχοσύστημα, όλα εμπνευσμένης επικυκλικής σχεδίασης. Στοιχηματίζουμε ότι η σχεδιαστική ομάδα του IQ έχει βάλει εδώ το χέρι της.
Πόντους κερδίζει και η εργονομία - πρακτικότητα με τις πολλές μικρές θήκες αλλά και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Χρησιμοποιώντας το ο οδηγός μπορεί να αυξήσει τον χώρο επιβατών ή αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες.
Εξωτερικά το Urban Cruiser θυμίζει σκανδαλωδώς (!) την Alfa Romeo 145.
Ισως η πιο αντιπροσωπευτική του έκδοση, που δεν εισάγεται προσώρας στην Ελλάδα, να είναι αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα και την τετρακίνηση.
Η τελική απόφαση για την εισαγωγή του έχει να κάνει ίσως και με το κλίμα των ημερών, καθότι ένα μικρό, πρακτικό, οικογενειακό αυτοκίνητο πόλης 1.3 lt είναι στη σκέψη πολλών υποψήφιων αγοραστών σήμερα. Επιπλέον η τιμολογιακή διαφορά από το Yaris είναι σημαντική.
Διαθέτει ανατροφή!
Η οδική συμπεριφορά του Urban Cruiser δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις και δεν διαφέρει από αυτή του Yaris. Κινείται ασφαλέστατα ως το όριο και σε προειδοποιεί έγκαιρα όταν πλησιάσεις σε αυτό. Επιπλέον το στάνταρντ ESP που δεν απενεργοποιείται καιροφυλακτεί για να προστατεύσει τον μέσο οδηγό από ένα πιθανό λάθος.
Οι πίσω επιβάτες ίσως ενοχληθούν λίγο από τις αναπηδήσεις του ημιάκαμπτου άξονα που αντιδρά κάπως ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο οδηγός θα κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα στην πόλη με σύμμαχο το θετικό σε αίσθηση και άριστο σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο.
Θα τον προβληματίσει η ορατότητα δεξιά, λόγω του όγκου του καθίσματος συνοδηγού σε συνδυασμό με τη φαρδιά πίσω κολόνα.
Ο ανταγωνισμός του Urban Cruiser είναι μεγάλος. Honda Jazz, Kia Venga, Opel Meriva, Hyundai i20, Mitsubishi Colt είναι μερικά από τα μοντέλα που θα δει ο υποψήφιος αγοραστής προτού κάνει την τελική του επιλογή. Σ’ αυτή θα παίξει σίγουρα ρόλο και η τσιμπημένη τιμή του Urban Cruiser αλλά και το μοναδικό after sales service που απολαμβάνουν παραδοσιακά οι πελάτες της Toyota.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.329 cc
Ισχύς: 99 PS/5.000 rpm
Ροπή: 13.0 kgm/3.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.120 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.930/1.725/1.525 mm
Χώρος αποσκευών: 314 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 129 ευρώ ετησίως
Τιμή με απόσυρση: 16.500 ευρώ
Τιμή: 17.500 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.329 cc
Ισχύς: 99 PS/5.000 rpm
Ροπή: 13.0 kgm/3.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.120 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.930/1.725/1.525 mm
Χώρος αποσκευών: 314 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 129 ευρώ ετησίως
Τιμή με απόσυρση: 16.500 ευρώ
Τιμή: 17.500 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr