Δοκιμάζουμε το υβριδικό Honda Jazz
22.03.2011
14:20
Δοκιμάζουμε το πρώτο υβριδικό σούπερ μίνι αυτοκίνητο στον κόσμο, το οποίο πλέον διατίθεται και στη χώρα μας...
Η Honda παρουσιάζοντας και το Jazz hybrid δικαίως περηφανεύεται ότι έχει την πληρέστατη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων απ’ όλες τις υπόλοιπες εταιρείες. Σημειώστε: το οικογενειακό Insight, το σπορ CR-Z και πλέον το μικρό Jazz! Ναι, το ήδη πολύ οικονομικό Jazz γίνεται ακόμα πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, αφού στην έκδοση hybrid τοποθετήθηκε το γνώριμο υβριδικό σύστημα των παραπάνω μοντέλων.
Δηλαδή τον 1,3 lt κινητήρα απόδοσης 88PS και τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 14PS! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα 5,3 lt/100 km κατανάλωσης και τα 125gr/CO2 ανά km της γνώριμης έκδοσης, να πέσουν στα 4,5 lt/100 km (μέση κατανάλωση) και 104 g/km εκπομπής CO2. Με λίγα λόγια, οι μοναδικοί Ιάπωνες μηχανικοί, προσθέτοντας στο Jazz το υβριδικό σύστημα που έχουν ήδη στα μηχανολογικά ράφια τους, έχουν το οικονομικότερο μικρό αυτοκίνητο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά!
Το Honda Hybrid είναι κατά 70 κιλά βαρύτερο λόγω των επιπλέων εξαρτημάτων που έχουν τοποθετηθεί, όπως οι μπαταρίες που αποτελούνται από στοιχεία νικελίου-υδριδίου.
Στον δρόμο όμως τα περαιτέρω κιλά έχουν με μαεστρία αφαιρεθεί, τόσο από την επιπλέον ροπή του ηλεκτροκινητήρα όσο και από τις ρυθμίσεις στο πλαίσιο αλλά και την ανάρτηση του Jazz, η οποία λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε περίπτωση. Το μικρό υβριδικό πατάει με αυτοπεποίθηση στο οδόστρωμα όσο και να το πιέσεις, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων CVT, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του υβριδικού Jazz, έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη οικονομία καυσίμου, που είναι και η ουσία του μικρού υβριδικού!
Το κιβώτιο έχει δύο προγράμματα λειτουργίας στην επιλογή «D» το κλασικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης mode, και στην «S» το σειριακό 7 σχέσεων με τους μοχλούς αλλαγών μάλιστα να βρίσκονται στο τιμόνι.
Από εκεί και πέρα, το τιμόνι και τα φρένα είναι... Jazz, δηλαδή στην περίπτωση του αυτοκινήτου (και όχι της αργκό) εξαιρετικά!
Τώρα κάποιοι θα αναρωτιέστε πού στο καλό έβαλαν τις μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας οι Ιάπωνες σ’ ένα μικρό αυτοκίνητο. Τις τοποθέτησαν λοιπόν κάτω από τον χώρο των αποσκευών ακυρώνοντας ουσιαστικά τη ρεζέρβα (σιγά τα ωά) και αντικαθιστώντας την με κιτ επισκευής ελαστικού. Ετσι τα 300 lt του χώρου των αποσκευών παρέμειναν! Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά το Jazz Hybrid διαφέρει από τα υπόλοιπα Jazz κυρίως από την εμπρός μάσκα και τα πίσω φώτα.
Ολα τα παραπάνω για το υβριδικό Jazz δεν θα τα αναφέραμε καν σαν πλεονεκτήματα αν δεν βλέπαμε την τιμή του, με τα 17.890 ευρώ να κάνουν πιο προσιτό από ποτέ ένα υβριδικό αυτοκίνητο, με πληρέστατο μάλιστα εξοπλισμό!
Δηλαδή τον 1,3 lt κινητήρα απόδοσης 88PS και τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 14PS! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα 5,3 lt/100 km κατανάλωσης και τα 125gr/CO2 ανά km της γνώριμης έκδοσης, να πέσουν στα 4,5 lt/100 km (μέση κατανάλωση) και 104 g/km εκπομπής CO2. Με λίγα λόγια, οι μοναδικοί Ιάπωνες μηχανικοί, προσθέτοντας στο Jazz το υβριδικό σύστημα που έχουν ήδη στα μηχανολογικά ράφια τους, έχουν το οικονομικότερο μικρό αυτοκίνητο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά!
Το Honda Hybrid είναι κατά 70 κιλά βαρύτερο λόγω των επιπλέων εξαρτημάτων που έχουν τοποθετηθεί, όπως οι μπαταρίες που αποτελούνται από στοιχεία νικελίου-υδριδίου.
Στον δρόμο όμως τα περαιτέρω κιλά έχουν με μαεστρία αφαιρεθεί, τόσο από την επιπλέον ροπή του ηλεκτροκινητήρα όσο και από τις ρυθμίσεις στο πλαίσιο αλλά και την ανάρτηση του Jazz, η οποία λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε περίπτωση. Το μικρό υβριδικό πατάει με αυτοπεποίθηση στο οδόστρωμα όσο και να το πιέσεις, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων CVT, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του υβριδικού Jazz, έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη οικονομία καυσίμου, που είναι και η ουσία του μικρού υβριδικού!
Το κιβώτιο έχει δύο προγράμματα λειτουργίας στην επιλογή «D» το κλασικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης mode, και στην «S» το σειριακό 7 σχέσεων με τους μοχλούς αλλαγών μάλιστα να βρίσκονται στο τιμόνι.
Από εκεί και πέρα, το τιμόνι και τα φρένα είναι... Jazz, δηλαδή στην περίπτωση του αυτοκινήτου (και όχι της αργκό) εξαιρετικά!
Τώρα κάποιοι θα αναρωτιέστε πού στο καλό έβαλαν τις μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας οι Ιάπωνες σ’ ένα μικρό αυτοκίνητο. Τις τοποθέτησαν λοιπόν κάτω από τον χώρο των αποσκευών ακυρώνοντας ουσιαστικά τη ρεζέρβα (σιγά τα ωά) και αντικαθιστώντας την με κιτ επισκευής ελαστικού. Ετσι τα 300 lt του χώρου των αποσκευών παρέμειναν! Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά το Jazz Hybrid διαφέρει από τα υπόλοιπα Jazz κυρίως από την εμπρός μάσκα και τα πίσω φώτα.
Ολα τα παραπάνω για το υβριδικό Jazz δεν θα τα αναφέραμε καν σαν πλεονεκτήματα αν δεν βλέπαμε την τιμή του, με τα 17.890 ευρώ να κάνουν πιο προσιτό από ποτέ ένα υβριδικό αυτοκίνητο, με πληρέστατο μάλιστα εξοπλισμό!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1,3 lt
Ισχύς (βενζίνης): 88 PS/5.8200 rpm
Ροπή (βενζίνης): 12,4 kgm/4.500 rpm
Ισχύς (ηλεκτρον.): 14 PS/1.500 rpm
Ροπή (ηλεκτρον.): 8,0 kgm/1.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (VCT)
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,5 lt
Εκπομπές CO2: 104 g/km
Βάρος: 1.162 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3900/1.695/1.525mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: από 17.890 ευρώ
Κινητήρας: 1,3 lt
Ισχύς (βενζίνης): 88 PS/5.8200 rpm
Ροπή (βενζίνης): 12,4 kgm/4.500 rpm
Ισχύς (ηλεκτρον.): 14 PS/1.500 rpm
Ροπή (ηλεκτρον.): 8,0 kgm/1.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (VCT)
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,5 lt
Εκπομπές CO2: 104 g/km
Βάρος: 1.162 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3900/1.695/1.525mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: από 17.890 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr