Δοκιμάζουμε το νέο Citroen DS4 1.6 THP 200 PS

Το δεύτερο μοντέλο της υπο-μάρκας DS της Citroen είναι ένα από τα πιο πολυτελή και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του! Αν μη τι άλλο, απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν το… κάτι παραπάνω από ένα απλό αυτοκίνητο...

Στα χαρτιά, τόσο το DS4 της δοκιμής μας όσο και το μικρότερο DS3 δεν είναι προσιτές επιλογές. Ωστόσο, για όσους έχουν ακόμη κάποια οικονομική άνεση και θέλουν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο πραγματικά ξεχωριστό, το οποίο διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα, τότε η σειρά DS είναι πραγματικά πολύ ελκυστική!
To DS4 βασίζεται στο πάτωμα του C4, όμως οι ομοιότητές τους σταματούν εκεί. Το DS4 είναι λίγο μικρότερο (κατά 54 mm) και ψηλότερο (κατά 34 mm) από το C4. Επίσης έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 4 mm). Το σχήμα του θυμίζει κάτι μεταξύ coupe και crossover, όμως στην πραγματικότητα είναι ένα 5θυρο hatchback! Οι Γάλλοι κατάφεραν να κρύψουν πολύ καλά τις πίσω πλαϊνές πόρτες (βρείτε τη χειρολαβή!) και δημιούργησαν ένα μυώδες αμάξωμα με σωστές αναλογίες και χρωμιωμένες λεπτομέρειες.

Το εσωτερικό είναι απλά… απολαυστικό! Οχι μόνο λόγω της όμορφης σχεδίασης, αλλά κυρίως εξαιτίας της επιλογής των υλικών. Το DS4 των 200 PS που οδηγήσαμε διατίθεται στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού, στην οποία επιφάνειες διαφορετικής υφής (μαλακών και σκληρών υλικών) συνδυάζονται άψογα και δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που ικανοποιεί όχι μόνο την όραση αλλά και την αφή! Φυσικά εκεί υπάρχουν και όλων των ειδών τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και καινοτομίες. Από ηλεκτρικό χειρόφρενο και σύστημα πλοήγησης (με οθόνη υψηλής ανάλυσης που δεν επηρεάζεται από την έντονη ηλιοφάνεια) μέχρι πανοραμικό παρμπρίζ.

Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικους (ή και πέντε με κάποιες υποχωρήσεις). Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια, όμως το ύψος είναι κάπως περιορισμένο λόγω του coupe σχήματος της οροφής. Επίσης, τα πίσω πλευρικά τζάμια είναι πολύ μικρά και δεν ανοίγουν (!) σε αντίθεση με αυτό που θα περίμενε κάποιος από ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο όγκος του οποίου φτάνει τα 359 lt.
Οδηγικά υπάρχουν πολλά στοιχεία που καθιστούν το DS4 ευχάριστο.

Ο κινητήρας των 1,6 lt με τους 200 PS και το πολύ καλό τράβηγμα σε όλο το φάσμα των στροφών, η προσεγμένη ανάρτηση (με διαφορετικές ρυθμίσεις απ’ αυτή του C4) που προσφέρει εξαιρετική άνεση και άριστη οδική συμπεριφορά, το πολύ καλό τιμόνι, ο γρήγορος επιλογέας ταχυτήτων κ.ά. Όμως, αυτό που κατά την άποψή μας απογειώνει την οδηγική απόλαυση και κάνει το DS4 να ξεχωρίζει από παρόμοια αυτοκίνητα ανάλογων επιδόσεων είναι η πολιτισμένη και ραφιναρισμένη εμπειρία που προσφέρουν η κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Κλείνεις την πόρτα κι αφήνεις έξω τον θόρυβο, το καυσαέριο, τον θυμό, τη μιζέρια και οτιδήποτε άλλο στοιχειώνει την καθημερινότητά σου. Και η αξία αυτού του χαρακτηριστικού είναι ανεκτίμητη.

Αν σας περισσεύουν 27.990 ευρώ κι αναρωτιέστε αν αξίζει να δώσετε τόσα πολλά χρήματα για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, η απάντηση είναι: ναι, αξίζει!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.598 cc
Ισχύς: 200 PS/5.500 rpm
Ροπή: 28,0 kgm/1.700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 6,4 lt
Εκπομπές CO2: 149 g/km
Βάρος: 1.316 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.725/1.810/1.523 mm
Χώρος αποσκευών: 359 lt
Τελη κυκλοφορίας: 253,3 €
Τιμη με απόσυρση: 26.560 €
Τιμη: 27.990 €









Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr