Οδηγούμε στην Γαλλία το νέο Ford Focus ST!
02.07.2012
10:40
Λίγους μήνες μετά τον 1,0 lt 125 PS, η Ford παρουσιάζει στο Focus μία ακόμα έκδοση του κινητήρα Ecoboost μ’ έναν παραπάνω κύλινδρο, διπλάσια χωρητικότητα και διπλάσια ισχύ. Ο τετρακύλινδρος 2,0 lt 250PS συνδυάζεται με την έκδοση Sport Technologies του Focus, εν συντομία ST.
Λίγους μήνες μετά τον 1,0 lt 125 PS, η Ford παρουσιάζει στο Focus μία ακόμα έκδοση του κινητήρα Ecoboost μ’ έναν παραπάνω κύλινδρο, διπλάσια χωρητικότητα και διπλάσια ισχύ. Ο τετρακύλινδρος 2,0 lt 250PS συνδυάζεται με την έκδοση Sport Technologies του Focus, εν συντομία ST.
Φυσικά, όπως ίσως υποψιάζεστε, πέραν του κινητήρα οι μηχανικοί της Ford δημιούργησαν μια ολοκληρωμένη ηλεκτρονική ομπρέλα με ταιριαστό μηχανικό set up. Σημειώστε: Electronic Power Assisted Steering (EPAS) το οποίο ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις αντιδράσεις της μετάδοσης μέσω μιας πιο σπορ ρύθμισης του Torque Steer Compensation (TSC). Electronic Stability Programme (ESP) με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας - κατ’ επιλογή του οδηγού. Παρέχεται η δυνατότητα μειωμένης επέμβασης του ESP, απενεργοποίηση του ελέγχου σπιναρίσματος και πλήρης απενεργοποίηση ESP.
Επιπλέον, Torque Vectoring Control (TVC), που εφαρμόζει πέδηση στον εσωτερικό τροχό σε μία στροφή για μείωση της υποστροφής σε συνδυασμό με το Cornering Under Steer Control (CUSC) που μέσω της πέδησης του TVC δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής προλαβαίνοντας το ESP, τόσο στο πάτημα όσο και στο να αφήνεις το γκάζι.
Οι μηχανικοί της Ford πήγαν ακόμη παραπέρα ζητώντας από την Goodyear ελαστικό ειδικά για το Focus ST. Το Goodyear Eagle AS2 διαστάσεων 235/40/18 χτίστηκε πάνω στο set up του Focus ST. Ναι, προφανώς είναι δεσμευτικό όταν έρθει η ώρα να αλλάξεις ελαστικά, αλλά το αποτέλεσμα σε ανταμείβει.
Η ανάρτηση του ST είναι 10 mm πιο χαμηλή και περιλαμβάνει εμπρός McPherson με ξεχωριστό υποπλαίσιο, ελατήρια, αμορτισέρ, σάιλεντ μπλοκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών. Αντίστοιχα, πίσω υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Control Blade, προερχόμενη από το Focus RS, ελατήρια, αμορτισέρ, σάιλεντ μπλόκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών. Σε ερώτησή μας, γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε εμπρός το πατενταρισμένο από τη Ford RevoKnuckle, ο αρχιμηχανικός Ματίας Τον απάντησε: «Για λόγους απλότητας, δεδομένου ότι δεν ήταν απαραίτητο». Σε κάτι πρέπει να διαφέρει το μελλοντικό RS, σκεφτήκαμε εμείς.
Μην αφήνεις
Στο τιμόνι του Focus ST δεν μπορείς να μην θαυμάσεις τη δουλειά που έχει γίνει στη μεταβλητή σχέση της κρεμαγιέρας. Οντας αδρανές στην ευθεία, γίνεται άμεσο στις στροφές απαλλαγμένο σε εντυπωσιακό βαθμό από τις αντιδράσεις της μετάδοσης. Τα ηλεκτρονικά διακριτικά σε προστατεύουν από υπερβολές και η ανάρτηση που κοπανάει στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης αποδεικνύεται μαγικό χαλί στις στριφτερές διαδρομές. Συγχωρεί, ελέγχει, αγχολύει και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό.
Πατάς γκάζι και ένας χαρακτηριστικός ήχος γεμίζει τα αφτιά σου. Ενα ειδικά μελετημένο αντηχείο μεταδίδει τον ήχο του κινητήρα απευθείας από την εισαγωγή στην καμπίνα, «ανταμείβοντας» τον ενθουσιώδη οδηγό.
Φρενάρεις δυνατά, κοιτάς εκεί που θες να πας, στρίβεις αφήνοντας το φρένο και γκαζώνεις σταδιακά μετά την κορυφή, εκμεταλλευόμενος την ομαλή παροχή ισχύος. Επαναλαμβάνεις πιο πιεστικά, νιώθεις το σώμα σου να «διαβάζει» τη γραμμή των Recaro, περιμένεις να φανεί κάποια αδυναμία, αλλά το πρώτο που υποχωρεί είναι ο αυχένας σου.
Φυσικά, όπως ίσως υποψιάζεστε, πέραν του κινητήρα οι μηχανικοί της Ford δημιούργησαν μια ολοκληρωμένη ηλεκτρονική ομπρέλα με ταιριαστό μηχανικό set up. Σημειώστε: Electronic Power Assisted Steering (EPAS) το οποίο ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις αντιδράσεις της μετάδοσης μέσω μιας πιο σπορ ρύθμισης του Torque Steer Compensation (TSC). Electronic Stability Programme (ESP) με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας - κατ’ επιλογή του οδηγού. Παρέχεται η δυνατότητα μειωμένης επέμβασης του ESP, απενεργοποίηση του ελέγχου σπιναρίσματος και πλήρης απενεργοποίηση ESP.
Επιπλέον, Torque Vectoring Control (TVC), που εφαρμόζει πέδηση στον εσωτερικό τροχό σε μία στροφή για μείωση της υποστροφής σε συνδυασμό με το Cornering Under Steer Control (CUSC) που μέσω της πέδησης του TVC δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής προλαβαίνοντας το ESP, τόσο στο πάτημα όσο και στο να αφήνεις το γκάζι.
Οι μηχανικοί της Ford πήγαν ακόμη παραπέρα ζητώντας από την Goodyear ελαστικό ειδικά για το Focus ST. Το Goodyear Eagle AS2 διαστάσεων 235/40/18 χτίστηκε πάνω στο set up του Focus ST. Ναι, προφανώς είναι δεσμευτικό όταν έρθει η ώρα να αλλάξεις ελαστικά, αλλά το αποτέλεσμα σε ανταμείβει.
Η ανάρτηση του ST είναι 10 mm πιο χαμηλή και περιλαμβάνει εμπρός McPherson με ξεχωριστό υποπλαίσιο, ελατήρια, αμορτισέρ, σάιλεντ μπλοκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών. Αντίστοιχα, πίσω υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Control Blade, προερχόμενη από το Focus RS, ελατήρια, αμορτισέρ, σάιλεντ μπλόκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών. Σε ερώτησή μας, γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε εμπρός το πατενταρισμένο από τη Ford RevoKnuckle, ο αρχιμηχανικός Ματίας Τον απάντησε: «Για λόγους απλότητας, δεδομένου ότι δεν ήταν απαραίτητο». Σε κάτι πρέπει να διαφέρει το μελλοντικό RS, σκεφτήκαμε εμείς.
Μην αφήνεις
Στο τιμόνι του Focus ST δεν μπορείς να μην θαυμάσεις τη δουλειά που έχει γίνει στη μεταβλητή σχέση της κρεμαγιέρας. Οντας αδρανές στην ευθεία, γίνεται άμεσο στις στροφές απαλλαγμένο σε εντυπωσιακό βαθμό από τις αντιδράσεις της μετάδοσης. Τα ηλεκτρονικά διακριτικά σε προστατεύουν από υπερβολές και η ανάρτηση που κοπανάει στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης αποδεικνύεται μαγικό χαλί στις στριφτερές διαδρομές. Συγχωρεί, ελέγχει, αγχολύει και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό.
Πατάς γκάζι και ένας χαρακτηριστικός ήχος γεμίζει τα αφτιά σου. Ενα ειδικά μελετημένο αντηχείο μεταδίδει τον ήχο του κινητήρα απευθείας από την εισαγωγή στην καμπίνα, «ανταμείβοντας» τον ενθουσιώδη οδηγό.
Φρενάρεις δυνατά, κοιτάς εκεί που θες να πας, στρίβεις αφήνοντας το φρένο και γκαζώνεις σταδιακά μετά την κορυφή, εκμεταλλευόμενος την ομαλή παροχή ισχύος. Επαναλαμβάνεις πιο πιεστικά, νιώθεις το σώμα σου να «διαβάζει» τη γραμμή των Recaro, περιμένεις να φανεί κάποια αδυναμία, αλλά το πρώτο που υποχωρεί είναι ο αυχένας σου.
Οσοι φανατικοί των γρήγορων Focus ψάχνετε σημείο αναφοράς, το RS πρώτης γενιάς των 215 PS και το προηγούμενο ST απλώς δεν στέκονται απέναντι. Το νέο ST πετά το γάντι στην Guilietta των 235 PS και το Megane RS των 250 PS. Στη χώρα μας θα έρθει τέλη Ιουλίου, οπότε και θα έχουμε την ευκαιρία για περισσότερα χιλιόμετρα και πιο ασφαλή συμπεράσματα στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 250 PS/5.500rpm
Ροπή: 36,6 kgm/2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 248 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt
Εκπομπές CO2: 169 gr/km
Βάρος: 1.290 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4362/1.823/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 380 ευρώ
Τιμή: 34.000 ευρώ (εκτίμηση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr