Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Chevrolet Volt
19.01.2012
02:58
Αλήθεια, πώς μπορείς να ορίσεις ένα αυτοκίνητο ως το πιο σημαντικό στην ιστορία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία μάλιστα έχει πίσω της 100 ολόκληρα χρόνια παρουσίας; Αλήθεια, το Volt είναι το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της Chevrolet, που τόσο πολύ αγαπήθηκε κυρίως στην Αμερική και πλέον αγαπιέται και στην Ευρώπη...
Αλήθεια, πώς μπορείς να ορίσεις ένα αυτοκίνητο ως το πιο σημαντικό στην ιστορία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία μάλιστα έχει πίσω της 100 ολόκληρα χρόνια παρουσίας; Αλήθεια, το Volt είναι το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της Chevrolet, που τόσο πολύ αγαπήθηκε κυρίως στην Αμερική και πλέον αγαπιέται και στην Ευρώπη;
Θα τολμούσαμε να απαντήσουμε «ναι», είναι το πιο σημαντικό, γιατί ουσιαστικά φέρει μια νέα τεχνολογία στα χέρια μας, κάτι που πριν από μερικά χρόνια φαινόταν αδύνατο. Ηταν κάτι το εξωπραγματικό να έχουμε στους δρόμους αυτοκίνητα αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους. Φάνταζε απίθανο να βάζουμε το αυτοκίνητό μας στην πρίζα του σπιτιού ή του γραφείου μας για να το εφοδιάσουμε χωρίς να επισκεπτόμαστε κάποιο βενζινάδικο. Κι όμως, αυτά τα απίθανα πριν από λίγα χρόνια έρχεται το ανθρώπινο μυαλό, μέσω της αυτοκίνησης, να τα κάνει πραγματικότητα. Ερχεται η Chevrolet να δώσει σάρκα και οστά σε μια τεχνολογία που πριν από κάποια χρόνια έδειχνε διαστημική. Μάλιστα η GM και η Chevrolet έκαναν ένα μεγαλύτερο βήμα, δίνοντας λύση στο μεγάλο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τεχνολογική «έξαρση»
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Chevrolet Volt είναι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με... υβριδική νοοτροπία. Δεν θα το χαρακτήριζα καθαρόαιμο υβριδικό, αλλά ούτε ηλεκτρικό. Κινείται αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 PS. Αυτός έχει ως συνεργάτες έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα, αλλά και έναν ατμοσφαιρικό Ecotec βενζινοκινητήρα 1.4 lt, απόδοσης 86 PS.
Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται ενεργειακά με μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται σε σχήμα Τ στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Οι μπαταρίες αυτές φορτίζονται σε μόλις τέσσερις ώρες από μία οικιακή πρίζα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Chevrolet, η αυτονομία των μπαταριών είναι 80 km με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Εμείς, οδηγώντας φυσιολογικά, καλύψαμε 68 km απόστασης σε επαρχιακούς ελβετικούς δρόμους. Σε αυτά τα χιλιόμετρα σημειώστε πως δεν κάψαμε δράμι βενζίνης και δεν εκπέμψαμε γραμμάριο CΟ2.
Ουσιαστικά, με αυτή τη... συστοιχία κινητήρων, τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα και τον μικρό που χρησιμοποιείται και ως γεννήτρια και έναν βενζίνης, το αυτοκίνητο κινείται ουσιαστικά σε τέσσερα στάδια λειτουργίας: Εφόσον υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες, κάτω από τα 100 km/h ταχύτητας ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας κινεί αποκλειστικά το Volt παίρνοντας ενέργεια από την μπαταρία. Σε ταχύτητες άνω των 100 km/h λειτουργούν και οι δύο ηλεκτροκινητήρες.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες ενεργοποιείται ο βενζίνης, ο οποίος δίνει ενέργεια στον κινητήρα-γεννήτρια, την οποία μετατρέπει και μεταφέρει στον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σε λειτουργία σύστημα, το οποίο δίνει στο Volt συνολικά 500 km αυτονομίας, 40g/km εκπομπές CΟ2 και μόλις 1,6 lt/100 km κατανάλωσης. Στον δρόμο, δε, η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι κορυφαία, ενώ βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός άνετου, πολυτελέστατου σεντάν.
Θα τολμούσαμε να απαντήσουμε «ναι», είναι το πιο σημαντικό, γιατί ουσιαστικά φέρει μια νέα τεχνολογία στα χέρια μας, κάτι που πριν από μερικά χρόνια φαινόταν αδύνατο. Ηταν κάτι το εξωπραγματικό να έχουμε στους δρόμους αυτοκίνητα αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους. Φάνταζε απίθανο να βάζουμε το αυτοκίνητό μας στην πρίζα του σπιτιού ή του γραφείου μας για να το εφοδιάσουμε χωρίς να επισκεπτόμαστε κάποιο βενζινάδικο. Κι όμως, αυτά τα απίθανα πριν από λίγα χρόνια έρχεται το ανθρώπινο μυαλό, μέσω της αυτοκίνησης, να τα κάνει πραγματικότητα. Ερχεται η Chevrolet να δώσει σάρκα και οστά σε μια τεχνολογία που πριν από κάποια χρόνια έδειχνε διαστημική. Μάλιστα η GM και η Chevrolet έκαναν ένα μεγαλύτερο βήμα, δίνοντας λύση στο μεγάλο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τεχνολογική «έξαρση»
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Chevrolet Volt είναι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με... υβριδική νοοτροπία. Δεν θα το χαρακτήριζα καθαρόαιμο υβριδικό, αλλά ούτε ηλεκτρικό. Κινείται αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 PS. Αυτός έχει ως συνεργάτες έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα, αλλά και έναν ατμοσφαιρικό Ecotec βενζινοκινητήρα 1.4 lt, απόδοσης 86 PS.
Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται ενεργειακά με μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται σε σχήμα Τ στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Οι μπαταρίες αυτές φορτίζονται σε μόλις τέσσερις ώρες από μία οικιακή πρίζα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Chevrolet, η αυτονομία των μπαταριών είναι 80 km με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Εμείς, οδηγώντας φυσιολογικά, καλύψαμε 68 km απόστασης σε επαρχιακούς ελβετικούς δρόμους. Σε αυτά τα χιλιόμετρα σημειώστε πως δεν κάψαμε δράμι βενζίνης και δεν εκπέμψαμε γραμμάριο CΟ2.
Ουσιαστικά, με αυτή τη... συστοιχία κινητήρων, τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα και τον μικρό που χρησιμοποιείται και ως γεννήτρια και έναν βενζίνης, το αυτοκίνητο κινείται ουσιαστικά σε τέσσερα στάδια λειτουργίας: Εφόσον υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες, κάτω από τα 100 km/h ταχύτητας ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας κινεί αποκλειστικά το Volt παίρνοντας ενέργεια από την μπαταρία. Σε ταχύτητες άνω των 100 km/h λειτουργούν και οι δύο ηλεκτροκινητήρες.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεύμα στις μπαταρίες ενεργοποιείται ο βενζίνης, ο οποίος δίνει ενέργεια στον κινητήρα-γεννήτρια, την οποία μετατρέπει και μεταφέρει στον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σε λειτουργία σύστημα, το οποίο δίνει στο Volt συνολικά 500 km αυτονομίας, 40g/km εκπομπές CΟ2 και μόλις 1,6 lt/100 km κατανάλωσης. Στον δρόμο, δε, η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι κορυφαία, ενώ βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός άνετου, πολυτελέστατου σεντάν.
Το Chevrolet Volt αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη, με την τιμή του να φτάνει τα 50.000 ευρώ - εφόσον η κυβέρνηση συνεχίσει την ξεροκέφαλη, ανούσια, φορομπηχτική πολιτική και στα «πράσινα» αυτοκίνητα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός + βενζινοκινητήρας
Ισχύς: 150 PS + 86 PS
Ροπή: 37,4 kgm + 13,2 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 161 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,0 sec
Kατανάλωση (/100 km): 16 kwh ή 1,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 40 gr/km
Βάρος: 1.732 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.498/1.787/1.439 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 50.000 ευρώ εκτίμηση
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός + βενζινοκινητήρας
Ισχύς: 150 PS + 86 PS
Ροπή: 37,4 kgm + 13,2 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 161 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,0 sec
Kατανάλωση (/100 km): 16 kwh ή 1,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 40 gr/km
Βάρος: 1.732 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.498/1.787/1.439 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 50.000 ευρώ εκτίμηση
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr